ReCell

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
whyatt

05 Jul 2015, 11:12

Danila,

belagar att du inte är nöjd och att du lider psykiskt :(

Hur mår du just nu och har du någon framtidsplan whatsoever?

Hur orealistiskt är en HE? Det går ju idag att få en väldigt realistisk look med relativt lite underhåll.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Danila

18 Aug 2015, 14:00

Jag ska besöka en klinik i Solna imorgon för att höra om de kan utföra laserbehandling med ebrium och koldioxid. Ebriumgasen kan fungera bra på ärr och koldioxiden på ytan. Som jag tidigare skrivit är ju målet mest att återskapa en schysst flint. Men ärren envisas med att vara bulliga och röda. Huden har ju inte heller mått så bra av hårtransplantationerna så det är tufft när man ser folks ögon söka kring hårfästet.

Har legat lågt ett tag, haft lägenhetsförsäljning och cykelvasan att tänka på. Men nu ska jag se vad jag kan göra i höst för att förbättra huden.

Jo jag har faktiskt kikat en del på hårersättning då det blir typ samma princip som att ha mössa. De nya hårersättningarna ser tveklöst väldigt bra ut men det är ändå något kring det alternativet som får mig att backa. En ständig utgift och en viss ständig oro att håret ska lossna. Jag tränar en del och målet är att en gång kunna börja med brottning igen och då lämpar det sig inte med en hår ersättning.

Får jag bara ärren och huden att bli lite jämnare och plattare plus en lättare pigmentering är jag nog i hamn. Kan acceptera ärren om jag kan få dem mindre iögonfallande/störande.

T ex Andreas Lundstedt (Alcazar), hur har han maskerat sitt ärr. Tycker inte hans strip-ärr inte är iögonfallande/störande alls.

Lupa

18 Aug 2015, 21:12

Skönt att du ser positivt framåt. Procentuellt vad tycker du Recell hjälpt dig? Har du varit i mer kontakt med Jeremy och vad har han isf sagt?

Har du testat dermaroller? Tror detta kan vara ett alternativ för dig om du testar upprepade ggr.

Lupa

18 Aug 2015, 21:16

Förresten, vart ligger du på NV-skalan? Kan du inte spara sidohåret lite längre och på så vis dölja ärret? Fast då kanske pigmenteringen där uppe inte får effekt.

Lupa

18 Sep 2015, 19:31

Hej Danila,

Ngn mer info gällande ditt resultat? Har du pratat mer med Jeremy?

Skriv inlägg