Nu är det illa

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
ErrolFlynn

10 Apr 2014, 22:10

Har använt finanstrid i ett år ungefär och jag har aldrig upplevt någon sheed. Jag använder även minoxid 5 % och Keto shampo.

Visssa dagar har man känt att håret ser precis ut som när man var 20 men för 2 veckor sedan hände något, Jag hade börjat utföra scalpmassage 15 min per dag efter metoden där man lyfter ögonbrynen och öronen och nu känns det som att håret börja falla av rejält och om man tar handen vid hårbotten så känns det ungefär som man har snaggat sig på vissa punkter.

Allt hår som har stärkts upp och blivit tjockare har ramlat av. Är tillbaka från scratch nu kan man säga. Jag har aldrig haft en Sheed så jag vet inte hur det ser ut i praktiken.

Antingen är propecias kraft borta, eller kan det vara den mytomspunna sheeden ? Erfarenhet kring detta uppskattas

ErrolFlynn

10 Apr 2014, 22:13

Oj bumpade tråden i fel kategori sorry!

Hopp

10 Apr 2014, 23:33

Jag har aldrig sett några bevis för att finasterid helt plötsligt skulle sluta fungera. Visst kan man fortfarande tappa hår även om man går på finsterid men det innebär inte att effekten från finasteriden har försvunnit utan mer troligtvis för att håravfallet under en period är mer aggresivt. Ofta går det ju i vågar. Samma sak med shedding, men just shedding vågar jag inte uttala mig om.

ErrolFlynn

10 Apr 2014, 23:46

Tack Hopp för ditt svar :) Kan tilläggas att jag under den här perioden druckit alkohol 3-4 gånger i veckan (lagoma mängder) nu när det är slutspelstider i hockey, så det kanske har haft en påverkan med. Men där har jag ingen kunskap överhuvud taget

dranter

11 Apr 2014, 10:53

Jag har varit tvungen att höja propecian 3ggr då den till slut inte räckt till. Vid varje höjning så har håravafallet stabiliserats så i mitt fall så har DHT lyckats vinna över Finasteriden mer än en gång.

Men det är ju våren nu. Det verkar som många inklusive mig själv går igenom en seasonal shedd. Det som låter lite konstigt i mina öron är att du trots finasteride och minoxidil aldrig genomgått en shedd.
¤FUE 1500 grafts flyttade till kronan

¤Propecia 2mg/dag

¤Minoxidil 5% 1ggr/dagligen

¤Revita, dagligen

¤Hårkontroll

Hopp

11 Apr 2014, 11:58

Tveksamt att det skulle röra sig om lite alkoho, även om självklart kost spelar in. :) Jag tror att det rör sig om en shedd. Förhoppningsvis kommer det att växa tillbaka starkare. Har själv en shedd just nu. Suger fett.

Tycker inte att du skall oroa dig (även om det självklart är omöjligt!) och troligtvis kommer det att stabiliseras efter ett par veckor.

ErrolFlynn

12 Apr 2014, 00:52

Tack för era svar grabbar. Det ger en chans att tänka på sånt man inte ser själv. Ja just shedd tycker jag också är lite märkligt, kan det vara scalp massagen som man börjat med som man gör fel kanske ?

Skriv inlägg