Min historia som till slut blev en framgång

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
tedlin01

26 Jun 2014, 12:28

Året var 2011 när jag dök upp här på forumet för första gången och jag hade bestämt mig för att ta tag i mitt håravfall på riktigt. Det var början på en lång resa som jag lärt mig otroligt mycket av, med framgång och motgångar. Det har varit ett projekt som varit tyngande men också väldigt intressant och spännande.

Det var redan omkring 2006, när jag var 18 år som jag började bli tunnhårig. Två och ett halvt år senare så gick det inte att undvika kommenterar som "du börjar bli väldigt tunnhårig, funderat på att ta till trimmern?"

Jag kom då över concealers som gav mig ett halvår till.

Därefter blev håravfallet så påtagligt att jag inte såg någon annan utväg än att ta till trimmern.

I denna ålder så såg det riktigt snyggt ut med trimmat hår. Det var en fantastisk tid och länge spelade jag på att vara "the bad guy" trots att jag på insidan var en riktig mysig "krambjörn" och de osäkra tjejerna i ålder 15-19 stod i kö för att få bekräftelse av mig.

Efter två år med trimmat hår så börjar jag ifrågasätta min identitet, mitt "trimmade" hårfäste hade försvunnit så nu såg jag mer gammal ut än som "the bad guy" och jag var trött på att träffa människor som gillade "the bad guy".

Här påbörjade jag en lång resa inom kemisk håravfallsbehandling som involverade minoxidil, Ahk-Cu. RU58841, IGF-1 injektioner, RUM, Revita, Astressin-B, Hårlaser, MSM, Retin-A, Dermaroller, Priorin, Finasteride i alla dess former och mycket mer.

Till en början så kom jag rätt långt med "the big three" men finasteriden gav mig stora bieffekter på drivkraften i mig själv och min sexuella drift var obefintlig. Jag valde därför att lägga av med finasteride och som beräknat så förlorade jag all min framgång. Det värsta med kemiska behandlingar är att det tar så lång tid innan det visar sig om de ger resultat eller ej och att man tappar håret igen så fort man lägger av.

För att ersätta för Finasteriden så började jag experimentera väldigt mycket med experimentell medicinering men efter två års kamp så insåg jag att det hade gått lite överstyr och att jag trots all ansträngning ännu inte hade uppnått tillfredsställande resultat.

Jag började då undersöka HT men insåg rätt snabbt att mitt håravfall hade gått för långt för att få ett tillfredsställande resultat med HT. Jag beslöt mig för att acceptera mitt håravfall och fortsätta köra med rakhyveln.

Ett halvår gick utan att jag tänkte något med på mitt håravfall sen slog det till igen "undrar hur livet skulle vara om jag hade hår". Av en slump så kom att undersöka hårersättning... Hårersättning som jag alltid avfärdat totalt tidigare. Efter lite påläsning så bestämde jag mig för att gå på konsultation hos CML och där på platsen så blev det en beställning direkt. Visst, det är lite dyrt och det kanske kommer se förjävligt ut. Kanske kommer jag inte ens trivas i hår men då har jag valt det själv i alla fall.

Efter 12 veckor anlände hårersättningen och jag fick den inklippt. Jag blev rätt nöjd med resultatet.

Nu väntade såklart en trial-period med mycket experimenterade för att se om jag kunde klara av att att underhålla detta med att ta av, rengöra och limma på samt att beställa ny hårersättning ifrån nätet eftersom att gå till CML varje gång skulle kosta en mindre förmögenhet.

Efter 6 veckor så hade jag lärt mig att ta av, rengöra och sätta på hårersättningen. Det mesta är rätt lätt om man vet hur man gör, förutom fronten. Den är svår att få perfekt. Jag hade också valt att raka av mitt eget hår helt och hållet. Som tur är så är det rätt trendigt just nu med att ha just den frisyren.

Efter allt mitt experimenterande så började hårersättningen redan se sliten ut och jag ville beställa en ny. Jag fann en sida där jag kunde beställa stock pieces väldigt billigt och tänkte att jag skulle ge det en chans. Denna gång beställde jag med thin skin i fronten i förhoppning att det skulle vara lättare att limma än lace. Redan efter 5 dagar anlände den.

Jag bestämde mig för att inte gå till frisören utan istället så gick jag lös med trimmern inställd på längsta längden.

Det såg mer eller mindre ut som jag hade en svamp på huvudet så jag blev inte riktigt nöjd.. Efter en dag till så kom jag på att trimma sidorna kortare och att avfärga håret lite för att den var för mörk och glansig.

Jag blev helnöjd med resultatet.

Vad betyder detta då? Jo, det betyder att jag har hår på huvudet och att jag är skitnöjd med det. Det betyder också att jag kan underhålla det och beställa stock pieces på nätet för att sedan klippa in dem helt själv. Detta är såklart en väldigt låg kostnad. Ca 300 kr / månaden för att ha ett skitfint hår. Ja juste, fronten sitter helt perfekt med denna "thin skin".

Allt är frid och fröjd och efter många års kamp har jag till slut uppnått mitt mål och jag känner mig självsäkrare utseendemässigt än vad jag har gjort på många år.

Här är jag i skrivande stund och känner mig skitnöjd :)

Pensionerad.. Men testat det mesta..

whyatt

26 Jun 2014, 14:02

Grymt stor eloge för dokumenteringen och alla dina läsvärda inlägg här på brädan! Jag är säker på att du inspirerar många att ta steget och prova själv, i synnerhet när priserna är så pass överkomliga och de stora trötta dinosaurerna i branschen inte riktigt hänger med ;)

Det skulle vara intressant att se en högupplöst, kristallklar bild på din hårlinje close up.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

tedlin01

26 Jun 2014, 15:29

Tack Whyatt!

Jag hoppas jag kan inspirera någon att testa hårersättning. Det är det enda säkra och snabba kortet på att få håret "tillbaka" för människor med långt gånget håravfall.

Här kommer en closeup på hårlinjen. Tittar man riktigt ordentligt så kan man se thin skin kanten (iaf jag) men det är endast för att jag avfärgade håret igår två gånger (duscha och gnugga håret i 2x15 minuter) så då släppte det en aning vilket man kan förvänta sig efter en sån sak men det är lätt fixat.

http://www.tedlindstrom.se/pictures/20140626_152410.jpg

Ted

26 Jun 2014, 18:17

Tack för dina värdefulla inlägg! Dessa hjälper säkert en hel del personer som lider av håravfall inkl mig.

Och grattis till att du känner dig tillfreds!
Kirkelands minox 5% mars 2007 - 12 feb 2010. Rogaine Foam 12 feb - 25 maj 2010 därefter Kirkelands minox 5% igen

Finasterid 1,25 mg sedan juni 2009, 0,625 mg sedan 20 mars 2011, avslutat 27 juni. Regenepure NT 20 aug 2011

Panto3 sedan 1 dec 2009, MSM sedan 5 jan 2010

Lazerfish och Keto 7 juni 2010, Tretinoin 7 okt 2010 - 8 sept 2011

Omega 3 4 jan 2011 till 10 feb 2015, TRX2 14 april 2011

WDS

27 Jun 2014, 09:38

Grymt! Kul läsning! Ser svinbra ut! :)

Den trendiga frisyren du pratar om hade jag tills igår, mitt håravfall har accelererat något enormt de senaste två månaderna och det såg bokstavligt talat för jävligt ut nu sista 3-4 veckorna.

Liiite avis på att du kan ha den frisyren :P

stekt12

06 Jul 2014, 15:32

känner du dig bekväm med brudar som drar dig i håret?

tedlin01

08 Jul 2014, 00:59

stekt12 wrote: känner du dig bekväm med brudar som drar dig i håret?

Lite konstig fråga tycker jag..

Är inga brudar som dragit mig i håret men självklart gör jag inte det. Om en tjej jag ligger med spontant börjar dra i håret så skulle jag nog säga till henne att hon inte får röra det och eventuellt berätta att det är en hårersättningen eller bara att jag förklarar senare.

a`fishwish

08 Jul 2014, 17:28

Glad för din skull!!!

F.ö. tycker jag du såg bäst ut med lugg. Fast alla bilder är toppen ;)
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17

tedlin01

31 Oct 2014, 16:11

Tycker det ser rätt naturligt ut?

Zooma gärna in med följande länk:

http://www.tedlindstrom.se/20141031_160301.jpg

Dioblos

26 Jan 2015, 23:08

Ser riktigt bra och naturligt ut!!! Du är en riktig kämpe Tedlin som har vågat dela med sig sina experiment... Jag tar 5 iu HGH nu ed i 6 månader, får se om det gör något för håret
1.25 propecia 2012-11, rogain foam 5% 2gr, OMG laser, Regenepure champo, N2 champoo, Emu olja, polysorbate 80 olja, Niacin

cm

27 Jan 2015, 06:18

Dioblos: det kostar att ligga på topp!

Vore intressant att få se några före och efter bilder.

TonyS

02 Feb 2015, 17:33

Tedlin: Ser riktigt bra ut. Önskar att jag en dag kommer följa din väg. Tror det blir helrakat först..

Dioblos: Intressant, grymt om du orkar dokumentera samt beskriver om du tar något annat samtidigt som skulle kunna påverka håret.
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

tedlin01

12 Feb 2015, 19:10

Tack TonyS! Ja det känns som en bra temporär lösning med HE tills dess att alternativen blir bättre. Fick en ny HE idag.

Finns inte en jäkel som kan se att jag bär HE. Syns varken i fronten, på sidorna eller baktill!

Går bra med träningen också. Har biffat på mig så jag ligger på 90kg nu. Har en drivkraft och ett libido som inte är att underskatta. Precis varit i Thailand 3 veckor. Var awsome. Life is top notch :)

tedlin01

26 Feb 2015, 20:53

Videodags! :D Lite dålig video men något iaf.. Har lite lim kvar i pannan som glänser också men det ska tas bort med alkohol och tops.

http://youtu.be/2PTn75cqHIw

stekt12

27 Feb 2015, 17:49

haha, helt naturlig libido och driv? :cool:

bjutatorp

27 Feb 2015, 19:59

Ser stört bra ut! Min HE från International Hair Studio är ett skämt jämfört.. Använder den dock inte längre då jag ska göra en HT om två veckor!:)

tedlin01

11 May 2015, 23:24

Selfiedags! xD

makeithappen

14 May 2015, 18:37

Grymmt jobbat! Tycker det ser riktigt bra ut:)!

Måste man limma på den varje dag? eller funkar det att sova med?

Och om det blåser mycket finns det chans att hårlinjen flyttar på sig etc?

Hoppas inte frågorna är allt för dumma:)!

tedlin01

15 May 2015, 09:23

Makeithappen; Tack! :D Detta lim är riktigt starkt så den flyttar sig inte i första taget. Man kan defintitivt sova med den och gå in i en orkan om man vill. Jag limmar om den var tredje vecka. Men varje vecka så behöver jag limma om fronten för att få en perfekt osynlig look.

makeithappen

15 May 2015, 12:37

tedlin01 wrote: Makeithappen; Tack! :D Detta lim är riktigt starkt så den flyttar sig inte i första taget. Man kan defintitivt sova med den och gå in i en orkan om man vill. Jag limmar om den var tredje vecka. Men varje vecka så behöver jag limma om fronten för att få en perfekt osynlig look.

Tack för svar! Tycker du passar galet bra i det där, och att byta den var 3 vecka känns rätt rimligt om ingen annan lösning sker!

Skriv inlägg