Vikar /Hårfäste

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
MightyHair

02 Aug 2013, 07:39

Hej , undrar om man kan återfå på nåt sätt hår i vikarna ? Nu menar jag inte att återfå 2-5 hårstrån nån cm utanför vikarna utan så pass mycket så man kan göra frisyrer man tidigare inte kunde ? Som när man va 15 typ , går det få tillbaka ? Läste nånstans att hårsäckarna aldrig dör helt , dem slutar bara av nån anledning producera hår . Så det borde ju inte va omöjligt..eller ?

Några Bra Schampon ni rekommenderar ?

stalle

02 Aug 2013, 11:58

Alla dina frågor finns det svar på om läser lite i dom olika trådarna, men du har inte läst som jag fattar det

whyatt

02 Aug 2013, 15:05

Jag tror heller inte det är omöjligt, i framtiden...men ännu är vi inte där.

Vad vill du ha för effekter av schampot?
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

MightyHair

02 Aug 2013, 16:10

whyatt wrote: Jag tror heller inte det är omöjligt, i framtiden...men ännu är vi inte där.

Vad vill du ha för effekter av schampot?

Vill behålla det hår jag har nu och det ska kunna ge återväxt i vikarna . Som sagt inte bara några strån utan så pass att jag kan använda det nya håret i vikarna . Om jag skulle kunna få tillbaka det jag hade för 2-3 år sedan hade det vart sjukt bra . nnu bättre hade vart om jg kunde få tillbaka det hårfäste jag hade som 15 åring .

Angående det du säger om att det inte är omöjligt bara att vi inte är där ännu , ledsen att säga det men det är nog Bullshit . Jag tror inte forskare får släppa nåt som skulle ge alla det håret dem hade som 15 åring tillbaka , tänk alla företag som rogaine , schampon mot håravfall och alla hårtransplantions Kliniker som skulle gå i konkurs . Jag menar helt seriöst , hur svårt ska det vara att få en hårsäck att börja producera hår igen , dem har ju lyckats klona får osv . Det är nog sorgligt nog så att Forskare inte får komma på nåt som till 100 % kommer ge alla håret tillbaka . Allt för att företagen ska tjäna pengar på Folks olycka .

Hårfager

08 Mar 2014, 23:45

Vikar: Det finns faktiskt två behandlingsmetoder för vikar som verkar riktigt bra. 1. Laserbehandling 2. Fulfix, det kinesiska undermedlet, som jag faktiskt själv provat med framgång kan jag säga. Fulfix kostar ca 400 kr i månaden och du märker redan resultat efter ca en månad ibland tom tidigare. Fulfix ger både återväxt av kala partier och tjockare hår generellt samt återskapar hårfärg om du är gråhårig.

MightyHair

17 Mar 2014, 21:06

Hårfager wrote: Vikar: Det finns faktiskt två behandlingsmetoder för vikar som verkar riktigt bra. 1. Laserbehandling 2. Fulfix, det kinesiska undermedlet, som jag faktiskt själv provat med framgång kan jag säga. Fulfix kostar ca 400 kr i månaden och du märker redan resultat efter ca en månad ibland tom tidigare. Fulfix ger både återväxt av kala partier och tjockare hår generellt samt återskapar hårfärg om du är gråhårig.

Tack , vart köper man detta Fulfix ?

Hårfighter

18 Mar 2014, 00:02

Vill inte vara någon som förstör festen på något vis.

Men har varit medlem och följt detta forum ganska mycket under flera år.

Även letat saker på nätet som rör detta ämne men aldrig har jag hört talas om Fulfix.

Att det är dåligt säger jag inte då jag inte provat det, men funkar det så bra som du säger tycker jag det är ytterst konstigt att det inte uppmärksammats tidigare och på ett mycket större sätt. Så tyvärr tror jag inte det finns något undermedel oavsett vem som säger det eller vart det kommer ifrån. Min personliga åsikt är att det är bluff och båg som så mycket annat i denna bransch. Som tidigare i denna tråd, finns många som vill tjäna pengar på andras olycka.

Skriv inlägg