BHR Clinic - Svensk rådgivare

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Fredrik-BHR-Clinic
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

03 Oct 2010, 14:20

Hej forumdeltagare!

Jag heter Fredrik och är BHR Clinics skandinaviska rådgivare.

BHR Clinic räknas som världsledande när det kommer till naturtrogna hårtransplantationer, design av hårlinjer och kundsupport. Vi ger naturlig täckning och täthet från start och vi ser till patientens bästa genom långsiktig planering - vad som är bäst för dig idag och i framtiden.

Jag är 37 år och har själv genomgått 2200 FUE i vikarna. Innan dess gjorde jag efterforskningar på forum för att i denna djungel av kliniker, tekniker och doktorer ta reda på vad som är bäst för mig. Valet föll på BHR där jag blev så väl mottagen att jag senare beslöt att arbeta tillsammans med Dr Bisanga och teamet på BHR.

Jag ser ödmjukt på detta uppdrag. Varmt välkomna med era frågor och funderingar!

Mail: fredrik@bhrclinic.com

Web: www.bhrclinic.com

Blogg: www.bhrscandinavia.blogspot.se

Facebook: www.facebook.com/BHRClinic1

Twitter: @BHRClinic_SWE

Ted
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

03 Oct 2010, 14:52

Bra initiativ och välkommen hit!

Finns det några bilder på din operation?
Kirkelands minox 5% mars 2007 - 12 feb 2010. Rogaine Foam 12 feb - 25 maj 2010 därefter Kirkelands minox 5% igen

Finasterid 1,25 mg sedan juni 2009, 0,625 mg sedan 20 mars 2011, avslutat 27 juni. Regenepure NT 20 aug 2011

Panto3 sedan 1 dec 2009, MSM sedan 5 jan 2010

Lazerfish och Keto 7 juni 2010, Tretinoin 7 okt 2010 - 8 sept 2011

Omega 3 4 jan 2011 till 10 feb 2015, TRX2 14 april 2011

Fredrik-BHR-Clinic

03 Oct 2010, 15:42

Ted wrote: Bra initiativ och välkommen hit!

Finns det några bilder på din operation?

Tack!

På BHR tas det - med ditt godkännande - alltid bilder före och efter operationen som du sedan får mailat till dig.

Det har endast gått 5 veckor sedan min operation och jag har inte tagit några egna bilder. Jag återkommer därför med mitt fall längre fram i separat tråd.

Vi har däremot många andra fallstudier på vårt forum under

Hair Transplant Cases and Results - uppdelat i Fue, Fut/Strip och Repair.

Kika här: http://www.hairtransplantadvice.org/index.php

Vi planerar även att posta en del fallstudier på Lookgood framöver.

Kardinya

03 Oct 2010, 18:56

Kul, välkommen!

Jag är övertygad om att detta kommer underlätta för många.

Fredrik-BHR-Clinic

06 Oct 2010, 11:50

NYHET!

Välkommen att kika in i vår svenska blogg - BHR Sweden. Här kommer du finna månatliga uppdateringar med fallstudier blandat med information om hårtransplantationer och relaterade nyheter.

Det är ett bra sätt för alla att hålla sig uppdateradade om BHRs verksamhet!

Njoy! http://bhrsweden.blogspot.com/

Fredrik-BHR-Clinic

06 Oct 2010, 12:22

Det är ingen hejd på nyheterna idag! Tillåt mig presentera BHR Clinic's nya hemsida.

www.bhrclinic.com

Och det var inte en dag för tidigt! ;)

Sammanfattning:

HEMSIDA

www.bhrclinic.com

SVENSK BLOGG

http://bhrsweden.blogspot.com/

Let there be hair!

Pulp=Fiction

07 Oct 2010, 11:10

Riktigt snygg sida jämfört med den gamla ni hade

Eftersom era resultat var grymma med den fula sidan får vi inte hoppas att det blir tvärtom nu, en snygg hemsida och fula resultat ;)

Kommer ni att öka er marknadsföring i Norden nu och hur många andelar räknar ni med att ta av den svenska marknaden.

Lycka till och ni behövs

Fredrik-BHR-Clinic

07 Oct 2010, 11:45

Pulp Fiction wrote: Riktigt snygg sida jämfört med den gamla ni hade

Eftersom era resultat var grymma med den fula sidan får vi inte hoppas att det blir tvärtom nu, en snygg hemsida och fula resultat ;)

Kommer ni att öka er marknadsföring i Norden nu och hur många andelar räknar ni med att ta av den svenska marknaden.

Lycka till och ni behövs

Ja, det får vi hoppas! ;) Men det är ingen risk. Det är samma team och samma klinik. Nu är dock "skyltfönstret" jämförbart med klinikens prestanda, vilket känns bra.

Andelar har vi inte räknat på. BHR´s marknadsföring består av de nöjda patienterna.

Jag finns som sagt här för att informera och utbilda. Men också för att överbrygga den språkbarriär som finns. För trots att vi svenskar är bra på engelska känns det tryggare att prata svenska när man står inför något så stort och livsavgörande.

Det kan också kännas lite oroligt att flyga till ett annat land för en operation. Men Bryssel är en otroligt fin stad och det är faktiskt kul att komma ut på äventyr. Speciellt när man är i trygga händer!

Kardinya

07 Oct 2010, 12:52

Jag tycker det är ett otroligt bra intiativ. Dem svenska kirurgerna behöver få veta att dem inte har "monopol" på marknaden. Detta underlättar för många som vill göra en HT på en utav världens bästa kliniker idag.

Fredrik-BHR-Clinic

13 Oct 2010, 12:06

Idag är det dags för en grundkurs om grafts!

Kika in i bloggen och bygg på din hårkunskap!

whyatt

13 Oct 2010, 12:18

Fredrik - BHR Clinic wrote: Idag är det dags för en grundkurs om grafts!

Bra jobbat! Har några av de fallstudier du presenterar på bloggen vid fototillfället medicinerat sig med te.x. finasterid eller minoxidil? Bör i så fall framkomma.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Fredrik-BHR-Clinic

13 Oct 2010, 13:29

whyatt wrote: [quote=Fredrik - BHR Clinic]Idag är det dags för en grundkurs om grafts!

Bra jobbat! Har några av de fallstudier du presenterar på bloggen vid fototillfället medicinerat sig med te.x. finasterid eller minoxidil? Bör i så fall framkomma.
Jag har inga uppgifter på de enskilda fallen, men nästan alla våra patienter tar medicin, antingen propecia, minox eller saw palmetto. Majoriteten vill ju försöka bevara det som finns.

whyatt

13 Oct 2010, 13:57

De flesta av oss vet redan att BHR tillhör toppskiktet, så min feedback ifrågasätter verkligen inte den slutsatsen :) men kan du inte hålla med om att det kan bli en smula missvisande om man inte också redovisar den kompletta behandlingsplanen inkl bromsmediciner?

Fredrik-BHR-Clinic

13 Oct 2010, 14:58

whyatt wrote: De flesta av oss vet redan att BHR tillhör toppskiktet, så min feedback ifrågasätter verkligen inte den slutsatsen :) men kan du inte hålla med om att det kan bli en smula missvisande om man inte också redovisar den kompletta behandlingsplanen inkl bromsmediciner?

Det kan vara vilseledande till viss del, det är bra att känna till medicinering, men transplantationsresultatet uppnåddes inte av medicinering. Vid rådgivning rekommenderar vi dock nästan alltid medicin eftersom håravfall är progressivt.

Det finns många aspekter som kan tas med i en fallstudie och förklaras i detalj, vilket vi också brukar då vi postar fall på hårforum. Exemplen på bloggen är endast ministudier på vad vi kan åstadkomma.

whyatt

14 Oct 2010, 16:35

Vad anser Ni (BHR) om saw palmettos potential i de här sammanhangen kontra finasterid, samt vad är er syn på den bieffektsfrekvens hos dessa läkemedel (dvs påståendena att bieffekterna sker i större utsträckning än redovisat + att de finns permanenta sådana) som ofta diskuteras online?

Fredrik-BHR-Clinic

14 Oct 2010, 18:23

whyatt wrote: Vad anser Ni (BHR) om saw palmettos potential i de här sammanhangen kontra finasterid, samt vad är er syn på den bieffektsfrekvens hos dessa läkemedel (dvs påståendena att bieffekterna sker i större utsträckning än redovisat + att de finns permanenta sådana) som ofta diskuteras online?

Eftersom det inte finns något kliniskt test där de båda jämförs är det inte möjligt att ge mer än anekdotiska bevis för användning.

Bara för att den ena är syntetisk och den andra är växtbaserad kan båda ge biverkningar. Några är äkta och några är psykosomatiska och det är förmodligen vanligast med finasterid p.g.a den välkända möjliga biverkningen som gör oss män livrädda. Om biverkningarna är bestående eller inte kan vi inte svara på, det finns inga bevis som säger att det är så.

Saw Palmetto har inte samma "marknadsförings-hype" som finasterid eftersom det säljs billigt i de flesta hälsobutiker. Det finns inga stora pengar i det för tillverkarna till skillnad från Propecia som produceras av ett stort läkemedelsföretag med FDA-godkännande.

Det är nästan omöjligt att säga vilket som är mest effektivt mot håravfall och ett test är svårt att genomföra. En av våra rådgivare använder Saw Palmetto och vi har sett en positiv effekt - han använder 400mg per dag. Även patienter till oss har sett positiva effekter. Detsamma kan naturligtvis även sägas om Finasterid.

Vissa människor är negativa till att ta medicin mot håravfall, andra tar många. Valet är ditt! Om medicin fungerar för dig bidrar det till att förbättra hårtransplantations-resultatet och förhoppningsvis behöver du inte en till transplantation på många år framöver. Tar du inte medicin kan det resultera i att du jagar håravfallet och måste snabbt bättra på håret bakom HT-området.

Generellt rekommenderar vi alltid medicin för att försöka behålla så mycket naturligt växande hår det går. I vissa fall vägrar vi HT till dess personen har tagit medicin under en lång tid.

Fredrik-BHR-Clinic

15 Oct 2010, 08:56

Bloggen är uppdaterad bl.a. med vilken information du ska ta med vid en online-konsultation.

Ha en bra fredag!

turken

17 Oct 2010, 23:15

Hej Fredrik. Jag och Stephen brukar inte ha problem att förstå varandra men är trots face2face-samtal och mailkommunikation är jag inte hundra. Vill inte göra fel med shamponeringen dagarna efter HTn, därför frågar jag dig också.

Han skriver såhär:

Wash with cup and spray without touching all areas ans leave for 3 minutes then rinse off. Do this for 7 days, then you can massage recipient after.

Ska jag tolka detta så som det känns rimligt?: Skölj först (försiktigt med en kopp typ), shamponera sedan och låt verka i 3 minuter och låt sedan rinna av med ny sköljning

alt: Skölj, shamponera och skölj av igen, låt vattnet rinna av

Första alternativet låter troligast men vill ändå vara på den säkra sidan och fråga.

Hur gjorde ni andra BHR-patienter?

Fredrik-BHR-Clinic

18 Oct 2010, 00:31

turken wrote: Hej Fredrik. Jag och Stephen brukar inte ha problem att förstå varandra men är trots face2face-samtal och mailkommunikation är jag inte hundra. Vill inte göra fel med shamponeringen dagarna efter HTn, därför frågar jag dig också.

Han skriver såhär:

Wash with cup and spray without touching all areas ans leave for 3 minutes then rinse off. Do this for 7 days, then you can massage recipient after.

Ska jag tolka detta så som det känns rimligt?: Skölj först (försiktigt med en kopp typ), shamponera sedan och låt verka i 3 minuter och låt sedan rinna av med ny sköljning

alt: Skölj, shamponera och skölj av igen, låt vattnet rinna av

Första alternativet låter troligast men vill ändå vara på den säkra sidan och fråga.

Hur gjorde ni andra BHR-patienter?

Hej!

Du väljer själv om du vill skölja håret innan eller spraya på schampot direkt, det är en obetydlig skillnad.

Följ detta:

Dag 2-7

*Använd den medföljande sprayflaskan med schampo för att applicera schampot.

*Pressa försiktigt på graftsen - massera inte!

*Skölj ur schampot försiktigt med varmt/ljummet vatten ur en kopp eller direkt ur dina handflator.

Detta gör du en gång om dagen.

Dag 8-14

*Samma procedur men ge nu istället försiktig massage på graftsen i små cirkelrörelser.

Detta gör du en till två gånger om dagen.

Flaskan med steriliserat vatten använder du de första dagarna på mottagarområdet varannan timme. Det håller graftsen fuktiga och fuktig hud läker bättre.

Har du fler frågor, tveka inte att ställa dem!

turken

18 Oct 2010, 09:44

Tack för svar Fredrik.

För att vara på den jättesäkra sidan: ska jag låta schampot verka i 3min innan jag sköljer av det?

Vette fanken om jag vågar pressa mot graftsen men om detta är nödvändigt så gör jag det. Igår blötte jag ner håret, sprayade på lite schampo (antagligen för mycket för det mesta rann bara av), väntade en halv minut för att sedan skölja bort schampot. Använde inte stråle, hällde ur en kopp.

Ursäkta att jag ger en bild av en ytterst mesig personlighet! :-)

Skriv inlägg