BHR Clinic - Svensk rådgivare

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Hopp
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

30 Oct 2012, 15:12

Jag vet inte om BHR har svarat på frågan innan men isåfall får du ursäkta mig att jag ställer den igen. Hur kommer det sig att varken BHR eller andra trovärdiga kliniker visar något intresse för Dr Ghos HST. Jag har läst svaret från er angående återväxten i donorområdet här i en annan tråd och kan hålla med om jag inte direkt känner att det är bevisat att det som lovas stämmer. Däremot så finns det rätt mycket dokumentation att metoden inte lämnar några synliga är som en vanlig FUE gör. Är det inte ett väldigt stort framsteg och något som andra kliniker borde anamma om det nu 'bara' skulle visa sig att det rör sig om en ärrfri FUE?

Fredrik-BHR-Clinic
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

30 Oct 2012, 16:11

Hopp wrote: Jag vet inte om BHR har svarat på frågan innan men isåfall får du ursäkta mig att jag ställer den igen. Hur kommer det sig att varken BHR eller andra trovärdiga kliniker visar något intresse för Dr Ghos HST. Jag har läst svaret från er angående återväxten i donorområdet här i en annan tråd och kan hålla med om jag inte direkt känner att det är bevisat att det som lovas stämmer. Däremot så finns det rätt mycket dokumentation att metoden inte lämnar några synliga är som en vanlig FUE gör. Är det inte ett väldigt stort framsteg och något som andra kliniker borde anamma om det nu 'bara' skulle visa sig att det rör sig om en ärrfri FUE?

Utveckling och framsteg är alltid intressant! Däremot vill vi (Dr. Bisanga) varken hylla eller baktala Dr Ghos teknik eftersom vi inte vet vad han gör. Vi förhåller oss neutrala och uppmanar som vanligt kandidaten att själv söka information och välja den klinik och teknik som han har förtroende för.

Diskussionen om synliga ärr vid FUE som blossat upp på detta forum är bra. FUE är nämligen ingen skonsam teknik som tillåter rakad skalle om kirurgen är oduglig.

På BHR har vi inte problem med synliga ärr efter FUE. Det blir dock alltid ärr vid utvinningen, det är trots allt ett kirurgiskt ingrepp. Men rätt utfört är de inte synliga med blotta ögat. Jag vill än en gång betona att det inte är tekniken som är avgör resultatet vid en HT, utan vem som utför ingreppet.

Hopp

30 Oct 2012, 19:04

Kanske har missuppfattat det då, jag trodde att alla FUE gav mer eller mindre vita prickor som syns vid rakat i donorområdet (mer om kirurgen är oduglig). Hur som, tack för snabbt svar!

Fredrik-BHR-Clinic

03 Dec 2012, 12:21

4-5 Februari 2013 är öppet för upp till 3000 FUE.

Markus=Thorssell

04 Dec 2012, 07:48

Nu har jag inte specialstuderat folk som haft FUE men jag har inte sett så många som har stora ärr, är det verkligen så vanligt?
1tablett Propecia om dagen, Rogaine forte morgon och kväll. MSN tre gånger i veckan. 1 zinktablett och 2 biotin varje dag.

Fredrik-BHR-Clinic

05 Dec 2012, 11:34

Alla fallstudier publicerade på Lookgood finns även på bloggen BHR Sweden, som nu är uppdaterad med nytt menysystem som förenklar navigering.

http://bhrsweden.blogspot.se

Fredrik-BHR-Clinic

11 Dec 2012, 15:09

16 - 17 Jan är öppet för ca 2500 FUE.

Fredrik-BHR-Clinic

19 Dec 2012, 11:56

Träffa teamet! Idag lanserar vi en ny funktion på hemsidan med info om doktorerna som jobbar tillsammans med Dr. Bisanga och BHR: http://www.bhrclinic.com/team?l=se

Fredrik-BHR-Clinic

12 Feb 2013, 22:01

17-18 april är ledigt för upp till 3000 FUE.

Fredrik-BHR-Clinic

25 Mar 2013, 14:07

Augusti månad börjar bli fullbokad, så är du sugen på att få håret åter i samband med eventuell semester är det hög tid att boka.

whyatt

26 Mar 2013, 13:42

så är du sugen på att få håret åter i samband med eventuell semester är det hög tid att boka.

För nytillkomna besökare kan det vara värt att poängtera följande: En hårtransplantation hos rätt klinik ger ofta ett gott resultat, men "att få håret åter" kan vara en lite väl generös beskrivning då många nybörjare tolkar ordet "håret" som "allt hår de någonsin haft" + "få tillbaka" och därför refererar många nybörjare ett sådant uttalande till "ungdomskalufsen", vilket det givetvis sällan är tal om vid hårtransplantationer. Jag vet att BHR är noga med att få patienten att förstå innebörden av "realistiska förväntningar", men jag vill ändå flika emellan och poängtera det jag poängterade x)
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Hårfighter

02 Apr 2013, 02:33

Hej Fredrik.

Undrar om ni har några bilder på någon som efter transplantation har mer eller mindre rakad frisyr?

För att ge ett exempel, liknande frisyr som Wesley Sneijder?

Vore intressant att få se i såna fall.

Fredrik-BHR-Clinic

03 Apr 2013, 09:07

Hårfighter wrote: Hej Fredrik.

Undrar om ni har några bilder på någon som efter transplantation har mer eller mindre rakad frisyr?

För att ge ett exempel, liknande frisyr som Wesley Sneijder?

Vore intressant att få se i såna fall.

I de flesta fall gör sig en HT bättre med lite längd, den är designad för detta ändamål, då håret får sin volym och transplantaten därmed ger bästa täckning. Lite längd kan även vara bra då håravfallet fortsätter så att man inte ständigt behöver "jaga" det med touch ups.

Det finns kandidater som bibehåller sitt med korta hår, vår brittiska rådgivare är ett exempel:

http://www.hairtransplanttestimony.com/html/gallery.htm

Denna kandidat har kortare hår, inledningsvis:

http://bhrsweden.blogspot.se/2011/07/2066-fue.html

Hårfighter

05 Apr 2013, 04:54

Hej Fredrik.

Tack för svaret.

Kan absolut tänka mig att i de flesta fall gör sig en HT bättre med lite längd på håret.

Gör jag en HT kommer jag absolut ha längd på håret, men fortsätter sen håravfallet så jag inte kan få bra täckning med nya transplantationer så är en rakad frisyr kanske det alternativ jag senare skulle välja. Därför jag var nyfiken på att se ett sånt fall.

Med tanke på hur långt gånget håravfallet var på er brittiska rådgivare så blev jag imponerad av resultatet. Hur gammal var han vid sin första HT 2006? Eller om du hellre vill svara på hur gammal han är nu :-)

Läste det som stod om bland annat propecia och body hair. Vad finns mer att tänka över angående BHFUE? Finns det vissa områden på kroppen där man har hår som är mer eller mindre lämpligt att använda? Bröst, rygg etc.

Har håret vid en BHFUE samma karaktär som innan eller anpassar det sig då det är på plats så att säga?

Inte direkt så jag går i tankarna för BHFUE just nu, men man kan ju aldrig veta för mycket inom detta område så absolut intresserad av info.

Ha det bra och dina svar uppskattas.

Fredrik-BHR-Clinic

05 Apr 2013, 10:28

Vår brittiska rådgivare genomförde sin första HT, som ej gjordes på BHR, då han var ca 30 år. Då hans givarområde har väldigt hög täthet ger han inte en rättvisande bild av vad gemene man kan förvänta sig genom att förlita sig på FUE. Transplantaten har även placerats med högre densitet än normalt för att den rakade looken ska se optimal ut.

Värt att poängtera är att en HT alltid är individuell. Vissa kandidater har som bekant bättre förutsättningar. Vi upplyser alltid vad man ska förvänta sig i det specifika fallet då hänsyn tas till givarområde, hårkaraktär, framtida håravfall etc.

Skägg är ofta lämpligt att fylla ut med på skalp då brösthår kan vara av klenare karaktär. Skägg är även vanligt vid repairs för att fylla ut ett ärr, kandidaten slipper då raka givarområdet.

BH anpassar sig till närliggande hår med tiden. Ett genomsnittligt skägg kan ge ca 1500 grafts. Stephen har utvunnit 1400.

Hårfighter

05 Apr 2013, 20:01

Hej Fredrik.

Tack för svaret.

Vilken densitet pratar vi om i hans fall?

Fredrik-BHR-Clinic

08 Apr 2013, 14:24

Hårfighter wrote: Hej Fredrik.

Tack för svaret.

Vilken densitet pratar vi om i hans fall?

Vet inte exakt, och inte han heller. Totalt har han 8400 grafts (!)på ett område av 200cm2, ju längre bak desto lägre densitet. Annars skulle det behövas flera tusen till transplantat.

Det viktiga är inte täthet rent matematiskt, utan målet är bra täckning. Avgörande faktorer är antal hår per hårsäck och typ av hårsäck etc. Skägg ger bättre täckning då det håret är grövre. En helhetsbild över individens unika håregenskaper krävs därmed alltid innan vi kan avgöra hur slutresultatet blir.

stekt12

08 Apr 2013, 19:29

Jag bara fliker in, Om man tar från skägget.

Växer det håret som det vanliga håret då? Dvs kan bli lika långt och inte krullar sig allt för mycket?

Fredrik-BHR-Clinic

08 Apr 2013, 19:34

stekt12 wrote: Jag bara fliker in, Om man tar från skägget.

Växer det håret som det vanliga håret då? Dvs kan bli lika långt och inte krullar sig allt för mycket?

Skägg anpassar sig till omgivande hår, precis som när tjockare hår från bakhuvudet placeras på front och efter ett tag bildar en symbios. Skägg lämpar sig dock inte för hårlinje.

hot=shot

09 Apr 2013, 00:06

Hei Fredrik! Har du noen gode resultater på temple points gjenoppbygning?

Skriv inlägg