Framgång efter en månad? Döm själv! :D

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
ankfot

13 Jan 2014, 20:52

För ungefär en månad sedan bestämde jag mig för att jag SKA få tillbax mitt hår!

(Åt skogen med realistiska förväntningar, det är inte min grej! :) )

Då såg mitt hår ut så här:

Efter det rakade jag av mig håret, och började på min egen kur (jag ska skriva ner mitt program här också vid ett senare tillfälle)

Efter en månad är det dumt att förvänta sig att se några resultat, jag är medveten om det, men... så här ser jag ut idag:

Om du zoomar in lite på bild nummer två så ser du VÄLDIGT många svarta små prickar... jag utgår ifrån att det är hår som är på väg upp! Och om det är det kan jag bara säga JÄVLAR! :D

Jag är väldigt nyfiken på era kommentarer och feedback på hur det ser ut att gå än så länge (även kommentarer som kanske potentiellt förstör min glädje... :) )

Jag har INTE använt minoxidil eller finasterid då dessa två kan ge väldigt otrevliga permanenta bieffekter....

Vad säger ni? Jag vill höra så många synpunkter och feedback som möjligt :D

Och betänk att jag bara är i början på min behandling. Det har bara gått en månad och effekterna vad jag har förstått ska inte bli synliga förrän efter minst 2 till 12 månader efteråt...

Så... vad säger ni? Är de svarta prickarna på bild två nytt hår som är på väg upp? Hur tror ni det ser ut om en månad? Är jag onödigt naiv och ogrundat hoppfull? Kommer jag få fett mycket hår? xD

Jag är visserligen lite drucken nu xD (glögg är fina grejer) men vad tycker och tror ni?

Se bilderna i fullstorlek, så att ni på riktigt ser ur hårbotten ser ut på bild två.

Tacksam för all feedback, positiv som negativ! :)

Det verkar inte gå att se bilden i fullstorlek här på forumet, så jag klippte ut en del av bild nummer två. Så här ser bild nummer två ut i sin normalstorlek:

Är inte alla dessa svarta prickar nytt hår på väg upp? eller? :D

Båda bilder är tagna med min mobilkamera med blixt påslagen.

Nyfiken på feedback :D

Energion

15 Jan 2014, 18:09

Vad har du behandlat med? Tjurpiss eller råttbajs?

Erra

15 Jan 2014, 22:32

eller så är de svarta prickarna hår som är i vilofas när du körde rakhyveln över dem!? :)

frustrerad

16 Jan 2014, 00:17

Hade varit intressant att veta vad du har behandlat med!

ankfot

16 Jan 2014, 03:32

frustrerad wrote: Hade varit intressant att veta vad du har behandlat med!

mer eller mindre allt som har något bevis för att det fungerar (utan risk för permanenta bieffekter xD )

MSM, silicea man original, recapeen, silica (sorten med L-lysin), berocca, fiskleverolja, multivitmamintabletter, dercos schampo med aminexil, panto-3 samt fungoral (ketoschampo)

tror det är det hela. alla saker jag kör med har något som är bra för håret som de andra produkterna inte har. tror min lista är ganska komplett nu. ska bli spännande att se om en månad :)

ankfot

16 Jan 2014, 03:35

Erra wrote: eller så är de svarta prickarna hår som är i vilofas när du körde rakhyveln över dem!? :)

nej!

... tyst nu :)

hehe, skämt åsido. men jag hoppas du har fel :D

men vad säger ni gubbar/gummor/forumtroll ?

ser det ut att gå bra eller inte?

whyatt

16 Jan 2014, 08:22

Det är helt klart värt att fortsätta, men för tidigt för att säga någon konkret. Extra lurigt blir det när du skall jämföra förebilden med 3-6-9 månaders bilder...det kräver samma hårlängd och samma scenografi som på förebilden.

Kan rekommendera att du köper hem en mikrokamera om du vill dokumentera på nära håll. Helst en Dino-lite.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

ankfot

16 Jan 2014, 14:58

jupp, jag tänkte på det också.... så jag rakade av mitt hår igen igår xD

(jävla idéer man får för sig ibland... lol)

Så om en månad ska jag ta en bild till på samma sätt som jag tog den förra. DÅ borde man ju se skillnaden om den finns där :)

funderade också på bästa sätt att kolla vad som händer i hårbotten egentligen... mobilkamera är ju inte precis optimalt för att kolla sådant :D så tack för tipset där också, och som alltid tack för svar, alltid uppskattat :D

Erra

16 Jan 2014, 15:19

Jag håller tummarna =D

ankfot

16 Jan 2014, 18:34

Erra wrote: Jag håller tummarna =D

:D

Tack! :)

ankfot

27 Jan 2014, 21:52

Så, nu kan sågpalm och nässelpulver läggas till i listan... nu får det räcka :D

whyatt

28 Jan 2014, 09:15

Läs på om hårlaser vettja!

ankfot

28 Jan 2014, 11:58

whyatt wrote: Läs på om hårlaser vettja!

Jag har för mig att jag sett någonstans att du sagt att hårlaser inte har bra konkreta bevis för att det fungerar? Jag kan ju ha fel... :)

Men hårlaser lär väl kosta några tusen?

whyatt

28 Jan 2014, 13:10

ankfot, det låter inte riktigt som något jag sagt OM det inte är från typ 2007 ;)

Jag tror definitivt på hårlaser om tillräcklig mängd laserljus tillåts överföras...dock är det ingen mirakelkur vi pratar om.

ankfot

28 Jan 2014, 20:58

whyatt wrote: ankfot, det låter inte riktigt som något jag sagt OM det inte är från typ 2007 ;)

Jag tror definitivt på hårlaser om tillräcklig mängd laserljus tillåts överföras...dock är det ingen mirakelkur vi pratar om.

det är mycket möjligt att det var från 2007 xD

men var kan man få tag på bra hårlaser då? något man bör tänka på/undvika?

ankfot

12 Feb 2014, 12:33

så.. det har gått en månad nu, tog en bild, men kan inte direkt påstå att jag ser någon skillnad i mängden hår från föregående månad... har ett lite otrevligt sår i hårbotten på bilden så tänker inte lägga upp den xD

däremot märks en REJÄL skillnad i hur långt håret växt på en månad. det växer som ogräs! :)

samma gäller mitt skägg.... efter en vecka nu ser jag ut som jag gjorde efter 3 veckor förr (överdriver inte!)

så det växer som ogräs, ingen tvekan om saken, men mängden hår kan jag inte se någon övertygande skillnad på. dock har det bara gått 2 månader, och inget av det jag kör på nu ska man märka någon skillnad på förrän efter tidigast 2 månader, så jag är fortfarande hoppfull :)

om en månad eller två kanske det märks mer... :D

Hårfager

09 Mar 2014, 10:55

Man ser tydligt en tätare behåring skymta fram. Dessutom tar det vanligen några månader innan håret växer ut ordentligt. Men frågar du mig ser resultatet lovande ut.

ankfot

25 Mar 2014, 08:27

Tack hårfager! :)

Inlägg som det där motiverar :)

Jag har blivit mindre och mindre motiverad att försöka på sistone av vissa anledningar...

Dels har det blivit tråkigt :D Himla tråkig procedur varje morgon med alla piller och brustabletter... dels har jag fått en ny flickvän som tycker mitt hår ser bra ut som det gör.. :)

Jag tog precis ett foto med blixt påslagen, och det ser inte så mycket bättre ut än första bilden tycker jag... så jag provade ta en bild utan blixt, då såg det ut så här:

Att samma bild kan se så extremt annorlunda ut om man bara ändrar ljuset...

Får ju en att se lite mer kritiskt på alla påstådda mirakelkurer som finns ute på nätet...

En före och efter-bild kan se EXTREMT olika ut även om dom inte är manipulerade...

(och där gick tankarna till spikecap.se som har som "bevis" just två olika före och efter-bilder med väldigt olika ljussättningar.... )

Jag ska nog ta en bild senare med blixt, och lägga ut den bredvid den första bilden i denna tråden, då borde man ju kunna se om det faktiskt har hänt något eller ej.

ankfot

25 Mar 2014, 09:27

Ledsen för dubbelpost, lite bråttom, men bestämde mig för att även visa en bild med blixt på :)

För ca 3 och en halv månad sedan bestämde jag mig för att försöka få tillbax mitt hår. Då såg det ut som på bilden till vänster. Idag ser det ut som på bilden i mitten. På bilden till höger tog jag ett foto utan blixt (för att visa hur lätt det är för blufföretag som lovar guld och gröna skogar att lura dig med sina före- och efterbilder)

Jag tar tillbax mitt tidigare uttalande om att jag inte märkte så stor skillnad på bilderna, nu när jag ser dom bredvid varandra... :)

Dock är den största skillnaden om man ser framifrån.. där har det blivit rejält mycket tjockare! :D

Förr när jag såg mig i spegeln såg det extremt tunt ut, alltid... Nu ser det inte alls lika tunt ut över huvud taget, och ibland ser det ut som jag inte ens är tunnhårig alls! (i rätt belysning) Detta hände aldrig förr, då såg jag alltid grymt tunnhårig ut...

Och igår var min mor på besök, och sa rent spontant "det var jävlen vad du fått tillbax mycket hår! så här tjockhårig har du inte varit på flera år!" det kändes bra! :D

Så nu är jag motiverad igen... :) Med såna här resultat efter bara ett drygt kvartal, undrar hur det ser ut om ett år.... :D

fjunet

25 Mar 2014, 13:51

du verkar få tillbaka ditt hår i vikpartiet, hoppas det repar sig mitt på kronan också.

Skriv inlägg