SMP - Frågor

Simulering av rakad hårväxt med pigment
Erik-W

06 Jun 2016, 23:13

Hej!

Jag fyller 29 år i sommar och lider av ett håravfall som forskrider väldigt snabbt. Jag har tidigare funderat på att testa Rogaine och Ketokonazol-schampo, men det har aldrig blivit av. Nu har mitt håravfall gått så långt att det inte ens är värt att försöka rädda det som är kvar. Jag har blivit så tunnhårig att det knappt ens fungerar med toppik längre. Jag har istället börjat fundera på SMP, men har några frågor:

* Är HIS i Göteborg duktiga på SMP? (Eller vart bör man vända sig om man vill ha en SMP som blir bra utförd?)

* Kan man förvänta sig att resultatet blir lika bra som på bilderna i länkarna nedan?

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

För att ni ska se hur mitt hår ser ut idag då jag inte har toppik och då jag kammar det bakåt, så ser det ut som i länken nedan:

LÄNKTEXT

Med Toppik i januari 2016:

LÄNKTEXT

sparrow

07 Jun 2016, 03:14

Sam är skicklig. Om du ska göra en smp i Sverige så har jag svårt att tro att det finns någon som kan göra det så pass bra, noggrant och professionellt som HIS.

Om du tänkt sänka hårlinjen. Testa först att raka ned allt totalt och känn efter hur det känns. Jag skulle rekommendera att sätta smp efter hårlinjen, även när det är högre vikar. Smp blir en utfyllnad och det kommer se helt naturligt ut även med någon mm hårväxt. Om du sedan vill sänka hårlinjen med smp, så är det möjligt att göra det sedan. Men det är inget jag skulle rekommendera när det ser ut som att du har bra med hår förutom vikarna som dragit iväg en del om det inte har rasat av väldigt mycket bakåt. Att stirra sig blind på hårlinjen är ofta bara destruktivt.

Det skiljer sig hur huden absorberar pigmenten mellan personer, så det går inte att jämföra rakt av.

Erik-W

08 Jun 2016, 23:09

sparrow wrote: Sam är skicklig. Om du ska göra en smp i Sverige så har jag svårt att tro att det finns någon som kan göra det så pass bra, noggrant och professionellt som HIS.

Om du tänkt sänka hårlinjen. Testa först att raka ned allt totalt och känn efter hur det känns. Jag skulle rekommendera att sätta smp efter hårlinjen, även när det är högre vikar. Smp blir en utfyllnad och det kommer se helt naturligt ut även med någon mm hårväxt. Om du sedan vill sänka hårlinjen med smp, så är det möjligt att göra det sedan. Men det är inget jag skulle rekommendera när det ser ut som att du har bra med hår förutom vikarna som dragit iväg en del om det inte har rasat av väldigt mycket bakåt. Att stirra sig blind på hårlinjen är ofta bara destruktivt.

Det skiljer sig hur huden absorberar pigmenten mellan personer, så det går inte att jämföra rakt av.

Jag är väldigt tunnhårig i hela fronten. Det är inte bara vikarna som försvunnit. Baktill har jag mer hår. Jag har ingen sån där måne eller vad det kallas, utan det är fronten som tagit ordentligt med stryk. Jag vågar fan inte raka mig, det är det som är grejen...men snart är det oundvikligt, för fronten är otroligt tunn. Betydligt tunnare än vad det ser ut på bilderna. Jag hade ju gärna velat ha en hårlinje som fyller ut vikarna. Det måste ju inte vara en helt rak hårlinje, för det ser onaturligt ut, men jag vill inte heller ha mina höga vikar som jag har dem nu.

sparrow

09 Jun 2016, 17:29

Jag tror det absolut bästa och säkraste är att täta fronten, och behålla vikarna. SMP ger det bästa resultatet i kombination med existerande hår. Min hårlinje är ca 0,5 - 1 mm för hög, och det stör mig väldigt mycket eftersom jag måste raka ner det till max för att det ska se bra ut. Jag ska fixa till det med fue, det är bara det att det kostar en hel del det också. Jag gillar inte heller att behöva köra rakat, men det finns inget bättre alternativ i dag. Dessutom är det så pass enkelt och man behöver inte gå runt och tänka på det så mycket som man gjort tidigare. Det sitter också där det sitter, till skillnad från toppik och dermmatch.

Om du ska sänka hårlinjen med smp, så finns det bara ett alternativ och det är köra helt rakat. Det är subjektivt, men jag ser det som sista alternativet. Första alternativet: kombination med existerande hår. Du kan ju sedan sänka hårlinjen med fue + smp.

Testa ketozal-shampo. Det har du inget att förlora på, men välj en som är minst irriterande mot huden (det fanns två på apoteket förut, men nu verkar det finnas en massa olika alternativ. Jag vet inte vilken som är bättre, det kanske någon annan kan svara på?). Testa även MSM, Biotin och annat som inte heller skadar att testa. MSM har fler positiva effekter än bara för håret. Minoxidil kan också vara värt att testa, har du tur får du bra effekt. Sedan finns ju finasterid.

HIS-HAIR-SWEDEN

13 Jun 2016, 12:21

Tack för förtroendet i SMP och vårt arbete! vi kan alltid ge personlig råd och rekommendationer till klienter som funderar att ha en SMP men är osäkra om det är något för de. Det är ett stort steg att göra SMP och det viktigaste är att trivas i snaggat hår. Jag har själv på senaste tiden efter ha sett ett bra resultat från en tidigare kund från Poland har börjat att använda en schampo från DS-Laboratories som heter Revita som innehåller bland annat MSM, Ketonazol och tycker att det har hjälpt mig att få behålla håret jag har kvar.
Leader in Scalp Micro Pigmentation (SMP)

Skriv inlägg