Konsultation hos Koray.

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Hårribel
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

03 Mar 2017, 12:30

Missat att uppdatera.

Det har nu gått 8 månader och igår var första gången jag hade vax i och stylade till håret. Det blev extrem skillnad. Blev sjukt nöjd.

Jag har märkt att vänster sida och tinning har överlevt dåligt jämfört med höger sida. Jag upplevde håret som tätare i början och har fått använda Toppik när jag kammat bak det.

Ögonbrynet har blivit det jag är mest nöjd med. Det gjorde nog störst skillnad i mitt utseende. Jag får klippa det ibland men det är inget som stör mig.

Jag har fortfarande lite snö från håret, på sina ställen flagnar huden av, speciellt exakt på hårlinjen och mitt i tinningarna. Som om det området stör sig på det nya håret. Det blir rött undertill efter jag kliat och borstat bort hudflingorna. Lite irriterande.

Jag upplevde min första HT hos New Hairclinic som tätare efter samma tid. Inget som direkt stör men jag fyller på med 2-3 puffar Toppik ändå.

Över lag har den nya hårlinjen blivit extremt mycket bättre och jag har märkt mer positiv respons från kvinnor. Fler än någonsin kommer spontant fram och pratar med mig/inleder konversation. Något som förvånat mig lite.

Kanske sänder jag själv ut mer positiv energi nu.

Jag fixar bilder sen.

Erik-W
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

03 Mar 2017, 16:58

Äter du fortfarande finasteride?

Hårribel

05 Mar 2017, 16:13

Ja, varje dag 1/4 tablett.

Jag har glömt max en dag men kunnat ta ikapp tabletterna. Det har då spänt i brösten lite.

I övrigt har jag inte känt av någon skillnad förutom att man kan känna det som en överproduktion av talg i huden. Känns flottig ibland.

Hårribel

20 Apr 2017, 22:04

Detta är från 23e mars:

Hårribel

20 Apr 2017, 22:06

Mer.

Hårribel

20 Apr 2017, 22:07

Sista - 23e mars.

Hårribel

20 Apr 2017, 22:21

Jag har börjat gå till en trikolog som lovat att förbättra min hårbotten med runt ~90%.

Tydligen så har jag haft en kraftig svampinfektion i flera år som nu blivit väldig hemsk. Det var det som "snöade" ifrån mitt hår hos frisören.

Jag klippte mig igen för 2 veckor sen nu och då hände det igen. Jag skämdes. Frisörskan blev helt chockad och sen tyst. Inget kul alls.

Jag har redan gjort en behandling och fått en mängd grejer som jag ska massera in i min hårbotten varje dag samt nånting för var tredje dag. Det har redan kostat drygt 3.000kr. Det kommer att kosta över 4.000kr till, minst.

Jag har berättat om min hårtransplantation i Turkiet. Hon sa att hon tyckte den såg väldigt fin och välgjord ut jämfört med de patienter hon har som gjort sin i Lund.

Vi får se om hennes grejer hjälper. Jag meddelar här.

Det är en del jobb med det och galet mycket pengar, men så fort jag stöter till håret så snöar det på min kostym på jobbet och nu går det inte bara längre.

Jag provade kokosolja, olivolja och ägg innan - inget har hjälpt.

----------

Sen upplever jag att hårlinjen på sidorna har krupit tillbaka en aning. Jag hade tydlig markerade sidor innan som jag tyckte var riktigt snygga, men de har suddats ut lite och pannan känns större igen.

Tråkigt.

Hårfästet uppe på pannan har hållit sig åtminstone.

Jag är fortfarande väldigt nöjd och framförallt nöjd med mitt ögonbryn som blev helt perfekt!

Blir arg när jag tänker på alla andra kirurger jag kontaktat ang mitt ögonbryn som ALLA var eniga om att det inte kommer bli bra. Sen gör Dr Koray det helt perfekt!

Hårribel

29 Jun 2018, 15:57

Trikologen var helt kass. Det skulle kosta 5000kr i månaden och det känner jag inte att det är värt utan några garantier på att håret behålls.

Det har krupit tillbaka igen efter jag slutade med finasteriden. Den tog slut.
Nu ser man igenom fronten igen och det gör avstamp på hur jag mår i övrigt.
Jag fyller snart 40 år men jag är inte redo att raka mig än. Jag opererar gärna 5-6 ggr till om det kan bibehålla något resultat som liknar nåt.

Mest troligt måste jag ner igen inom en väldigt snar framtid.

Det är trist att behöva raka av allt hår varje gång men sånt är livet tydligen.

Nu söker jag efter finasterid och funderar på nån övrig behandling jag kan göra för att vinna lite år med hår på huvudet.

Hade man inte kunnat transplantera allt skägg och hår som sitter på bröstet?

Det riktigt tråkiga är ju att även det transplanterade håret försvinner efter ett tag.
Nu var det 2 år sen jag gjorde den senaste hos Dr Koray.

joff

30 Jun 2018, 20:35

Fattar inte riktigt detta, vadå håret krupit tillbaka? Har Koray tagit från kronan och flyttat till fronten, alltså tagit utanför "safe zone"? Eller har du miniatyrisering i hela donor som nu förloras utan finasterid? Har aldrig hört att det transplanterade håret skulle falla såpass och speciellt inte efter bara 2 år. Säker på att det inte är ditt naturliga hår som försvinner utan fin nu?

Hårribel

04 Jul 2018, 02:35

Allt hår försvinner ju sakta men säkert. Även det transplanterade.
Pannan har blivit större för att tinningarna krupit upp lite och håret har blivit tunnare över lag. Framförallt i fronten.

Verkligheten är hård.

Hårboll

10 Jul 2018, 11:20

Finns nog de som transplanterar hår from kroppen till huvudet.. har sett det någon stans vill ajg minnas..

whyatt

23 Jul 2018, 10:51

Den här obalansen din hjässa uppvisar går definitivt att behandla. Trikologi fungerar ibland, men ibland inte..dock kostar det ALLTID mycket pengar. Synd. Notera att många av de här behandlingarna man läser om online är ofta välfungerande (te.x. kokosfett/olja), men de kräver ofta långa behandlingsperioder med flera-gånger-per-dag applikationer. Därtill kan kost behöva korrigeras, byte av örngott varje dag, kortare hårlängd, hårlaser, addering av kosttillsskott osv.

Ja, det går att sätta transplantat från övriga kroppen på huvudet, kallas BHT. Fungerar bäst om det är skägghår som blandas med skalphår från donorn.

Gällande transplanterat hår så kan man säga så här. Det man skulle haft kvar i donorn som gammal kommer också att fortsätta växa om det flyttas ur donorn. Dock uppvisar många personer s.k. miniatyrisering i donorn som överstiger 12-15% och därmed egentligen är tveksamma kandidater för HT just för att en del av det transplanterade håret troligtvis inte kommer bli speciellt gammalt.

I ditt fall kan obalansen du upplever definitivt få hårsäckar att "gå ner i dvala" i större omfattning än de normalt gör. Det är därför viktigt att du får bukt på dina hårbotten bekymmer. Skapa gärna en ny tråd om detta om du vill ha specifika råd.

5-6 operationer är sällan möjligt. Oftast består en HT-karriär idag som max av 3 st FUE's på ca 4000-6000 st grafts. Mer finns sällan att plocka ut.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Skriv inlägg