Provar nu att åter öppna för nyregistreringar och håller tummarna att rätt inlägg hamnar på rätt postare ;-)

Scalp pigmentering i Stockholm

Simulering av rakad hårväxt med pigment
tralala

24 Aug 2016, 13:26

Hej, har blivit lite intresserad av detta. Känns som en väldigt enkel lösning till skillnad från en HE tex.

Det jag undrar är dock om det finns ett bra ställe i Stockholm att göra detta på? Vet att det finns en i Göteborg, men jag orkar inte åka dit 3 gånger.

rille111

11 Apr 2017, 13:01

Bump, jag undrar detsamma.

Datanisse

10 May 2017, 20:40

Någon som känner till dessa? Verkar vara nya från och med i år när man kollar upp bolaget. Själv är jag alltid skeptisk när det är litet utbud utav egna bilder från klienter. är man certifierad så borde man ju ha bra bilder från tidigare fall. http://innovativescalppigmentation.se/

Det verkar vara något samarbete med Scalp Aesthetics (http://www.scalp-aesthetics.com/scalp-m ... locations/)

whyatt

09 Aug 2017, 16:58

Alltid kul med nya aktörer - men det återstår att se om de kan leverera i toppklass, allt annat är rätt ointressant. Vad jag vill se när det gäller pigmentering är två saker.

1) Tydliga bilder på FUE/STRIP-ärr reparationer
2) Tydliga bilder på mjuka hårlinjer

Tyvärr uppvisar nämn klinik i dagsläget före/efterbilder med lite för raka och hårda linjer, dessa är i alla fall inte mitt tycke speciellt snyggt och visar heller inte prov på top notch skills, men det kan mycket väl vara så att kliniken i fråga KAN prestera både bra ärrjobb och mjuka, realistiska hårlinjer, men det framgår i alla fall inte, i skrivande stund, av hemsidan om så är fallet.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

sparrow

13 Aug 2017, 05:08

Samma personer finns med på båda hemsidorna bland resultat från de två klinikerna i sthlm. Någon av dem har kopierat bilder från andra aktörer.

Många gånger är det dessutom bilder som är tagna kanske någon dag eller vecka efter behandlingen. Det är först efter någon månad, när pigmenten har satt sig som man kan få en hyfsad bild av det långsiktiga resultatet. Det är inte så intressant hur det ser ut efter en vecka eller två, om det sedan fortsätter att blekna. Håller helt med Whyatt om hårlinjerna.

Det man vill se är högupplösta videoklipp på pigmenten efter någon månad, för att se hur de matchar hårsäckar, antingen med diffust håravfall eller hårsäckar i övergången bak eller på sidorna. Bilder kan manipuleras. Med rätt ljussättning kan man få det mesta att se väldigt bra ut.

Det är inte svårt att göra några sådana video case studies. Klinikerna kan t o m betala någon krona till dem som är villiga att ställa upp. Det är inte heller ansiktet som är intressant att se. Från pannan och uppåt, sidorna, ovanifrån och nacken. Det är det enda som är verkligt intressant.
tralala wrote:
24 Aug 2016, 13:26
Vet att det finns en i Göteborg, men jag orkar inte åka dit 3 gånger.
Tycker dessutom att du ska ställa dig frågan om det är värt att riskera att få ett dåligt resultat för att du, vad det framstår, är så lat att du inte "orkar" åka tåg i 2,5 timmar från sthlm till GBG. Att inte "orka" åka till en annan stad, är nog det absolut sämsta argumentet för att försöka hitta en annan klinik. Motivet att söka efter kliniker borde rimligtvis vara att hitta de som håller de högsta nivåerna på resultaten, inte de som ligger närmast.

Skriv inlägg