Kombinering av mikropigmentering och HT?

Simulering av rakad hårväxt med pigment
Alexis

04 Jan 2015, 23:26

Är det någon som har gjort en kombinering av mikropigmentering och HT? Har funderingar på att kombinera själv men vill research'a först.

Erra

05 Jan 2015, 02:08

Skriv först detta i en annan tråd men det passar nog bättre här...

" Alexis.

Kontakta HIS i Göteborg och fråga dem. När jag pratade med han som jobbar där så fick jag intrycket att de är seriösa och ärliga när det gäller microp. Jag pratade strip ärr med honom men han berättade om att det finns kliniker som kör microp. till långt hår med eller kombination av HT och han rekommenderarde det INTE!! Bara micropigmenterning tillsammans med rakat år och rätt pigment osv... Men prata med dem själv ifall jag inte hajat hela bilden "

sparrow

09 Mar 2015, 06:57

Om man ska göra en pigmentering så ska den matcha rakat hår. Annars sitter man illa till om man någon gång vill raka ner håret och pigmenten är matchade med längre hår, med mörkare pigment. I övrigt är det inga problem att låta håret växa ut efter en pigmentering förutsatt att man har tillräckligt med hår och att pigmenten fungerar som utfyllnad. Pigmenten kommer då att vara aningen ljusare än det utväxta håret.

Såhär kan det se ut:

http://s296.photobucket.com/user/janna0001/media/Slide4-12.jpg.html

förvirrad

29 Apr 2015, 10:29

Tror ni att man kan komplettera en HT med en pigmentering så att man kan köra snaggat?

whyatt

29 Apr 2015, 13:34

Alexis: Ja, det kommer fler och fler fall där en kombination av teknikerna använts.

förvirrad: Ja, det kan man absolut göra.

Research:

Googla te.x. FUE and SMP
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

förvirrad

29 Apr 2015, 14:33

Har sökt lite själv och hittat några bra exempel.

Har även haft lite mailkontakt med HIS i göteborg angående kombinationen fue+smp, skrev då att det var några kirurger i USA som börjat kombinera de båda (Ex. Dr. Yates). HIS skrev då att de inte kunde ha hållit på med smp länge.

De var helt enkelt inte övertygade om att det var den bästa "approachen".

Sen började lite säljsnack som jag är så allergisk mot, att 80-90% av alla som gör ett fue-ingrepp tycker att resultatet är så dåligt att de ändå rakar sig och gör en smp.

HIS-HAIR-SWEDEN

29 Apr 2015, 15:13

Vi gör en kombination SMP och FUE och det är många kunder som har redan gjort det men vad vi menade att om en klient vill behålla håret längre och göra en SMP då är det inte rekommenderat och vi gör inte det här i Göteborg. Håller man håret snaggat eller rakad så är kombinationen väldigt bra. Klienter som kommer hit för SMP har oftast haft en dålig resultat på FUE och därför söker de en alternativt . Hela meningen med en HT och FUE är att man ska kunna ha längre hår och har man gjort en HT och är man nöjd så behöver de inte SMP. Vi ser och möter kunder som är missnöjda med HT. Vill man att SMP ska se naturlig och bra ut då gäller att hålla håret så kort som möjligt.
Leader in Scalp Micro Pigmentation (SMP)

förvirrad

29 Apr 2015, 15:37

Okej, tack för svar. Jag kan ha missuppfattat er!

Jag tänkte, som du skriver, om man kan hålla håret snaggat. Utifrån egen undersökning så ser fue-hårlinjer mer autentiska ut (inget illa menat mot er på HIS). Smp är ju isåfall utmärkt att fylla de utspridda implantaten på skallen med.

Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=24EjJL70LQc

https://www.youtube.com/watch?v=PX1tc1j2lEE

HIS-HAIR-SWEDEN

01 May 2015, 11:07

Det är väldigt svårt att bedöma hur långt hår varje klient kan ha efter en SMP utan att kolla på det. Vissa personer kan ha det lite längre. Det mer hår man får från HT det bättre det är. Jag har själv gjort en HT 13 år sen både på vikar och hjässen men fick inte tillräcklig med hår och fick den klassiska strip ärret. Idag har jag SMP som jag gjorde för 5 år sen och håller mitt hår 0.5-1 mm och det ser väldigt bra ut. Det är väldigt individuellt och det är upp till varje person hur långt de vill ha sitt hår. Så länge kunden tycker att det ser bra ut med lite längre hår så är vi också nöjda. Men om klienten väljer att ha en mycket mörkare färg för att ha längre hår är inte rekommenderat, då är chansen att det se målat ut eller att färgen inte matchar håret. Jag hoppas att jag har svarat på frågan. Mvh
Leader in Scalp Micro Pigmentation (SMP)

whyatt

01 May 2015, 18:51

Kombinationen FUE + SMP är i sin linda och jag tror vi kommer få se fler riktigt lyckade fall inom kort då det "experimenteras" en hel del..men..dilemmat med kombinationen är så klart risken att FUE-ärren "lyser igenom" i den kortklippta donorn...å vise versa, att för långt hår i donorn (för att dölja) skapar disharmoni i relation till SMP'n.

Givetvis kan man prova att dölja ärren i donorn med hjälp av SMP prickar..och så länge som färgen verkligen går in och sätter sig i ärrvävnaden så är saken biff..men tyvärr kan man inte ta detta för givet.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Skriv inlägg