CML - kommer att avbryta instant program efter 6 månader

Förpassar den traditionella peruken till museet!
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
powerop
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

26 Jul 2013, 12:47

Inlägg i Facebook på CML sida >>>

"

Råder allmänheten att tänka till före ni bestämmer er för en ”instant hair”-program. Programmets innehåll kan ändras under avtalets gång och därmed innebär prisgarantin ingenting. De kan därmed avbryta muntliga överenskommenlser om vad som ingår i programmet & hävda att ”de alltid tagit betalt för det”. Rekommenderar att man skriver till en egen detaljerad tilläggsavtal om vad som ska ingå i tjänsten eller spelar in samtal med representanter för företaget innan du tecknar ett av avtal. När tjänster som alltid ingått i programmet ”plötsligt” börjar kosta pengar så säger dom till efter behandligen och låtsas att det alltid har varit så. Var god notera att personalen är jättetrevliga utan det här gäller företagspolicy/affärsmetod som även orsakar många sistaminuten tidsavbokningar pga att personalien är så starkt underbemannade vid sjukdomar o etc."

"

För att vara konkret gäller ovanstående inlägg färgning av håret. Det är någonting dom nämnde själva innan jag tecknade abonnemanget, då HE bleks och ändrar färger efter hand. Naturligtvis så måste HE matcha ditt eget hår och därför färgar man även ditt hår så att du inte ser ut som en clown.

Detta var någonting som jag fick erfara hade ändrats senast när jag var på besök i Juni samma dag som jag skulle åka på semester. Jag hade bokat tid skötsel + färgning (något man måste tala om iförväg då det tar längre tid). När allt var klart och jag skulle boka tid för nästa möte, blev jag varse om att färgning kostar xxx kr och om jag önskade betala kontant eller med kort. När jag såg förbryllad ut svarade personen som klippt mig följande: "Det har alltid varit så att färgning kostar extra,... knappade in på kassa apparaten och såg att det tydligen gått upp i pris och numera kostade 310 kr".

Jag tyckte inte då att det var värt att argumentera på plats o förstöra mitt eget humor precis innan semestern och betaladed. Nu har jag avbrutit autogiro för kommande inbetalningar pga att de har ändrade innehållet av det muntliga avtal vi hade ingått.

Fortsättning följer misstänker jag....

whyatt
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

29 Jul 2013, 21:36

Så det du ställer dig frågande till är alltså huruvida det är skäligt av CML att ta betalt för färgningen. Du menar istället att detta borde ingå i den slant du redan betalar, är det så du menar?
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Skriv inlägg