Hjälp Gynekomasti i ena bröstet

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
darknesss

31 Jul 2016, 00:08

Har lite ont i bröstvårtan på ena bröstet den andra ingenting

har jag fått Gynekomasti?

finns det något man kan göra åt?

käkar bara finasterid 1,5mg

whyatt

31 Jul 2016, 00:44

Hur länge har du ätit produkten?

Märker du av någon svullnad i bröstet?

Det här är ju troligtvis hormon-relaterat varför ett blodprov på temat prolaktin-testosteron-östrogen känns relevant att ta för att se eventuella avvikelser..du bör därför ta kontakt med läkare:

Studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2956950/

Any symptom suggestive of breast pathology (nipple discharge, pain or swelling in the breast) in a patient on finasteride needs to be seriously examined and investigated thoroughly.

Teorin kring finasterid och bröst-issues gör gällande att när denna 5-AR hämmare introduceras i systemet så sker en östrogenboost till följd av DHT-reduceringen.

Läs mer här (i kommentarerna):

https://baldingblog.com/2012/07/16/breast-enlargement-from-propecia-2/

Ett tips som framgår på denna sidan är att reducera dagsdosen.

Jag hoppas inte du blir uppskrämd. Många är de som rapporterat liknande effekter av finasterid där det hela ebbat ut efter en tid..men kontakta läkare vid ev. oro.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

darknesss

31 Jul 2016, 12:17

har tagit det i 6år aldrig känt av det här förut. Men igår ikväll var det lite ömt i bröstvårtan och känns som det finns en liten knöl.

kommer knölen att försvinna ?

viktigt att tilläga har ätit flera kg vattenmelon per dag kan det ha någon påverkan ?

tänkte på att det kanske innehåller mycket östrogen

TonyS

07 Nov 2016, 11:57

Letrozol är det som används mot knölar. Arimidex även. Det här är väldigt starka grejer och 0.5 mg av respektive produkt är förmodligen för mycket.

Knölar kan försvinna och det är beroende på hur massiva de är och man har rapporterat tillbakagång av knölar med Letrozol även om det inte är dokumenterat i läkemedelsstudier.

Gyno reversal lump letro söker du förslagsvis på.

Störst chans att bli av med knölen har du om du slutar att ta bort ditt DHT. Antar att du vill fortsätta med finasterid? Då skulle jag kombinera med en aromatashämmare. Men detta är inte helt lätt utan kräver att du finjusterar dosen. Alltid svårare med fler läkemedel och det är något läkare undviker. Bodybuildingvärlden är bäst på detta hur knasigt det än låter.
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

Skriv inlägg