Min historia som till slut blev en framgång

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
Haironhead

17 May 2015, 14:18

Gör det inte ont att dra av när det ska limmas om?

Ha du ganska torr hud? Tänker att om man har väldigt fet och flottig hy så kanske man måste limma om rätt ofta?

tedlin01

17 May 2015, 14:56

Haironhead: Nej det gör inte alls ont. Det finns metoder för att ta av hårersättningen(t.ex alkohol). Jag har nog generellt ganska torr hud och hur bra ett lim fungerar är olika från invidivid till individ som jag förstått det. Man får testa sig fram.
Pensionerad.. Men testat det mesta..

flo

19 May 2015, 12:54

Vilket otroligt snyggt och naturligt resultat.

Vilken sida är det du handlar från?

livetarskit

27 Jul 2015, 02:26

tedlin01 wrote: Makeithappen; Tack! :D Detta lim är riktigt starkt så den flyttar sig inte i första taget. Man kan defintitivt sova med den och gå in i en orkan om man vill. Jag limmar om den var tredje vecka. Men varje vecka så behöver jag limma om fronten för att få en perfekt osynlig look.

@tedlin01 Ja man ser helt klart att dina resultat blivigt bättre nu med den nyaste bilden + video.

Imponerande att du kunnat vara i ett varmt thailand 3 veckor. Har du även kunnat bada utan problem?

Använder nu HE första månaden ifrån ett dyrt cml där limmen de användt sitter väldigt dåligt på mig.Valde deras tunnaste lace botten men eftersom det lätt släpper i alla kanterna så mkt som en halv till 1 cm så syns den tydligt Om håret öppnar sig just där. Går knappt lyfta upp luggen försiktigt utan att någon millimeter släpper och detta redan dagen eller dagarna efter de / eller jag touchat upp fronten.

Jag tittar redan på att beställa själv och funderar på om någon variant av thinskin+sfs lace front med graduated hairline skulle kunna vara bäst då fronten känns på tok för tjock för ett naturligt utseende. Men jag vill ändå tillägga att om allt sitter som det ska, samt färgton och klipp är rätt, ja då Kan detta se riktigt bra ut. I nuläget känns det aningen frustrerande samt stressande då saker inte är optimala och det är så pass långa väntetider på olika beställningar...

Vid detta laget finns dina posts utspridda över hela forumet ifrån olika datum, så jag skulle nu vara tacksam om du kan berätta vad exakt du kör med för sorts thinskin och densitet. Är det med "graduated hairline" ? Samt var du köper den ifrån?.

Har du erfarenhet av hollywoodlace? De verkar vara de enda som erbjuder en super rush beställning som endast ska ta 1 månad för en custom.

Du använder altså tejp + lim ? Vilka märken/sort?

Även vilka sidor du handlar material ifrån, dvs c22 citrus, tejp, lim skulle vara hjälpsamt.

Använder du någon produkt för att ta bort framförallt röda (samt guldiga) toner ? Kanske inte är så stort problem då du inte har kvar så mkt av ditt ena hår på sidorna. Har försökt undersöka vilket som är bäst, Back2natural verkar nämnas mest.

Skulle vara mycket hjälpsamt med en uppdaterad sammanfattning på dessa specificationer såhär nu juli 2015! Tack

Hårfighter

27 Jul 2015, 22:56

Hej Tedlin.

Stor cred till dig och otroligt intressant och säkerligen till mkt hjälp för en del i HT/HE tankar.

Jag undrar om det går att komma i kontakt med dig på något sätt förutom via detta forum?

Mvh: Hårfighter :-)

Kogo

26 Feb 2016, 23:53

Tupe med andra ord:)

Även om (det ser äkta ut), känns det inte (fel)??

Alla är olika men som nån skrev ovan, tjej som drar i håret? Du ramlar public o fastnar i håret och vips så ligger en peruk/type framför dig ;)

Hur som helst bra att du är nöjd👍

tedlin01

28 Feb 2016, 14:36

Kogo wrote: Tupe med andra ord:)

Även om (det ser äkta ut), känns det inte (fel)??

Alla är olika men som nån skrev ovan, tjej som drar i håret? Du ramlar public o fastnar i håret och vips så ligger en peruk/type framför dig ;)

Hur som helst bra att du är nöjd👍

Känns totalt äkta. Sitter ungefär lika hårt som ditt eget hår, okej inte riktigt.. Man vill ju helst inte att någon ska dra en i håret :P

Kan ju meddela att jag har slutat använda hårersättning sedan 1 vecka tillbaka. Fyller 29 år i år och orkar ärligt talat inte bry mig om hår längre. Jag har viktigare saker att lägga min energi på :) Antar att man prioriterar annorlunda när man blir äldre.
Pensionerad.. Men testat det mesta..

whyatt

28 Feb 2016, 17:50

Fyller 29 år i år och orkar ärligt talat inte bry mig om hår längre.

Antar att man prioriterar annorlunda när man blir äldre.

tedlin01: Wow! Blir nästan lite rörd.

Många är de som genom åren här på brädan ventilerat och diskuterat håravfall, men få har gjort det så pass omfattande och ingående som du har. Din utveckling och dina upptåg har varit intressanta att följa och att du nu har anlänt till "ändhållplatsen" på din hårresa är inget annat än ett exemplariskt examensbevis på personlig mognad!

Så till alla som kämpar mot håravfall och de tillhörande hjärnspökena, se på tedlin01, han löste pusslet och det kan du med!
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

stekt12

28 Feb 2016, 21:46

Starkt av dig ted!

Haft en jävla resa du :D

Skriv inlägg