Billiga och bra hårersättningar från nätet?

Förpassar den traditionella peruken till museet!
drphil

25 Feb 2013, 18:11

Hej!

Jag ska på konsultation på CML nu i veckan och tänkte testa en HE.

Om jag blir hooked på det så funderar jag att köpa och fixa allt själv i fortsättning.

Hur ser det ut med butiker på nätet som håller bra kvalité till bra pris? Har läst att toplace och hollywoodlace är billiga.

Vart kan jag köpa billiga produkter, lim, conditioner osv?

Hur ska man göra för att matcha färgen på sitt nuvarande hår? Färgar man det till HE:ns färg eller tvärtom?

Tacksam för hjälp!

Gojja

26 Feb 2013, 13:02

Spännande...

Jag har också varit på konsultation hos CML men har ännu inte tagit det vidare men kommer nog ta tag i det snart. Börja hos CML för att sedan beställa egna ifrån nätet. Jag har kollat på två sidor, www.hairdirect.com och www.toplace.com. Dock vet jag inte vilken som är bäst av dom så om det finns nån där som vet så får ni gärna rekommendera vilken, eller om ni har någon annan sida...?

Uppdatera efter du varit där gärna och berätta hur allt gått.

Jackal

27 Feb 2013, 00:16

Jag kan ge svar på era frågor.

Använt HE i lite över ett år nu med mycket bra resultat, ni kan se min tråd med bilder på toplace.

Kan flika in och säga att jag gjorde ALLT själv från början förutom själva inklippningen.

Jag köper just nu från toplace, har testat lite olika ställen.

De som håller hög kvalité är toplace, coolpiece, hairdirect och northwest lace i varierade priser.

Hairdirect något i överkant men bra service.

Detta är självklart inget jag gjorde själv utan att läst på en HEL del.

Att behöva gå till en salong för minsta lilla grej finns inte på kartan för mig, skulle däcka mig på en gång.

Färgen matchas på så vis att du skickar in lite av ditt egna hår till återfösäljaren så matchar dom det åt dig.

Jag köper mina tillbehör från http://splitendshairreplacement.com/

Hairdirect kommer även snart öppna en butik för europa vilket ska bli intressant.

Har ni mer frågor är det bara att ställa dom. hoppar ni in i det här utan kött på benen och tror att det är en piece of cake kommer ni bli besvikna.

Är ni redo att jobba lite för att få frisyren tillbaka kan det vara värt det.

Gojja

27 Feb 2013, 12:21

Tack Jackal!!!

Äntligen någon med lite erfarenhet som kan ge en fingervisning...

Var inne på Toplace och hittade din tråd, däremot kunde jag inte se några bilder...

Men vad skulle din åsikt vara om att köpa hårdelen och allt som behövs själv men sen låta sin frisör klippa in den? Det här är en fråga som jag funderat länge på men aldrig fått något riktigt bra svar förutom på CML där hon sa att en vanlig frisör aldrig kan klippa in en hårdel...?

Jag vill sköta själva limning, tvättning, avtagning m.m. själv men själva frisyrklippandet vill jag gå till min frisör för. Jag har även en önskan att i det fall man skaffar en hårdel kunna bleka/färga hela håret men det sa hon på CML att det inte gick.....?

Jag förstår att det är mycket jobb med en hårdel och jag tycker verkligen det är tråkigt att det är sån tabu som det är men fan, det är sjukt påfrestande psykiskt med hår som tunnas ut för varje dag också...

Tack än en gång för dina tips och hoppas kunna få se dom bilderna på toplace.

Gojja

27 Feb 2013, 14:14

Nu Jackal kunde jag se bilderna efter att man var tvungen att verifiera sin registrering...

Det såg RIKTIGT bra ut! Fan, när man kollar på bilder ifrån tex USA där dom gör någon frisyr som ser helt blöt och 80-tals aktig ut så har det gjort mig tveksam... Missförstå mig inte men dina bilder gjorde mig faktiskt lite glad.

Jackal

27 Feb 2013, 15:19

Kul att du gillade bilderna, lär mig fortfarande hela tiden och strävar efter att på något vis göra det perfekt för mig, en liten bit kvar.

En valig frisör kan absolut klippa in en HE, på den andra bilden du såg så har jag tom klippt in den själv.

Men rekommenderar självklart att gå till en frisör.

Resten kan man klara av själv med träning.

whyatt

27 Feb 2013, 15:35

hollywoodlace.com är också att betrakta som seriösa med lång erfarenhet.

Bra nybörjarinfo beträffande underhåll:

http://www.hairdirect.com/resources/maintenance/default.aspx
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Jackal

27 Feb 2013, 15:58

Precis, hollywoodlace glömde jag, aldrig prövat men också hört bra om.

Hairdirect har massor av bra tips för just underhåll.

Skulle även gå igenom allt på denna newbie tråd http://toplace.com/forum/showthread.php?tid=1719

Northwestlace lite nyare forum finns det också mycket bra läsning och bilder. http://www.network54.com/Forum/678938/

Gojja

27 Feb 2013, 18:17

Vill verkligen tacka för dessa tips både Jackal och Whyatt!

Läsningen på dessa forum är otroligt intressanta och att man får se bilder på riktiga användare. Bilder på leverantörers sidor vet man ju aldrig hur äkta dom är.

Känns skönt att höra att möjligheten att låta en frisör klippa in den går då jag tror mer på dig Jackal och dina erfarenheter än försäljaren på CML.

Men vad tror du om man skulle vilja färga/bleka slingor i, jag är blond nu och skulle vilja liva upp det lite, fungerar det att färga/bleka hårdelen med frisörernas metoder innan dom klipper in den också?

(Tack för tipset på toplace forum till killen med frisyren jag hade funderingar över)

drphil

27 Feb 2013, 20:11

Tack för era svar! Har konsultation imorgon, återkommer med intryck.

Jag har klippt mig själv med trimmer, olika längder, sedan 12 år tillbaka (då jag fortfarande hade hår) Borde det gå att klippa själv eller är det svårare än man tror att klippa in hårdelen?

Rekommenderar ni limning eller tejpning?

Jackal

27 Feb 2013, 20:54

Slingor ska vad jag förstår inte vara några problem att beställa från leverantören.

Har färgat en del HE's utan problem, aldrig slingat dock.

Har man erfarenhet går det självklart klippa in den själv, rekommenderar att låta ett proffs göra det första gången iaf.

Det kan vara mkt tyngd på ens axlar i början med allt man ska ha koll på så lite hjälp är nog bra.

Gojja, hur ser ditt hår ut på sidorna? viktigt för just den frisyren att du har bra sidohår och att det inte krypit för långt bak.

Har sidorna krypit en del rekommenderar jag att du gör "temple flaps" på din template om du beställer online.

Jag kör med tejp runt om och lim för hårlinjen..

Gojja

27 Feb 2013, 23:17

Vad bra, då borde det ju inte vara några problem att göra slingor hos frisören heller, på CML sa dom att man aldrig kunde använda vanliga frisörsalongs grejjer för dom är alldeles för starka men åter igen, det var vad hon sa när jag var där på konsultation så klart dom vill sälja.

Jag kommer nog köra klippning hos frisören ett tag och sköta tvättning och underhåll som sagt själv. Hmmm, hur mitt sidohår ser ut... Jag är jäkligt dålig på att beskriva men det är främst i fronten det är tunt och mitt uppe på huvudet, sen är jag ju blond så har ganska tunna hårstrån vilket jag alltid haft... Men hur kort kan man köra sidorna innan man märker av ersättningen? Nu kör jag trimmerkort på sidorna för att skapa en illusion att håret är tjockare mitt på...

drphil

28 Feb 2013, 15:58

Nu har jag varit på konsultationen hos CML. Trevligt bemötande och hjälpsamma! Jag förklarade att jag skulle köpa en HE genom dem och fortsättningsvis genom nätet.

Jag beställde en med som jag ska tejpa. Nästa gång visar hon hur jag ska göra. Jag är ändå lite fundersam om jag skulle ändra till en som går att limma. Känns lite meckigt att behöva tejpa nytt varje dag, istället för att den kan sitta i någon vecka..

Vad är annars fördelen med bottnar som går att limma, är de tunnare? Är det samma hållbarhet mot de som man tejpar?

Men något som förbryllade mig var att hon menade att man behöver minst 2st HE per år, kanske 3st det första året. Är det riktigt? Jag har fått intrycket av det jag läst att de håller i 2 mån och sen byta, dvs 6st per år. Är det så mkt bättre kvalité på deras HE jämfört med Toplace?

Jackal

01 Mar 2013, 01:05

Den absolut största fördelen med lim är att du kan få till en mer naturlig hårlinje, dölja lace osv...

Vet inte riktigt vad för botten du beställt om den inte går att limma om jag ska va helt ärlig?

Jag har endast använt olika typer av lace, limmat dem alla, funderat på att pröva "thin skin" botten också, går även de att limma.

Tror inte deras HE's håller någon högre kvalité än toplace eller de andra bättre aktörerna.

Hur länge de håller är individuellt beroende på hur man tar hand om den osv. Och såklart vilken botten man använder.

Jag använder de tunnaste och därav de som håller kortast tid.

Klarat mig på 3 på ett år men då lät jag de gå lite väl länge innan jag bytte.

4 st per år skulle vara ganska optimalt för mig.

Vad menar du med tejpa nytt varje dag? varför skulle man vilja göra de...

drphil

01 Mar 2013, 18:47

Det är en botten som går att tejpa och limma, lite tjockare för bättre hållbarhet som jag förstod det, därav lär det synas mer vid luggen kan jag tänka mig.

Hon menade att jag kunde ta av den varje kväll för att inte slita extra på den. Men som sagt kommer även gå att limma.

Vilka produkter är bra att ha sedan, kan ni ge konkreta tips, märken och prudukter som är bra och billiga? Det kommer bli för dyrt att köpa genom salongen tror jag..

Gojja

01 Mar 2013, 21:36

Vilka produkter som går att använda skulle jag också vilja veta, då tänker jag på vax/spray o liknande. går det att använda de produkter man köper via frisörsalong?

Gojja

01 Mar 2013, 22:28

Jackal, med tanke på din erfarenhet och kunskap undrar jag om jag skulle kunna få maila dig bilder på min front och sidor (har ingen lust att lägga ut på forum) och att vi sedan kunde ha en kort dialog om vad du tror förutsättningarna är för frisyrer, typ av hårdel osv. Sen också lite kort hjälp angående de olika valmöjligheterna när man beställer en hårdel. Skulle vara grymt sjysst!

Jackal

02 Mar 2013, 14:32

Jag köper som sagt mina produkter från http://splitendshairreplacement.com/

för tillfället.

Det jag behöver är, ghost bond xl (lim), blue tape (tejp), RE-align (vätska man sprutar på skalpen innan man sätter HE'n på huvudet för att få lite tid att justera placeringen av den)

och Lace release (för att få bort den från huvudet)

Alla typer av stylingprodukter fungerar, de sliter bara olika mycket på håret.

Man ska undvika produkter med mycket alkohol i.

Ja, det ska väl inte vara några problem. Skickar du över din mail?

Gojja

03 Mar 2013, 18:01

Sjysst! Kan jag pm'a den till dig eller måste jag skriva ut den här?

Jackal

04 Mar 2013, 02:32

Pm'a du!

Skriv inlägg