Klippa in hårersättning, kan någon hjälp mig?

Förpassar den traditionella peruken till museet!
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Destiny
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

09 Feb 2014, 06:47

Finns det någon frisör eller hårsalong som kan klippa in min HE med rimlig pris?

CML tar minst 3000 kr att klippa in en HE.

Att beställa HE från nättet är inte dyrt men att klippa in är mycket mer dyrare än två HE.

Någon kan hjälpa mig?

tedlin01
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

09 Feb 2014, 13:52

Kan du inte bara gå till en vanlig frisör och säga åt dem att "fix it". Hur svårt kan det vara? :)
Pensionerad.. Men testat det mesta..

whyatt

10 Feb 2014, 11:05

Det kräver lite snits och trixande för att få ett harmoniserande resultat...långt ifrån alla frisörer som per automatik utan erfarenhet klarar av detta.

Ett förslag Destiny är att du använder eniro.se eller hitta.se, söker fram de salonger som finns i din närhet och helt enkelt ringer och frågar om de har erfarenhet av det du söker.

3000 kr för en inklippning låter VÄL tilltaget...säker på att du inte kan pruta hos CML?

Vart i landet bor du?
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

composer

10 Feb 2014, 21:01

Jag tycker precis som Whyatt skriver att du bara kan ringa en frisörsalong och kolla om dom har erfarenhet, alternativt försöka hitta något ställe där du själv trivs att sitta med din ersättning. Det är inte raketforskning att klippa in en hårersättning.

Destiny

10 Feb 2014, 21:47

Hej Whyatt, tack för din svar.

Jag har fått min första HE från CML.

Och frågade i salången om klippa in, svaret är start pris från 3000.

Jag även skickade e-post föra vecka och svaret är samma.

De rekomenderat att köpa HE ifrån de det ingår in klippning.

Jag bor i Stockholm.

Tack composser. Jag har varit kund hos CML ca 1 år nu.

När jag jämför priset från nättet och från CML är det stor skildnad.

Jag känner inte någon frisör som jag ofta gå till

Då är så svårt att hitta något som kan eller har erfarenhet och inte så dyrt som CML.

whyatt

10 Feb 2014, 22:16

CML vill givetvis att kunder väljer dem först och främst, därav priset. Man kan tycka att de är dyra i jämförelse med utländska onlineshoppar och vad ska man säga, givetvis blir det en stor skillnad, men i min värld är det inte speciellt konstigt att CML behöver ta ett betydligt högre pris. Som vi tidigare kommit fram till så är CML ett ypperligt alternativ om man känner att pengarna finns och intresset att köpa online och hålla på med det du just nu gör, inte existerar...i annat fall är det inte fel att försöka få tag på HE online och hitta frisör som kan hjälpa till, eller som vissa inbitna HE-bärare gör, själva klipper in sin HE med hjälp av spegel och en speciellt "sax" som ser ut som en hårtork typ.

Jag vet inte ett dugg om följande företag, men efter lite gogglande hittade jag:

Chabo & Silvias Frissotek HB

Hornsgatan 61

08 - 562 976 17

De ligger i Stockholm och verkar ha hårersättningserfarenhet. Du kan ju ringa och fråga vad de skulle ta för att klippa in ditt befintliga system..som sagt, inte en aning om de är duktiga!
18/08/01: MSM - Scute - Curcumin - Rutin - Beta sitosterol - Ashwagandha
2019/01/01: Laserhjälm, krillolja, overnight-serum

Destiny

11 Feb 2014, 20:19

Tack så mycket Whyatt!

Jag ska ringa till de imorgon och höra om de kan fixa min HE med rimlig pris

Skriv inlägg