Min framgång med Propecia samt Minoxdil

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
affect

15 Nov 2014, 23:04

Hejsan,

har varit aktiv på internationella håravfall forums, tänkte jag kunde visa mitt resultat utav använding av Propecia samt Minoxdil även på detta forum då jag är Svennebanan.

Började dosering av 1mg Propecia 1 juli 2013, Minoxdil hoppade jag sedan på si sådär 6 månader senare, den 13:e December 2013, kört Minoxdil 1 gång per dag tills senaste veckan då jag började köra 2 gånger per dar i hopp om mer resultat.

är i dagsläge 21 år gammal, började med medicinen när jag var 20, haft håravfall sen jag var 16-18 skulle jag säga själv nu i hindsight.

Ber om ursäkt i förväg att bilderna har olika storlekar samt att vissa bilder är relativt dåligt tagna, i början var jag i smått denial med håret och ville aldrig ta bilder på mig själv varav jag försökte ta "sämre" kvalité bilder så det såg bättre ut.

Ett par veckor innan början av medicin:

7 Veckor med Propecia:

4 Månader med Propecia:

7 Månader med Propecia samt 1 månad med Minoxdil:

1 år Med Propecia 6 månader med Minoxdil:

lp-killen

16 Nov 2014, 12:47

Shit! Det där var verkligen inte dåligt! Helt otroligt hur effektivt finasteride och minox kan vara om man börjar i rätt tid. Våran situation är nästan identiska, samma ålder och liknande håravfall. Är själv i månad 7 av behandlingen och jag har också väldigt bra resultat.

Använder du fungoral? har ditt håravfall helt avtagit? upplevde du någon "shed"?

affect

16 Nov 2014, 13:44

lp-killen wrote: Shit! Det där var verkligen inte dåligt! Helt otroligt hur effektivt finasteride och minox kan vara om man börjar i rätt tid. Våran situation är nästan identiska, samma ålder och liknande håravfall. Är själv i månad 7 av behandlingen och jag har också väldigt bra resultat.

Använder du fungoral? har ditt håravfall helt avtagit? upplevde du någon "shed"?

Nej använder inte Fungoral. tror det, ser fortfarande endel hår när jag duschat osv, men kan bero på jag har långt hår, liknar generellt hur brudar brukar ha det när man ser allt hår de tappat efter dom har duschat. Aah, shedda i 3 månader ungefär, tycker bilden på 7 veckor visar det lite granna t.o.m.

Toppen att det går bra för dig :) Förhoppningvis kommer medicineringen fungera för oss i 10+ år.

MightyHair

16 Nov 2014, 15:57

Det ser ut som du har fått åter växt i vikarna ? Har jag fel ? Grattis iaf :)

affect

16 Nov 2014, 16:06

MightyHair wrote: Det ser ut som du har fått åter växt i vikarna ? Har jag fel ? Grattis iaf :)

Jo har fått endel där, dock är det inte lika tjockt/långt som resten av min hårlinje tyvärr, varav jag vill gärna göra en transplantation om något år eller två, väntar för det kanske blir bättre med tiden.

MightyHair

17 Nov 2014, 10:31

affect wrote: [quote=MightyHair]Det ser ut som du har fått åter växt i vikarna ? Har jag fel ? Grattis iaf :)

Jo har fått endel där, dock är det inte lika tjockt/långt som resten av min hårlinje tyvärr, varav jag vill gärna göra en transplantation om något år eller två, väntar för det kanske blir bättre med tiden.
Fast tycker inte du ska göra Hårtransplantation , det hår du har nu som det ser ut i alla fall verkar du kunna ha typ alla frisyrer som finns . Så vad är det för ide med Hårtransplantion då ?Även med Norwood 3 kan man ha en hyfsat snygg cover up frisyr och du har ju bättre frilla än Norwood 2 du har typ 1 eller mästan Juvenile hairline som man säger i USA .

affect

17 Nov 2014, 13:49

MightyHair wrote: [quote=affect][quote=MightyHair]Det ser ut som du har fått åter växt i vikarna ? Har jag fel ? Grattis iaf :)

Fast tycker inte du ska göra Hårtransplantation , det hår du har nu som det ser ut i alla fall verkar du kunna ha typ alla frisyrer som finns . Så vad är det för ide med Hårtransplantion då ?Även med Norwood 3 kan man ha en hyfsat snygg cover up frisyr och du har ju bättre frilla än Norwood 2 du har typ 1 eller mästan Juvenile hairline som man säger i USA .
Ah jo, nästan ingen märker jag har håravfall när jag stylar mitt hår, det handlar mer om mitt välmående, när jag ser mig själv i spegeln så blir jag ledsen, har säkert mycket med min omogenhet eller ytlighet att göra, med tiden kommer det kanske att ändras, hoppas de iaf. Men vill inte leva 10+ år och alltid behöva tänka på mitt hår, för jag antar jag kommer fortsätta vara relativt omogen samt tänka mycket på ytan tills jag blir 30+, må kanske ha fel.

Vill som sagt endast göra sidorna tjockare, vill inte få lägre hårlinje eller något sådant, endast göra mitt hår jämt, för mellan av hårlinjen har jag tjockt hår, vikarna är mycket svagare samt inte lika långt, behöver i dagsläget sära lite på mitt mellersta hår för få de se bra ut, jag ser mig själv i dagslägset som en NW2.5 nog, med styling kan jag få NW 2- 1 status.

Har talat med ett par olika kliniker genom åren, just nu tycker de flesta att jag endast behöver göra en mindre operation på 1000 - 1500 grafts, så det kommer inte vara någon större operation, samt mitt hår är väldigt tjockt och krulligt så lär ha mycket över i framtiden.

Tack iaf, de uppskattas mycket när folk säger sånt där, får mig må bättre över situationen :)!

affect

12 Dec 2014, 17:32

Tänkte bara updatera här då jag updaterat på andra forum,

Det har nu gått 1 och 1/2 hår med Propecia samt 1 år med Minoxdil, tog denna bild nyss

a`fishwish

12 Dec 2014, 18:49

Inte dåligt.. har du fler bilder innan du påbörjade propecia?
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17

affect

12 Dec 2014, 19:20

a`fishwish wrote: Inte dåligt.. har du fler bilder innan du påbörjade propecia?

Tyvärr inte, var rätt så anti bilder på mitt hår då när allt skedde.

Ted

13 Dec 2014, 14:52

Snyggt! Jag börjar tro att minoxidil gör större nytta än vad folk tror, även efter flera års användning. Jag har använt minox i ca 7 år och försökte för några månader sedan dra ner användandet till en gång per dag. Efter några veckor började hårbotten klia och håret falla. Trodde inte att jag skulle se så stora skillnader.
Kirkelands minox 5% mars 2007 - 12 feb 2010. Rogaine Foam 12 feb - 25 maj 2010 därefter Kirkelands minox 5% igen

Finasterid 1,25 mg sedan juni 2009, 0,625 mg sedan 20 mars 2011, avslutat 27 juni. Regenepure NT 20 aug 2011

Panto3 sedan 1 dec 2009, MSM sedan 5 jan 2010

Lazerfish och Keto 7 juni 2010, Tretinoin 7 okt 2010 - 8 sept 2011

Omega 3 4 jan 2011 till 10 feb 2015, TRX2 14 april 2011

av8r10

14 Mar 2015, 03:13

otroliga resultat kompis, hur mycket du spenderar varje månad på produkter och recept?

Niceguy1

01 May 2015, 03:44

har du fått några bieffekter från finasterid?

affect

01 May 2015, 20:56

Ursäkta för sena svar, är otroligt sällan om alls inne på håravfall sidor längre, kan iaf svara de frågor jag fått här då.

Av8r10: Spender väl runt en 700? Propecia blir ju 500 per månad, sen blir det en heldel Minoxidil, har mycket samt tjockt hår och sprejar säkert på för mycket men ah, går genom 12 månaders minoxdil på kanske 3 månader? om inte snabbare, helt sjukt dock är de billigt så bryr mig inte så värst mycket.

Niceguy1: Inga alls, hade lite vattning sperma ifall jag minns rätt i ett par veckor i början.

Mår ganska toppen med mitt hår, inte perfekt men har inga problem med gå utan keps längre, kan dölja de håravfall jag har så man märker inte alls, träffade en brud för ett tag sedan och berättade efter ett tag till henne om mitt hår och hon förstod inte för 5öre vad jag talade om, hon kunde inte tro alls jag hade håravfall, hon må varit snäll men ah, tror iaf inte folk märker.

Skriv inlägg