Nedtrappning av finasterid - Problem

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
B.Wayne

28 Jun 2015, 00:33

B4jk wrote: [quote=B.Wayne]Får jag fråga varför du slutade?

Absolut! Dels för att jag lovade mig själv att jag skulle sluta vid 30 och för att det inom snar framtid börjar bli dags att tänka på reproduktionen. :) Dessutom börjar jag faktiskt bli less på att kleta på Minoxidil varje dag. Jag kan nu faktiskt finna mig i ett liv som snaggad, och då kan ju även Finasteriden kvitta!
Kul att höra!
Finasterid 1,25mg, Minoxidil foam, keto

B4jk

09 Jul 2015, 18:45

Har den senaste timmen sysselsatt mig med att dela tabletterna i 64-delar. Snudd på nanoteknik. Det är så små att det är svårt att avgöra om man ens sväljer tabletten efter att ha lagt den på tungan :)

Har under de senaste 3 veckorna gått på en dos motsvarande 1/32 var 4:e dag och trappar som sagt nu ned till 1/64 var 4:e dag.

De biverkningar jag tidigare upplevt i och ned nedtrappningen har försvunnit. Den överaktiva blåsan känner jag inte av längre och läget känns bra. Den lilla svackan jag hade för en månad sedan verkade vara över på 3 dagar. Håller tummarna!

B4jk

14 Aug 2015, 11:17

Förhoppningsvis det sista inlägget i denna tråd från min sida.

Jag tog igår min sista dos av Finasterid någonsin. Dessutom åkte trimmern fram och jag snaggade mig. Bara positiva kommentarer hittills! Senaste veckorna har jag inte känt av Finasteriden alls, varken positiva eller negativa effekter. Håret har redan blivit lite tunnare vid vikarna och de negativa bieffekter jag tidigare upplevt i samband med nedtrappningen är borta. Och har varit så under den senaste 1,5 månaden. De senaste veckorna har jag ätit en 1/64 tablett med 5, 6, 7 och 8 dagars mellanrum. Därefter tog jag en sista dos motsvarande 1/128 dels tablett. Den var så liten att jag inte ens vet om jag lyckades svälja denn eller om den vaporiserades innan jag lagt den på tungan :)

Peace out!

Skriv inlägg