Stockholmare med SMP som kan tänka sig ses??

Simulering av rakad hårväxt med pigment
Fabio

15 Oct 2016, 16:40

Tjena forumet!

Jag har googlat SMP ett tag och börjar bli lite sugen men jag vet inte om jag vågar gå vidare för jag har aldrig sett ett resultat i verkligheten. (Så vitt jag vet i alla fall) Undrar därför om någon som gjort en SMP skulle kunna tänka sig att ses en sväng??

Jag bor i Stockholm och bjuckar gärna på en kopp java och typ en biobiljett / liknande för den som orkar ta sig tid! Alla SMP:er känns väldigt värdefulla att se men ju närmare min situation du är, desto bättre är det så klart: jag är ljushårig, har ”fin” hårkvalitet, typ Norwood 5 och tänkte isf. göra en SMP som motsvarar en mothårs hyvelrakning med väldigt naturliga / mjuka hårlinjer och snarare lite bibehållna vikar än ett rakt streck i mitten av pannan - med andra ord ganska light SMP. Om jag faktiskt gör en SMP så är det risk att jag totalmörkar för alla jag känner så jag kör gärna lite sekretess åt båda hållen så att säga :)

Skulle vara otroligt uppskattat om någon tog sig tid att hjälpa en allt tunnhårigare broder!

Fabio

25 Oct 2016, 22:26

Kan givetvis ersätta för tidsinvesteringen med swish också om det kan hjälpa:)

Baldhead

25 Oct 2016, 23:53

Kan tyvärr inte hjälpa dig eftersom jag inte har gjort någon SMP själv. Men jag ville bara skriva att jag har sett folk som genomgått behandlingen i samband med HIS har clinics open day och jag blev grymt imponerad. Skulle aldrig kunna "avslöja" att dom genomgått någon behandling.

Jag har bestämt mig för att köra på SMP själv, men jag tänker göra det i kombination med en hårtransplantation, för jag vill ha den "texture" som transplantationen ger. Men som sagt, SMP enbart ser grymt bra ut också.

stekt12

26 Oct 2016, 15:44

Jag har gjort en SMP, Hade en del hår kvar på toppen när jag gjorde den.

Då kunde man köra kortsnaggat och det såg rätt bra ut.

Nu har jag tappat desto mer så för att få effekt lär man köra hyvelrakat, en look jag fortfarande inte blivit bekväm i :P

HIS-HAIR-SWEDEN

03 Nov 2016, 17:26

Hej stekt12,

skicka några bilder så jag kan kolla och se om du kan göra en touch up eller en mörkare färg för att kunna ha det snaggat! vi rekommenderar håret så kort så möjligt men det går att köra med rakapparat (ej trimmer) istället hyvel då blir håret fortfarande jätte kort men inte helt som hyvel.
Leader in Scalp Micro Pigmentation (SMP)

Noops

17 Nov 2016, 23:49

Tjena Fabio, jag hänger i Stockholm och har gjort en SMP, vill du ses är det bara höra av dig!

Skriv inlägg