Peyronies sjukdom och Finasterid

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
Sleazyslay

27 Aug 2014, 00:45

Tjena! Har käkat 1/4 finasterid i något år. När jag hade sex med min tjej ungefär ett halvår in började det göra ont i kuken som fan vid stånd. Tiden har gått och det blev bättre, men nu har jag märkt hur kuken börjar kröka sig uppåt. Var till läkaren som konstaterade att knölen var peyronies sjukdom. Vilken underbar biverkan! Tror inte heller mitt hår har gynnats ett skit av det.

Fick remiss till kirurgen.. Fattar inte varför jag inte fått till urologen. Jag ska prova dela tabletten återigen, alltså 0.6 mg. Jag är lika rädd för att tappa håret som att få kuken krokig. Men jag kanske är dum i huvudet.

Mvh
Minoxidil 5 % 2ggr/dag sedan 2009-05-05

Propecia 0.5 mg /Halv tablett p.ga biverkningar.

goranpersson

27 Aug 2014, 19:37

Sleazyslay wrote: Tjena! Har käkat 1/4 finasterid i något år. När jag hade sex med min tjej ungefär ett halvår in började det göra ont i kuken som fan vid stånd. Tiden har gått och det blev bättre, men nu har jag märkt hur kuken börjar kröka sig uppåt. Var till läkaren som konstaterade att knölen var peyronies sjukdom. Vilken underbar biverkan! Tror inte heller mitt hår har gynnats ett skit av det.

Fick remiss till kirurgen.. Fattar inte varför jag inte fått till urologen. Jag ska prova dela tabletten återigen, alltså 0.6 mg. Jag är lika rädd för att tappa håret som att få kuken krokig. Men jag kanske är dum i huvudet.

Mvh

http://www.schmidtandclark.com/propecia-penile-fibrosis-peyronies-disease

whyatt

25 Sep 2014, 21:20

En lätt krök uppåt är i sig inget problem utan snarare en tillgång (läs g-punkt), men problemet vid PD är att krökning vid erektion framkallar smärta samt kan försvåra penetration om den överstiger x antal grader.

Det finns idag ett knippe kirurgiska metoder för att korrigera tillståndet, men visst suger det hårt om det är så att finasterid kan vara en bidragande orsak.

Själv håller jag mig ifrån finasterid, med eller utan hår.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Skriv inlägg