Åsikt om klinik i Budapest: https://himgeurope.com

Alla typer av HT-diskussioner som inte rör specifika resultat
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Acephale87
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

30 Sep 2018, 13:29

Hej, jag undersöker kliniker i Budapest förtillfället och skulle gärna vilja ha en second opinion på denna:
https://himgeurope.com

Om den känns seriös , varningsklockor etc. Vore intressant att höra.

Huru
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

01 Oct 2018, 13:57

Läser du runt på forumet ser du att det i Europa är framförallt några turkiska kliniker, HDC på Cypern, BHR, Feriduni som anses vara bäst.
Det kan hända att det finns någon erkänt duktig kirurg från Budapest, men jag har aldrig hört talas om någon därifrån som har uppvisat bra resultat. För mig går Ungern bort direkt när det finns flera riktigt bra alternativ.

Läs på i olika forum så ser du snabbt att det är de ställen jag räknade upp plus någon/några till som är bra.

whyatt

02 Oct 2018, 10:45

Bra att du ställer frågan!
Detta kan vara en av Ungerns mest populära kliniker med påkostad webb (med landets mått mätt) och medieproduktion (videos etc). Därtill ett skapligt före-efter arkiv....med en viss begränsad detaljnivå, tyvärr. I min värld ska man se hårlinjerna närmre och tydligare..men visst, det kunde också vara sämre.

Youtube-kanalen är bättre än snittet för regionen: https://www.youtube.com/user/himgeurope/videos

Kliniken gör helt klart många kända ungrares hårtransplantationer. Nu är jag verkligen inte kännare av landet som sådant och ej heller dess inhemska HT-marknad, men lyckligtvis så är utväxtprocent, donorhantering, resultatdokumentation m.fl. universella parametrar och där har jag desto klarare insikt. Min preliminära, icke-speciellt-djupgående slutsats blir därför att kliniken i fråga verkar göra en hel del rätt utanför själva kirurgin och de uppfattas spontant som seriösa, med prislappar som kan vara intressanta för de som helt enkelt inte har råd/vill chansa, men, och detta får dubbelkollas, de verkar lista sina priser i HÅR (hairs) och inte i standarden HÅRSÄCKSGRUPPER (grafts)?! Om det förstnämnda är fallet, vilket det troligtvis är, hamnar prisnivån någon helt annanstans. 5 hairs = Ca. 2-2,5 grafts.

Plus för att de också erbjuder pigmentering, minus för att de försöker profilera sig som innehavare av unika HT-tekniker som så klart är "väldans bra". Nej HIM, ni har inte revolutionerat industrin och nej, ni producerar troligtvis inte de bästa resultaten på HT-scenen. Minus för oklarheter kring om patienterna är på te.x. finas eller minox. Minus för att donorn ej dokumenteras. Därmed inte sagt att de inte kan göra just dig nöjd...ja..går att hitta massa pros and cons..

Jag gillar personligen inte när man har REA på ingreppen under en "begränsad period". Slå till nu! Spara pengar! Det är en sak att köra detta på matvaror och typ sängkläder. Kirurger borde i min mening fokusera mindre på att locka med pris och mer på att leverera solida resultat. Att använda röda prislappar mot redan, i alla fall delvis, mentalt belamrade kundgrupper snuddar vid vad som, i min bok, är att betrakta som oetiskt. Men igen, detta är min högst enskilda åsikt.

Vad det i slutänden handlar om är research. Jag vet alldeles för lite om hur snacket går på inhemska forum. En sak är vad som visas upp på hemsidan. En annan vad riktiga ungrare anser. Hur ser deras garantier ut? Vad händer om man blir missnöjd? Vilka genomför ingreppen? Vad ligger snittprocenten på gällande transplantatens överlevnad? Har de många cases att visa upp som matchar just din situation, behov och ditt hårs karaktär? Osv. Frågorna är många...men tvingas jag själv uttala mig, och man kan bara välja en klinik när man väl väljer (om man är en lämplig kandidat), så hade jag inte valt HIM i dagsläget.
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Acephale87

07 Oct 2018, 20:29

Tack för ett initierat och informativt svar; Särskilt det du skrev om hair kontra grafts i prislistan, är van att det jämt är grafts som avses, så missade den biten. Det betyder ju att man måste ta priset x 2 för att få en mer realistiskt bild i relation till den ht som man eftersöker. I övrigt håller jag med dig om att det går att finna både pros och cons. Blir väl till att leta vidare, men tror aldrig jag kommer hitta något inom min budget som inte inkluderar en viss chansning/riskmoment..

nya_afishwish

08 Oct 2018, 09:16

Wyatt, apropå någonting helt annat, är du författare till vardags?

whyatt

08 Oct 2018, 13:28

nya_afishwish wrote:
08 Oct 2018, 09:16
Wyatt, apropå någonting helt annat, är du författare till vardags?
Lol, aktiviteten här på brädan är nog det närmsta jag kommer det yrket :mrgreen:
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Skriv inlägg