hårlängd hårersättning

Förpassar den traditionella peruken till museet!
Skriv inlägg [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
groggy
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

03 Mar 2014, 13:37

Är alla hårersättningar gjorda för folk som vill ha lite längre hår? Har aldrig sett en HE som är kortklippt. Typ 10 mm.

Finns det möjlighet att få ett bra och naturtroget resultat med dagens HE i den längden?

Är sugen på att sluta med mediciner och slabbandet med dermatch och toppik, som har varierande resultat från gång till gång..
Rogaine 5% 1ggr/dag sedan 2010-07-01

Ketakonazole 3 ggr/vecka 2010-10-01

Scalpure då och då

finasterid 1,25 (påbörjad igen efer avbrott) 11-07-15, avslutad för gott

Omg laserhjälm 2012-06

tedlin01
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

04 Mar 2014, 05:27

Till mig sa de att jag måste spara ut mitt eget hår 2-3 centimeter för att kanten på hårersättningen inte skulle synas.
Pensionerad.. Men testat det mesta..

Jackal

05 Mar 2014, 17:57

Tedlin, fast det stämmer inte riktigt.

Jag har kört undercut under en viss tid och så länge HE'n är tillräckligt lång kan du hålla ditt eget hår väldigt kort. Då täcker HE'ns hår eventuellt synliga kanter..

10 mm har jag aldrig sett, men runt 2-3 cm går nog att få till något bra av. Skulle inte rekommendera det till sin första HE dock.

Gojja

16 Mar 2014, 20:16

Jackal, vilken platta körde du? Eller vilken tyckte du var bäst för att visa fronten?

Jackal

22 Mar 2014, 23:16

Jag kör på ultra lace, är toplace tunnaste lace.

När du fått grepp på det hela kommer det inte vara några problem att visa fronten.

Tog ett tag att lära sig undvika "rynkor" i lacen vid hårlinjen. Annars försvinner den bra i limmet.

Gojja

23 Mar 2014, 08:56

Jo, det är ett jävla testande fram o tillbaka. Jag köpte två system ifrån toplace, en lace o en thin skin NG. Blev dock missnöjd med båda, dom blev så torra efter ca 2 veckor att dom inte gick att använda mer. Sen innan man får in tekniken med att limma/ta bort/rengöra/limma igen lär ju ta evigheter! Jag kunde hålla på i 4-5 timmar och ändå bara få ett resultat som var halvdant och höll i ungefär 1-2 dagar.

Nu vet jag att jag kanske har orealistiska krav och att jag verkligen är petig, när jag har visat den så har ingen sett nått fast jag sagt att det är en hårdel men jag själv tycker själv att det syns väldigt mycket. Tror också att jag gjort ett litet pinsamt fel när jag limmat delarna och limmat hela hårdelen....... :/ Inte bara runt om den???? Kanske varit jag som varit lite för ivrig och dålig på att läsa tips/idéer och hur man går tillväg.

Tröttnade iallafall på detta och gick till CML, det känns väl helt ok även fast jag helst skulle vilja få in rutinen med att fixa det hemma själv. Kör nu en del i Cyberhair, håret kändes bra i början men ganska fort började det håret också kännas torrt, det ser dock inte torrt ut och det separerar sig inte ifrån mitt naturliga hår på samma sätt som de delar i äkta hår jag köpt ifrån toplace. Plattan jag valde är dock fel, den är alldeles för tjock så funderar på att köpa en ny med cyberhairs tunnaste, en typ av lace. Alternativt ska jag beställa ifrån nätet igen och testa mig fram. Har dock insett att det verkar tio gånger svårare att få bra kvalité och en bra limning när man är blond, nästan platinablond... :/ Därför var min förhoppning att cyberhair(syntet) skulle vara bättre.......

Tips och ideer får gärna ges!!!

Skriv inlägg