Min tredje tråd. Propecia

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
hårlöss

29 May 2014, 20:46

Gör en tråd för tredje gången utan bilder nu så att jag slipper känna mig uthängd och tar bort tråden hela tiden.

Har kört mitt program i 4 månader.

Jag hade läskiga bröstsmärtor första 2 månaderna, men sjukt bra libido. början på månad 3 fick jag dålig sexlust och vattnig sats. Samt sjukt stora innåtfinnar på konstiga ställen. även på bröstet fick jag innåtfinnas som ömmade.

Början på månad 4, var alla biverkningar borta och håret växer som ogräs, och i det stadiet är jag nu.

Jag har nu kört propecia 0,25, rogaine 5% morgon och minox på kväll (minox luktar äckligt och rogaine ingenting förutom liten gnutta manlig perfym kanske) Samt duschat med fungural varje morgon. Rogaine har jag lagt på efter dusch på morgonen när håret blivit torrt och på kvällen när det passar. Rogaine gör håret riktigt gött att ta i, det blir matt och håller sig ofett längre.

Senaste 2 veckorna har jag gått ut utan att spreya håret med 2 kilo hårspray utan en enda kommentar på tunnt hår. (Mina vänner skäms inte för sig)

Jag tror ärligt att jag har fått tillbaka nästan allt mitt vanliga hår. innan när jag duschade och hade fönat håret så såg man rakt ner i skallen om jag stog i starkt ljus. Nu kan man inte ens lysa ner i hårbotten med en ficklampa. Är endast lite i virveln man ser ner i benan/virveln, men det går nog inte att undvika.

Innan gick jag inte ut utan keps, jag hade fått ganska tunnt hår och krävdes rejäl cambover för att dölja skallen.

Nu nyduschat skulle ingen säga att jag har tunnt hår.

Dock om jag går med mössa och blir svettig och äcklig i håret och tar av mig mössan på kvällen så ser man skallen i ljus då håret lagt sig riktigt illa och är smörigt.

Men innan jag fann mig tunnhårig så stog jag int eheller och glodde med ficklampa i spegeln.

För er som inte orkar läsa. Kortfattat.

På 4månader har jag gått från tunnhårig till ej tunnhårig, men ändå inte perfekt.

Fortsätter denna takten så har jag hår som när jag va 10 inom ett år!

whyatt

24 Jul 2014, 10:26

Great success - The Big Three i toppform!

4 månader är väldigt lite tid och du kan mycket väl få ännu mer återväxt.

Lycka till.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

hårlöss

26 Jul 2014, 17:01

Jag använder mindre och mindre stylingprodukter och håret blir fylligare och fylligare var dag. Det känns som att man tar 2 steg fram och ett bak hela tiden. man får en lite schedd (stavning)* Sen fylls det på med extra mycket var gång. Har fått en kommentar, (trode du var påväg att bli tunnhårig, vad har hänt)?

Jag är rädd att jag börjat med något som gjort mitt liv älskbart igen, men att det kan komma en vändpunkt snart då allt bara rasar av. Jag är skitnöjd med håret idag och ingen kal fläck någon stans.

Skulle vilja säga att jag blev långsamt tunnhårig under 2 år, men att jag tog tag i det tidigt nog att återställa mitt täta hår på 6 månader.

att jag började med 0,25 känns underbart, känns som att om det slutar fungera har man 4 stegningar kvar, 0,25, 0,50, 0,75 1,0 att öka vartannat år kanske?

Lycka till alla.

rayman123

27 Jul 2014, 00:28

bara att gratulera, känner mig helt hopplös nu då jag körde minox+propecia i 1 år, inget har hänt, har försämrats i samma takt som det gjort från 14-20.

Sjukt att man började tappa hår innan man kom in i målbrottet.

Känns lite sorgligt nu, nu ligger man i princip med svärdet mot strupen, helt hjälplös. Lade ner med minox för 2 dagar sen men kör kvar med propecia. Funderar på HT inom nåt år.

norrland82

28 Jul 2014, 00:00

Misströsta inte Raymen123, jag började få förbättring efter 16 månader, dock så gick det från dåligt till mindre bra till dåligt och sedan åter till mindre bra igen för att sedan bli rätt bra, dock så verkar det glida mot mindre bra just nu, va det beror på låter jag vara osagt

Sleazyslay

08 Sep 2014, 15:37

hårlöss wrote: Gör en tråd för tredje gången utan bilder nu så att jag slipper känna mig uthängd och tar bort tråden hela tiden.

Har kört mitt program i 4 månader.

Jag hade läskiga bröstsmärtor första 2 månaderna, men sjukt bra libido. början på månad 3 fick jag dålig sexlust och vattnig sats. Samt sjukt stora innåtfinnar på konstiga ställen. även på bröstet fick jag innåtfinnas som ömmade.

Början på månad 4, var alla biverkningar borta och håret växer som ogräs, och i det stadiet är jag nu.

Jag har nu kört propecia 0,25, rogaine 5% morgon och minox på kväll (minox luktar äckligt och rogaine ingenting förutom liten gnutta manlig perfym kanske) Samt duschat med fungural varje morgon. Rogaine har jag lagt på efter dusch på morgonen när håret blivit torrt och på kvällen när det passar. Rogaine gör håret riktigt gött att ta i, det blir matt och håller sig ofett längre.

Senaste 2 veckorna har jag gått ut utan att spreya håret med 2 kilo hårspray utan en enda kommentar på tunnt hår. (Mina vänner skäms inte för sig)

Jag tror ärligt att jag har fått tillbaka nästan allt mitt vanliga hår. innan när jag duschade och hade fönat håret så såg man rakt ner i skallen om jag stog i starkt ljus. Nu kan man inte ens lysa ner i hårbotten med en ficklampa. Är endast lite i virveln man ser ner i benan/virveln, men det går nog inte att undvika.

Innan gick jag inte ut utan keps, jag hade fått ganska tunnt hår och krävdes rejäl cambover för att dölja skallen.

Nu nyduschat skulle ingen säga att jag har tunnt hår.

Dock om jag går med mössa och blir svettig och äcklig i håret och tar av mig mössan på kvällen så ser man skallen i ljus då håret lagt sig riktigt illa och är smörigt.

Men innan jag fann mig tunnhårig så stog jag int eheller och glodde med ficklampa i spegeln.

För er som inte orkar läsa. Kortfattat.

På 4månader har jag gått från tunnhårig till ej tunnhårig, men ändå inte perfekt.

Fortsätter denna takten så har jag hår som när jag va 10 inom ett år!

Hej! Jag har bytt från att bryta proscar i 5 delar. Till att inhandla den dyrare Propecia 1mg, och dela denna på mitten. Jag hade otäcka biverkningar av proscaren, och jag har hört att dessa piller faktiskt inte är gjorde att delas, så doserna kan ha kommit i olika grad. Jag fick sexuella biverkningar. Peyronies sjukdom, som jag kan säga är 100 procent pga proscaren. Det finns inget annat som talar för att det uppkommit av sig självt. Men jag kan ha fel! Har än så länge bara en svag krökning uppåt av min penis, upplever den som lite smalare, men dock längre :o. En annan otäck biverkning var hjärtklappningen, som var rejält obehaglig.

Nu är jag inne på dag 5 av propecia, och som du säger så har jag rejält ökad libido! Kanske inte får det stenhårda ståndet, men äter även en medicin som heter cipralex, som kan påverka detta. Så svårt att säga vad som är vad. Jag äter nu propecian innan sängdags så biverkan som hjärtklappning ska undvikas, har känt en svag påverkan av detta nämligen, men inte i närheten av samma som på proscar, jag vet faktiskt inte varför.

Jag hade gärna velat se några bilder på din framgång!

mvh
Minoxidil 5 % 2ggr/dag sedan 2009-05-05

Propecia 0.5 mg /Halv tablett p.ga biverkningar.

hårlöss

10 Oct 2014, 14:39

8 Månader nu då. Har bytt till 5% kirkland liquid på nätterna, för att det är billigare och det ligger kvar i skallen även när jag vaknar. (tar ganska mycket och har långt hår). Sen tar jag varannan kirkland foam och vartannan rogaine foam, Varje gång jag byter mellan fomerna så börjar det svida vid i skallen vid applicering igen. Jag tror kroppen avvänjer sig varje gång.

Ibland får jag väldigt mild mjäll av liquid, då kör jag foam även natten tills mjällen är borta.

Mitt hårfäste har sjunkit 5mm och det sprutar ut grövre och grövre fjun i hela fronten, säkert överallt, men svårt att se själv. Har ett ypperligt födelsemärke i hårfästet som referens.

Dålig gissning, men övriga hjässan tror jag att jag innan behandling tappat 60% av mitt hår och nu fått tillbaka 40% av det jag tappat. Det är lite tunnare än ungdomens dar men har fått sjuk återväxt och kan ha en snygg frisyr utan att skallen syns vilket den gjorde innan så fort ett hårstrå la sig fel. (ta i trä).

Tappar kanske 4 hårstrån när jag kammar mig och 10 i duschen. Innan behandlingen var det 60 i duschen och 20 i kammen. Fånga håravfallet i tid!

Biverkningar? : Försöker att inte fundera på det, Men måste jag fundera,

Så kan jag svettas under armarna lite extra?

Säden var vattnig en period, men känns normal nu, Jag är gladare nu än innan propecia. Notera att jag fortfarande delar 1mg på 4 dagar.

Björn

11 Oct 2014, 14:18

Hej hårlöss,

Kul att du nått framgång med 0.25 mg. Jag kör också på den nivån (även om jag löser upp 5 mg finasterid i 20 ml alkohol och tar 1 ml varje dag), men utan samma fina resultat som du tyvärr. Dock har jag inte kört speciellt länge.
*Kirklands minoxidil 5% 2 ggr per dag sen 2010

*0,25 mg fin sen sommaren 2014-06-07, slutat 2015-06 TA EJ FIN!

*Revita (schampo) ca 5 ggr/vecka sen sommaren 2012

*Dermaroller 0.75 mm en gång i månaden, 2016-07-01

hårlöss

12 Oct 2014, 17:56

Slutade fälla hår efter ca 2-3 månader. Efter 4 såg jag förbättring och nu är det så att man kan se drastisk skillnad. Men om man tänker en nästan helt kal fläck med 200 hår som blir 100% bättre dvs 400 hår så syns inte det så väl. Men jag hade en svag uttunning som blivit tät. Så har jag nog fått väldigt många nya hårstrån.

hårlöss

04 Feb 2015, 02:54

Ca 1 år har gått. Ja vad ska man säga! Jag vill inte åka på någon alvarlig biverkning! Jag har resultat som jag bara kunde drömma om.

Håravfallstankar går jag inte ens runt med om dagarna längre. Har kortare frisyr men ändå ser hjässan välfylld ut. De hår jag tappar är bara ljusa tunna hår. Inga tjocka alls. Men tappar knappt något mot förr.

Biverkningar: Kan dock känna ett svagt tryck runt mellangärdet ibland. Men inget allvarligt. Annars mår jag kanon! Stånd så fort man tänker (brud). Nu efter ett år kan lite läkartester kanske vara intressant :)

Trump

02 Apr 2016, 00:39

Riktigt roligt att höra hårlöss! Kör du fortfarande på 0,25 mg propecia + rogaine på morgon och 5% kirkland liquid innan sängen ? sen tänkte jag även fråga vad du använder för schampo ?

Mvh Trump

fjunet

02 Apr 2016, 19:53

bilder?

Skriv inlägg