Laserhjälmen

Går din behandling bra? Berätta det här i såfall!
Truecrypt

24 Jan 2014, 04:26

Hej. För cirka två år sen började jag uppleva hårförluster, och bestämde mig efter att ha samlat mig kunskap om finasteride att börja ta 1mg tabletterna 1 gång per dag.

Enligt mig så har hårförlusterna avtagit helt, men jag är inte riktigt nöjd. För ca 3 månader bestämde jag mig för att köpa en laserhjälm från en mycket vänlig och hjälpsam användare från det här forumet vid namn Gestur och för ett schysst pris enligt mig.

Tänkte hålla mig kort och låta bilderna tala istället.

Om mig:

24 år, man.

Majoriteten av släkten lider av håravfall.

Preparat:

Finasteride i ca 2 år.

Laserhjälm köpt och börjat använda sen i början av december, +2 månader använd kan vi säga.

ketoconazole - shampoo 2% (ifrån apoteket) sen 2-3 månader tillbaka, men som jag hade tänkt byta ut mot revita. (på beställning)

Bilder

2013dec

2013dec

2013dec

2013dec

Bilder på mitt nuvarande hår kommer jag fota o lägga upp snart. Att tillägga är att jag också är rätt avslappnad angående min hårsituation så gå fullt ut med vad ni har på hjärtat och ge gärna förslag, så ska jag försöka hålla uppe tråden åt er som är intresserade av min "framgång" med laserhjälm + propecia + ketoconazole. ( med störst betoning på laserhjälmen)

darknesss

24 Jan 2014, 11:55

Varför lägger du inte till rogaine forte ?

Truecrypt

24 Jan 2014, 21:03

darknesss wrote: Varför lägger du inte till rogaine forte ?

Ja funderar på att använda rogaine som du säger på vikarna men jag läste också nånstans här i forumet att alltförsvaga hårstår kan stryka bort helt istället för att återproduceras av rogaine. Jag minns inte vem som skrev det men det låter inte helt vansinnigt och därför kanske jag bör vänta.

Nu är det så att jag har sen förra veckan har börjat raka av allt hår innan jag bestämde mig för att göra den här tråden, så det kommer bli lite svårt att jämföra med mina två tidigare bilder från två månader bakåt.

Bilder från idag:

2014jan (jag har ett högre hårfäste än vad som syns, jag rynkar visst upp pannan här)

Jag kan ha inbillat mig men för mig känns det som att vikarna börjar få tillbaka lite hårstrån, fjuttiga är dom.

Fokus på vikarna:

2014jan

Nu är de visserligen väldigt kort, men det kanske syns bättre om ett par månader. Fram tills dess fortsätter jag använda min laserhjälm varannan dag och vi får se vad som händer.

Backwardsman

26 Jan 2014, 00:09

Hur länge använder du lasern per gång?
Revivogen Scalp Therapy 1gång/dag sedan 2010-01-15

Revita Schampoo ett par ggr/vecka

Scalpure Hårlera ett par ggr/vecka

Trx2 3 tabletter/dag sedan 2013-10-28

Finasterid 1,25mg/varannan dag sedan 2013-06-01

Truecrypt

26 Jan 2014, 00:36

Backwardsman wrote: Hur länge använder du lasern per gång?

Enligt hjälmskaparen så rekommenderade han ~20 minuter 3 gånger i veckan och det är enligt det jag kör på.

Har dock heller ingen aning om huruvida ökad frekvens av användning eller längre användingstid skulle vara gynnsamt eller inte! gör nån?

J-Dilla

26 Jan 2014, 17:28

Intressant. Keep posting :)

whyatt

27 Jan 2014, 13:30

Truecrypt, härligt trådinitiativ! :D

Jag tror definitivt att hårlaser hjälper och den modellen du har är säkert högpresterande.

Det går att räkna ut ungefär hur mycket energi (Joule) som överförs per areaenhet (cm2). Grundspannet är ca 3-7J varannan dag. Överstimulation är möjlig varför man inte bör överdosera.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

cm

28 Jan 2014, 19:38

Intressant att du fått resultat av hjälmen.

Whyatt du skriver att energinivån per cm2 bör ligga kring 3-7joule.

Funderar då om det i mitt fall räcker med en handhållen laserenhet då behandlingsområdet

Inte uppgår till mer än 2x25 cm2.

En x5 ger 60 milliwatt i varje diod vilket ger en total effekt på 900 milliwatt/s.

900 milliwatt x 15 min= 810 w

810 w/ 50 cm2 = 16,2 w/cm2

Har jag missuppfattat saken och måste göra om läxan eller tänker jag rätt?

Truecrypt

10 Feb 2014, 01:18

Har varit mycket att göra nu det senaste. Men har fortfarande skött användandet av laserhjälmen flitigt. Känns nästan som jag ser fram emot dagarna den ska på huvudet, lite lustig känsla faktiskt. Kommer att ladda upp flera foton snart, nästa helg säkert.

har även nu börjat använda Revita sen 1 vecka bakåt. applicerar och har kvar ca 2 min på huvudet med massering innan jag sköljer av. därefter applicerar jag den igen fast den här gången har jag kvar schampot i ca 10 minuter innan jag sköljer av.

Vore kul om det gav någon resultat. Angriper draken från 3 olika håll nu, propecia, revita och laserhjälmen.

J-Dilla/ cm: Tycker med att detta är intrssant, likamycket på nån annan som på mig :D

Whyatt: Tack för den infon. (Kan posta en bild på apparaten om folk önskar)

Samer_89

11 Feb 2014, 08:45

Jag är helt klart intresserad av bilder. Vad kostade den och har du länk till hemsidan?
X5 hårlaser 4 ggr veckan

Rogaine - Morgon

Truecrypt

16 Feb 2014, 12:01

Samer_89

här finns trådar du kan läsa mer om Gesturs hjälm:

http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?id=4981

http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?id=4845

och läs:

http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?id=5811

En MYCKET trevlig och kunnig man. Jag fick till och med äran att träffa honom personligen där jag fick svar på alla mina frågor om hjälmen och lite mer! rekomenderar starkt:)!

Hjälmen jag fick ser exakt ut såhär:

Kostade 4000:- vilket jag tycker är relativt billigt i jämförelse med dom som finns idag..

Nu har jag använt hjälmen sen i december och idag ser håret ut såhär

feb2014 bild,nr1

feb2014 bild, nr2

feb2014 bild, nr3

feb2014 bild, nr4

Jag låter bilderna numera tas 1 vecka efter snaggning med samma ljusstyrka/kamera för konsekvent bedömning. För mig är det svårt att bedöma resultat jämfört januari2014 bilderna, men jag upplever att:

1) håret växer mycket fortare nu än innan, men det kanske hör till att jag snaggar mig?

2) På bild nr 3 mot botten av hårlinjen så har starkare hårstrån börjat dimpa upp och ersatt de svagare tror jag. Vet inte om det syns om man inte zoomar in.

3)För övrigt inget mer vad jag kan märka av, möjligtvis starkare hårstrån men sen kanske jag inbillar mig det också, allt jag vet är att snaggat hår är så mycket vänligare för själen och psyket än allt annat jag hade innan.

SiCx88

18 Feb 2014, 15:42

Jäklar, det ser ju faktiskt ut att gå vägen! o_o Om man jämnför första bilderna med dom senaste, så ser ju håret ut att vara mej jämnväxt~ Stort sätt samma tjocklek uppe på jässan som på sidorna. Bra jobbat!

Ska fundera starkt på att införskaffa en sådan apparat ^^

Själv börjar jag bli ganska tunnhårig nu (25år), så jag samlar in lite information i nuläget.

Bra tråd, Tackar!

Tillägg:

Räcker det med en laserhjälm, eller behövs extra produkter för att det ska blir en bra effekt/någon effekt alls?

Truecrypt

22 Feb 2014, 00:27

SiCx88 wrote: Jäklar, det ser ju faktiskt ut att gå vägen! o_o Om man jämnför första bilderna med dom senaste, så ser ju håret ut att vara mej jämnväxt~ Stort sätt samma tjocklek uppe på jässan som på sidorna. Bra jobbat!

Ska fundera starkt på att införskaffa en sådan apparat ^^

Själv börjar jag bli ganska tunnhårig nu (25år), så jag samlar in lite information i nuläget.

Bra tråd, Tackar!

Tillägg:

Räcker det med en laserhjälm, eller behövs extra produkter för att det ska blir en bra effekt/någon effekt alls?

Ja det är nog ingen dum ide alls. Jag prövar olika metoder för o se vilka som svarar positivt för håret och sen så kombinerar man dessa för en "synergisk" - effekt.

Vad gäller ditt tillägg så låter jag andra med högre erfarenhet tala. Själv tippar jag på att om hjälmen svarar postivt för dig är högst individuellt, och om den nu gör det ( inte allt för låga odds) då märker du av skillnader som t.ex starkare hår eller främst av allt en nedsaktning av håravfall, kanske till o med lite återväxt. Med eller utan andra produkter är svårt att veta då de flesta jag läst som har testat lasern har kombinerat den med annat.

Tack förresten. Återkom gärna med du väljer att göra.

Tänkte posta fler bilder ikväll men det är nog ingen större skillnad från de senaste så jag väntar med nya bilder tills en månad fram eller något.

fjunet

23 Feb 2014, 08:03

Ditt hår ser friskt ut!

Truecrypt

09 Mar 2014, 03:31

fjunet: schysst!

senaste bilder från mars:

mars2014

mars2014

mars2014

Inga märkvärdiga skillnader sen de senaste upplagda bilderna.

babydoll

10 May 2014, 10:51

En fråga. Har du inte haft någon shedding?
Propecia

Gestur

13 May 2014, 03:31

Jäklar! Hur har jag missat den här tråden? :) Snyggt jobbat Truecrypt och tack för de vänliga orden. Ditt hår ser faktiskt mycket jämnare och friskare ut i dina senare bilder. Och du passar i snaggat :)

@SiCx88: Laserhjälm kan göra underverk för att förtjocka och behålla befintligt hår. Har du redan kala områden behöver du med största sannolikhet andra preparat som aktiverar "slumrande" hårsäckar. Det låter på dig som att du inte är riktigt där än, så en laserhjälm kan vara en bra väg. Med det sagt så ökar dina chanser för återväxt om du använder olika behandlingar "synergistiskt", precis som Truecrypt skriver. Jag håller mig personligen borta från Finasterid pga. biverkningar, men det är onekligen effektivt.

@babydoll: Beträffande shedding med laserhjälm har jag bara hört från en kund som upplevt det och har själv inte haft det. Folk reagerar olika på olika behandlingar, men i min bok är shedding inte negativt. Folk får det ofta i början av nästan alla (medicinska) behandlingar och det är oftast ett tecken på att hårsäckarna gör sig av med gamla svaga hår (som skulle fallit ut snart iaf.) för att "börja om" med nya, friskare hårstrån.

Anders10

21 Oct 2015, 10:39

Hej !

Tack för en bra tråd. Har du några bilder som är nyare? Vore väldigt intressant att se hur det har utvecklats.

Anders

Cale

20 Dec 2016, 13:51

hej Truecrypt! Riktigt kul o se resultatet.

nu ser jag att inläggen här är 3 år gamla, men undrar hur det har gått sen dess?

och sist men inte minst, hur kommer jag i kontakt med Gestur för att beställa en sådan laserhjälm, alternativt fråga/veta mer om den?

jag läser en massa trådar av användare som ger mycket positiv respons, men då jag sällan skriver i detta forum undrar jag om man kan skicka PM på något sätt för kontakt?

tacksam för svar!

Björn

20 Feb 2017, 14:13

Hej Cale,

Tror att Gestur tyvärr lagt av med att bygga hjälmar, men är inte 100% säker. Du kanske kan testa att PM:a honom.

Med vänlig hälsning,

Björn
*Kirklands minoxidil 5% 2 ggr per dag sen 2010

*0,25 mg fin sen sommaren 2014-06-07, slutat 2015-06 TA EJ FIN!

*Revita (schampo) ca 5 ggr/vecka sen sommaren 2012

*Dermaroller 0.75 mm en gång i månaden, 2016-07-01

Skriv inlägg