Förstorade bröst av Finansteride?

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
Funderaren
Posts: 17
Joined: 30 Apr 2015, 14:06

04 Nov 2015, 01:12

Är osäker. Men det känns som att brösten har ökat i volym. Så förbannat tråkigt, för att efter endast 3 månader så ser jag positivt resultat på håret. Vikarna börjar defenitivt få återväxt. Men är extremt nojjig för brösten. Är ej överviktig, tränar, ej ändrat på kosten. Suck! :( att det aldrig får gå bra.



Går på 1 mg Finansteride.
Finansteride 1mg/dag sedan 2015-07-04

User avatar
whyatt
Posts: 9095
Joined: 20 Jul 2007, 13:24

04 Nov 2015, 22:03

Inte omöjligt även om det låter snabbt. Bitch tits är en sällsynt bieffekt sägs det...men studerar man hur finasterid verkar i kroppen råder det ingen tvekan om att risken finns.

Kan man göra något åt det, ja faktiskt. Det pågår intressanta diskussioner online vad man kan göra för att motverka de bakomliggande hormonella förändringarna som orsakar expansionen av bröstvävnad.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

B4jk
Posts: 18
Joined: 13 Apr 2015, 07:35

06 Nov 2015, 15:49

Du skriver att du tränar. Styrketräning? Kan det inte vara så att det är muskelmassan som ökat?

Bara en fundering...

TonyS
Posts: 1138
Joined: 24 Apr 2008, 17:06

08 Nov 2015, 18:27

Du känner om det ömmar i brösten. Bröstkörteln blir hård. Däremot kan du öka i fettinlagring runt bröstområdet pga mindre DHT mer östrogen.



Tror du inte ska vara så orolig men håll koll.
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

Skriv inlägg