Framgång efter en månad? Döm själv! :D

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
Harry.k

25 Mar 2014, 23:13

Ser jäkligt bra ut! Hur gammal är du och när började håravfallet?

Vad lägger du i månaden på alla dessa piller ungefär tror du?

J-Dilla

26 Mar 2014, 09:46

Nice!

ankfot

27 Mar 2014, 17:38

Harry.k wrote: Ser jäkligt bra ut! Hur gammal är du och när började håravfallet?

Jag är 33 år :)

Mitt håravfall började när jag var runt 18 år gammal... då förlorade jag en hel del, sedan stod det still i ca 10 år, sedan började jag förlora mycket igen.

Jag vet inte exakt hur mycket jag lägger ut i månaden på att få tillbaka mitt hår faktiskt... men det är inga extrema summor i alla fall. Jag är nu fattig student men känner ändå att jag har råd med det :)

Och jag har bara använt en av "the big three" (fungoral ketoschampo, kostar typ 80 spänn på apotea.se)

ingen minoxidil och ingen finasterid :)

Frisyren

28 Mar 2014, 20:30

Hur många gånger i veckan kan man använda Fungoral? Googla lite och fann trådar där folk hade tappat hår när de använt den produkten, fått torr hud etc?

Vilket schampo skall användas de dagar man vilar från Fungoral?

Harry.k

03 Apr 2014, 21:10

ankfot wrote: [quote=Harry.k]Ser jäkligt bra ut! Hur gammal är du och när började håravfallet?

Mitt håravfall började när jag var runt 18 år gammal... då förlorade jag en hel del, sedan stod det still i ca 10 år, sedan började jag förlora mycket igen.

Jag vet inte exakt hur mycket jag lägger ut i månaden på att få tillbaka mitt hår faktiskt... men det är inga extrema summor i alla fall. Jag är nu fattig student men känner ändå att jag har råd med det :)

Och jag har bara använt en av "the big three" (fungoral ketoschampo, kostar typ 80 spänn på apotea.se)

Räknade lite på grejerna du använder, och det måste gå på ca 1200 spänn månaden lr nåt...

De du käkar måste väl göra större skillnad än schampona med tanke på att du äter dom varje dag?

Skönt att du inte håller på med finas och minox!

ankfot

04 Apr 2014, 10:00

Frisyren wrote: Hur många gånger i veckan kan man använda Fungoral? Googla lite och fann trådar där folk hade tappat hår när de använt den produkten, fått torr hud etc?

Vilket schampo skall användas de dagar man vilar från Fungoral?

http://www.apotea.se/dercos-energigivande-schampo

http://www.apotea.se/fungoral-schampo-20-mg-ml-120-ml

jag blandar ihop dessa två i en skål sedan häller jag tillbax det i flaskorna igen och duschar med det vart annan dag. eller så kan du bara köra på dercos vart annan dag eller något :)

men köp det online, det kostar 50% mer på det vanliga apoteket. (I alla fall när jag köpte det)

ankfot

04 Apr 2014, 10:16

Harry.k wrote: [quote=ankfot][quote=Harry.k]Ser jäkligt bra ut! Hur gammal är du och när började håravfallet?

Räknade lite på grejerna du använder, och det måste gå på ca 1200 spänn månaden lr nåt...

De du käkar måste väl göra större skillnad än schampona med tanke på att du äter dom varje dag?

nja, riktigt så illa är det inte :D

räknade lite snabbt på min månadskostnad

silicea man original:

143

panto-3

77

msm-pulver

90

olika varianter av silica

~50

vitamin c

30

kalcium/magnesium

90

berocca ersatte jag med b-100 då den är billigare och innehåller större mängder b-vitaminer

50~

sågpalm

20

schampo (fungoral och dercos)

50

ungefär 600 i månaden.

tycker det känns som ett bättre och billigare alternativ till hårtransplantationer osv... jag är säker på att jag har fler hårsäckar som jag kan sparka liv i igen :D

*edit*

är lite bakis idag... för många öl i solen igår xD rätta mig gärna om du tycker någon uträkning ser skum ut

Erra

04 Apr 2014, 14:18

Life säljer denna:

https://www.lifebutiken.se/life/produkter/harkontroll1/bio-silica_msm.ecp

ca 100kr i månaden, billigt? är det skillnad på msm i tablett vs pulver?

ankfot

06 Apr 2014, 14:53

MSM i pulverform blir billigare, dessutom behöver du förmodligen mer pulver per dag än vad dom kan klämma in i en tablett... :)

Nu är jag ingen expert, men jag har lagt ner mååånga timmar på att googla runt i ämnet, hade jag varit som du hade jag kört MSM-pulver, panto-3 och vitamin c. Jag tror det är en riktigt bra kombo faktiskt, och det blir inte så dyrt heller.

fjunet

07 Apr 2014, 21:30

msm-pulver smakar skit och går inte att äta imo...riktigt vidrigt

Erra

07 Apr 2014, 23:52

fjunet! Pröva att blanda ut pulvret med vatten och drick det istället ;)

Smakar dock ändå vidrigt..

ankfot:

Ja det är kanske bäst att fortsätta med pulverform då. Jag kör detta och Priorin och multivitaminer. Lägger till panto nu. Men är det inte att dubbeldosera med att köra panto och priorin eller silica?

Vilken tror folk här inne på är bäst, priorin eller silica?

fjunet

09 Apr 2014, 17:19

Erra wrote: fjunet! Pröva att blanda ut pulvret med vatten och drick det istället ;)

Smakar dock ändå vidrigt..

ankfot:

Ja det är kanske bäst att fortsätta med pulverform då. Jag kör detta och Priorin och multivitaminer. Lägger till panto nu. Men är det inte att dubbeldosera med att köra panto och priorin eller silica?

Vilken tror folk här inne på är bäst, priorin eller silica?

självklart så blandade jag det med vatten..det är riktigt vidrigt -_-

Harry.k

11 Apr 2014, 19:23

ankfot wrote: [quote=Harry.k][quote=ankfot]

nja, riktigt så illa är det inte :D

räknade lite snabbt på min månadskostnad

silicea man original:

143

panto-3

77

msm-pulver

90

olika varianter av silica

~50

vitamin c

30

kalcium/magnesium

90

berocca ersatte jag med b-100 då den är billigare och innehåller större mängder b-vitaminer

50~

sågpalm

20

schampo (fungoral och dercos)

50

ungefär 600 i månaden.

tycker det känns som ett bättre och billigare alternativ till hårtransplantationer osv... jag är säker på att jag har fler hårsäckar som jag kan sparka liv i igen :D

*edit*

är lite bakis idag... för många öl i solen igår xD rätta mig gärna om du tycker någon uträkning ser skum ut
Det låter ju bra! Införskaffade msm pulver, panto-3 och silicia plus. Dock så märkte jag att silica bara hade 5 grejjer och i princip alla av dessa fanns ju även i Panto-3+ många ggr fler andra nyttigheter. Så kommer du fortfarande köra på silica trots att de inkluderas i panto-3?

Robin_77

25 Oct 2014, 10:37

Nisim skall ha kanon effekt, någon som vet mer? stoppar håravfall på 1-2 veckor. och exktraktet ger tillbaka hår om man inte är helt kal sägs det. Finns på Kronans apotek nu.

whyatt

30 Oct 2014, 16:15

Robin_77,

vänligen sluta upp med vad du nu håller på med, det lyser igenom.

Nisim har mycket lite med återväxt av hår att göra. The end.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Skriv inlägg