Konsultation hos Koray.

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Hårribel

14 Sep 2016, 08:03

Jag känner att jag måste ha ett uppehåll med finasteriden. Jag blir hemskt oljig i huden och alldeles knottrig i hela pannan. Det känns inte bra alls.

Kolla bilderna, tog dem nu precis i badrummet.

I övrigt tycker jag inte att jag fått några biverkningar. Inte på några plan mer än hyn i ansiktet. Först blev hyn väldigt fin men nu är hela pannan fullt knottrig så det syns. Inget jag gillar alls.

Tänkte se om en veckas uppehåll gör nån skillnad. Jag antar att det kanske tar nån månad att återgå helt till normalt tillstånd igen(där håravfallet också ökar mest troligt)

Jag fick se en bild på min farfar och han var helt skallig. Jag frågade när han blev det och då sa min far att det blev han vid 40 års ålder.

Jag är 35 nu.

Min far är 78 och har fortfarande ett huvud fullt med hår. Beklämmande =

Hårribel

15 Sep 2016, 18:19

Idag, direkt efter jag rakade sidorna hos frisören. Det fullkomligen vräkte ner hudflingor från min högra sida. Pinsamt men vad ska jag göra?

Idag hoppar jag över finasteriden. Tog endast 3 tabletter Stora Hårkuren.

lillebo

15 Sep 2016, 21:20

Kommer bli så jävla snyggt! Har gått en månad för mig nu men har knappt sheddat(?) när hade du tappat det planterade håret? Vilket schampo använder du? Kör du något annat än pillerna? Och du det är ju inga problem att dricka nässelpulver (man up) ;)

Hårribel

16 Sep 2016, 00:01

Det finns nog inget äckligare än nässelpulver. Usch och tvi.

Jag blev aldrig av med mina transplantat i mitten på huvudet, bara lite på sidorna som du kan se.

Jag använder ju finasterid men hade uppehåll idag och pannan ser redan bättre ut.

Jag använder ett dyrt mjällschampo som säkert inte är bättre än nånting annat.

Nu ser jag hur flingorna kommit till. Det bildas hud runt transplantaten som möter mitt riktiga hår och det fjällar jag av nån anledning. På vissa ställen är det väldigt mycket.

Ny hud som bildas efter ingreppet antar jag. Synd jag inte filmade hos frisören, det kom som en lavin när hon rakade höger sida. Hela den svarta ponchon blev vit just där.

----------------

Sen vet jag inte vad jag ska tro om ögonbrynet han fixade till. Det är mest rött hela tiden. Hoppas det tar sig snart och börjar växa nånting därifrån.

I övrigt tycker jag håret ser mycket trevligare ut nu när det växt en del. Tror också det kommer bli så jävla snyggt! =)

Hårribel

18 Sep 2016, 02:34

Med 2 dagars uppehåll av finasteriden så har pannan blivit bättre. Jag tänker återuppta dem igen imorgon.

Jag har nu fått 4mm utväxt i vikarna och sidorna så man ser tydligt den nya hårlinjen som börjar ta form. Jag kommer bli sjukt nöjd med detta.

Ögonbrynet visar inget tecken på att växa ut. Kanske tar längre tid bara.

StringerBell

22 Sep 2016, 14:58

Longtime lurker. Tänkte bara hoppa in och berätta att jag och många med mig följer ditt fall. Stort tack för att du dokumenterar. Sluta inte med detta även om forumet är inaktivt.

Jag funderar nämligen själv på Koray någon gång nästa år och följer alla hans fall med stor tillförsikt.

Ha en bra dag,

StringerBell

Hårribel

05 Oct 2016, 23:49

Jag tittade på håret lite närmare idag och den nya fronten har vuxit ut och ramat in ansiktet. Jag la märke till det förra veckan när jag borstade tänderna att sidorna dragit ihop sig lite. Det är grym skillnad.

Jag känner fortfarande i genting mitt uppe på huvudet vid fronten och det är nog en massa små finnar på huvudet med när jag känner med fingrarna. Inget jag ser iaf.

Det har slutat flagna från håret. Finns små små "flingor" i håret, men inget överdrivet som innan.

Det går framåt.

Hårribel

11 Oct 2016, 23:39

Börjar se mycket bra ut redan. Hårlinjen har klart rättat till sig.

Hårribel

11 Oct 2016, 23:43

Höger sida.

Jag tar min Proscar/finasterid varje dag och mina 3 tabletter Stora Hårkuren.

Ibland kan det fortfarande göra ganska ont på en viss punkt bak i huvudet. Det sitter i i 4 dagar ungefär.

Tänkte klippa mig på fredag igen för att snygga till det. Det går framåt.

Hårribel

13 Oct 2016, 01:07

Håret har växt ut tillräckligt för att den nya hårlinjen framträder tydligt och jag kan säga att jag redan är nöjd. Det kommer antagligen bli fylligare och ännu tydligare hårlinje.

Tittade lite mer noggrant idag och det syns knappt att det är lite tunnare framtill. Väldigt nöjd så här långt!

Hårribel

24 Oct 2016, 23:24

Kollade precis nu när jag borstade tänderna och på de gamla bilderna här. Jag känner inte ens igen mig själv i dessa gamla(en månad) bilder.

Jag är otroligt nöjd som det är redan nu och jag uppfattar mig själv som yngre när jag tittar i spegeln.

Eftersom de satte en helt ny hårlinje så har tjockare hårstrån trätt fram med kraftig färg istället för det nästan transparenta dunhår som jag hade på sidorna.

Jag har nog fortfarande små små finnar mitt uppe på huvudet. Någon enstaka gång flagnar hud av just från sidorna eller tinningarna men inte i närheten som innan när det snöade.

Jag har bara rakat sidorna ett par gånger. Tänkte göra det imorgon igen. Inte rört nånting uppe på huvudet alls.

Min vänstra sida uppfattas glesare än den högra men det är bara för att allt hår ligger till höger.

Jag tror nog inte ens jag kommer behöva Toppik. Kommer räcka med vax nästa år.

Ögonbrynet är väl sådär. Det uppfattas klart bättre än tidigare och jag tror jag kommer använda Toppik på dem för att markera tydligare. Men det nya håret står åt alla håll.

Jag måste klippa ett hårstrå ibland. Inget som stör mig eftersom de berättade det för mig.

Jag trodde det skulle bli lite tätare på ögonbrynet än vad det är men över lag så ser det faktiskt mycket bättre ut och maskerar tydligt skadan jag hade där så jag är mer än glad över det.

Att Dr Koray erbjöd mig det utan extra kostnad visar vilken godhjärtad och välvillig person han verkligen är. Han och hans team gör verkligen superbra jobb så han skojade inte när vi satt i Sthlm och han sa att detta var HTns Lamborghini jämfört med min förra STRIP2 jag gjorde 2010 hos Dr Mats i Lund.

Om några år ifall det skulle behövas så kommer jag använda mig av hans tjänster åter igen. Hårlinjen är satt nu så det är "bara" fyllnad som kommer krävas. Vi håller tummarna för att det dröjer länge nu.

Tar fortfarande 1/4 Proscar och 3 tabletter Stora Hårkuren varje dag. Kanske därför som ögonbrynet växer som ogräs, liksom öronhår och näshår upplever jag det som.

Hårribel

28 Oct 2016, 12:14

Äntligen fann jag lite tid för bilderna. Detta var igårkväll. Vänster sida:

Hårribel

28 Oct 2016, 12:17

Höger sida. Det ser sprött ut. Jag har haft mössa på en del då det är kallt ute. Inga hårprodukter alls använda. Ännu inte hunnit klippa mig, frisörerna har inte haft tid när jag knackat på.

lillebo

28 Oct 2016, 15:16

Riktig king Hårribel! snyggt! jag är på 2,5 månad och har inte något som helst resultat än.. Blir lite mentalt stressad när man ser hur långt du är kommen. Vilken månad är du inne på?

Hårribel

29 Oct 2016, 03:55

Snart ganska exakt 4 månader har passerat sen ingreppet. Det får gärna bli tätare på vänster sida. Idag klippte jag mig och man kan uppfatta att det är runt i fronten. Frisören rakade sidorna och fönade håret bara. Då såg man att det var tunt på vänster sida.

Men så länge hårlinjen håller sig där den är så ser det sjukt mycket bättre ut. Jag tycker själv jag ser yngre ut nu välfriserad.

Hårribel

12 Nov 2016, 14:51

Tja, jag ser det som färdigt. Jag är extremt nöjd med resultatet just nu. Fronten är grym. Sidorna är mycket tätare och med skarpare linjer.

Sjukt nöjd. Jag blir bra överraskad varje morgon när jag kollar i spegeln och märker klar skillnad från vad jag hade vant mig vid. Underbar känsla!!

Hårribel

12 Nov 2016, 14:58

En till. Vänster sida.

Jag har bara rakat sidorna hos frisören. 5ggr nu. Ska gå nästa vecka igen.

Jag använder ingen vax eller nånting alls i håret än. Tänkte börja först nästa år.

Finnarna i hårbotten har nästan alla försvunnit. Jag misstänker att det blir ännu tätare till nästa år.

Ögonbrynet är väl okej, men de håren står åt alla håll och jag har fått ett grått hår som sticker ut i det ögonbrynet. Över lag känns ögonbrynet bättre helt klart. Kanske bättrar det håret till sig med tiden, kanske inte. Med Toppik tror jag nog även ögonbrynen kommer bli väl framträdande och det duger åt mig.

Fredflinta

12 Nov 2016, 15:32

Härligt att du är nöjd! minns mig ha läst att du för någon månad sedan kände dig uppgiven och nästan ångra ingreppet. Det är ju trots allt en fas som är lite mindre rolig efter en HT, vilket kliniker gärna inte talar för mycket om för att skrämma bort kunder

Hårribel

13 Nov 2016, 22:24

Ångra gjorde jag inte, men jag jämförde med min första HT jag gjorde i Lund 2010 och denna gången tog det lite längre tid för håret att växa ut.

Men min hårlinje blev ganska dålig 2010 jämfört med denna jag har nu.

Nu har jag den linje jag vill ha och hoppas det dröjer innan jag måste fylla på igen. Men jag behöver inte designa nånting nytt nu, "bara att fylla på vid behov".

Sen hoppas hela världens alla hårforumsmedlemmar på "The Cure" - inom en snar framtid.

erre

14 Nov 2016, 18:50

Ser superfint ut. Skulle du ha nåt emot att ta några bilder på hårlinjen exponerad?

Skriv inlägg