Avslutad propecia behandling - känns som jag "håller mig" hela tiden.

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
Skriv inlägg
goranpersson
Posts: 64
Joined: 10 Aug 2009, 23:44

01 Jun 2010, 17:26

Ja, det känns liksom som jag "håller mig" hela tiden, ungefär som man håller sig när man är kissnödig. Det gör liksom inte ont, känns mest obehagligt, och det "stör". Jag avslutade min propeciabehandling för jag sluta få morgonstånd, och det har jag inte fått tillbaka än. Dock inga andra problem.

User avatar
whyatt
Posts: 9101
Joined: 20 Jul 2007, 13:24

01 Jun 2010, 19:40

Känns det som om du inte riktigt tömmer dig?
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

goranpersson
Posts: 64
Joined: 10 Aug 2009, 23:44

01 Jun 2010, 22:45

Vet inte, mer att jag känner ett tryck, eller "obehag" vid penis hela tiden. Dock försvinner det i perioder, vilket är ganska märkligt.

User avatar
whyatt
Posts: 9101
Joined: 20 Jul 2007, 13:24

21 Jun 2010, 14:10

Låter som om du bör uppsöka farbror doktorn för närmare kontroll.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

makr
Posts: 22
Joined: 20 Nov 2009, 21:58

21 Jun 2010, 22:06

goranpersson wrote: Ja, det känns liksom som jag "håller mig" hela tiden, ungefär som man håller sig när man är kissnödig. Det gör liksom inte ont, känns mest obehagligt, och det "stör". Jag avslutade min propeciabehandling för jag sluta få morgonstånd, och det har jag inte fått tillbaka än. Dock inga andra problem.

Har haft samma problem som du beskriver dock innan påbörjad propecia behandling. Gå till doktorn och kolla dig kan vara prostatan som bråkar. Kommer och går i perioder. Inget kul alls....min doktor var av åsikten att propecia ev. skulle kunna vara till hjälp då det i grunden är en prostata medicin.

Sture
Posts: 30
Joined: 09 Oct 2009, 20:52

25 Jun 2010, 10:48

Jag har samma symptom, det kommer i perioder att när jag kissar känns det som ett tryck, ibland även en värmande lite som en brännande känsla i penis.

Men det kommer som sagt i perioder.

Jag har även testat mig för könssjukdomar utan att det var något.



Kan det inte bero på prostatan må tro???

User avatar
whyatt
Posts: 9101
Joined: 20 Jul 2007, 13:24

25 Jun 2010, 11:41

Testa att googla på urinvägsinfektion, men i vilket fall som helst så sök dig till en läkare, detta är hälsorelaterade frågor ämnade för sjukvården.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Sture
Posts: 30
Joined: 09 Oct 2009, 20:52

02 Jul 2010, 09:53

Jag har testat mig för urinvägsinfektion oxå Whyatt. Det var inte det heller.



Kan det inte vara propecian har någon effekt på prostatan som reglerera trycket när man urinerar??

makr
Posts: 22
Joined: 20 Nov 2009, 21:58

10 Jul 2010, 17:45

Sture wrote: Jag har testat mig för urinvägsinfektion oxå Whyatt. Det var inte det heller.



Kan det inte vara propecian har någon effekt på prostatan som reglerera trycket när man urinerar??

Hejsan,



som jag skrev innan har jag haft exakt samma symptom. Var och testade mig för könssjukdomar och allt var negativt, problemen kvarstod med karaktäristiska symtom för urinvägsinfektion...men det var det inte heller. Många män har det man kallar för kroniskt prostatit dvs ingen akut inflammation i prostatan den bråkar lite i perioder.

Problemet är att det inte är lätt att ställa exakt diagnos då det är kroniskt.

Sök på prostatit på google så finner ni mer info.



Jag hade dessa symtom en bra tid innan jag påbörjade Propecia.

goranpersson
Posts: 64
Joined: 10 Aug 2009, 23:44

20 Jun 2011, 13:55

Hej är tillbaka igen,



Jag har blivit diagnostiserad med kronisk prostatit, och har haft det ett år nu. Jag hade inga som helst problem innan propecia, men nu har jag prostatit, fick det ungefär 2 år efter avslutad propecia behandling.



Kan propecian ha orsakat min kroniska prostatit?

Fellow
Posts: 862
Joined: 12 Nov 2007, 16:12

20 Jun 2011, 14:12

goranpersson wrote: Hej är tillbaka igen,



Jag har blivit diagnostiserad med kronisk prostatit, och har haft det ett år nu. Jag hade inga som helst problem innan propecia, men nu har jag prostatit, fick det ungefär 2 år efter avslutad propecia behandling.



Kan propecian ha orsakat min kroniska prostatit?

Har väldigt svårt att uttala mig om ngt sådant eftersom jag inte är någon doktor, dock finns det ju ett samband mellan DHT och prostata, som vid reduktion minskas. Har du frågat din doktor?



Har du ngra andra symtom som uppstått eller vägrat ge med sig efter avslutet med Finasterid?
Program helt avslutat

goranpersson
Posts: 64
Joined: 10 Aug 2009, 23:44

20 Jun 2011, 18:14

Fellow wrote: [quote=goranpersson]Hej är tillbaka igen,



Jag har blivit diagnostiserad med kronisk prostatit, och har haft det ett år nu. Jag hade inga som helst problem innan propecia, men nu har jag prostatit, fick det ungefär 2 år efter avslutad propecia behandling.



Kan propecian ha orsakat min kroniska prostatit?

Har väldigt svårt att uttala mig om ngt sådant eftersom jag inte är någon doktor, dock finns det ju ett samband mellan DHT och prostata, som vid reduktion minskas. Har du frågat din doktor?



Har du ngra andra symtom som uppstått eller vägrat ge med sig efter avslutet med Finasterid?
Vet inte om det beror på propecia, men jag har knappt något morgonstånd och "spontana stånd", händer dock då och då. Blir inte lika hård när jag masturberar längre, men det kanske inte beror på propecia. Hade dock morgonstånd varje dag innan propecia, och hårdare stånd, men då var jag yngre och jag tränade mer.

stadh
Posts: 415
Joined: 30 Mar 2010, 05:46

21 Jun 2011, 09:51

fan sånt här är ju läskigt!! jag som känner att det är dags för finasterid om jag vill behålla håret

User avatar
whyatt
Posts: 9101
Joined: 20 Jul 2007, 13:24

21 Jun 2011, 10:10

Har du fått någon urinanalys utförd?

Fick du antibiotika? i så fall, diskutera om det är värt att kombinera behandlingen med zink tillskott.

Har någon föreslagit massage av prostatan (sägs öka cirkulationen i prostatan)?
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Kardinya
Posts: 118
Joined: 28 Sep 2008, 20:04

21 Jun 2011, 17:39

Samma här faktist. Det är väl den enda bieffekten jag kan komma att tänka på. Jag har knaprat i snart 3 år. Till hösten slutar jag nog.

goranpersson
Posts: 64
Joined: 10 Aug 2009, 23:44

21 Jun 2011, 18:42

Men tror ni det är propecia som orsakat mina problem? Stånd etc funkar okej, men prostatiten? Ska även kolla min testo imorgon för säkerhets skul, ska ändå till doktorn ang prostatiten.



Ska tilläggas att propecia tom används för att behandla prostatit. Fick även prostatit 2 år efter avslutad propecia-behandling, och jag var mycket stillasittande och inaktiv.

goranpersson
Posts: 64
Joined: 10 Aug 2009, 23:44

03 Aug 2011, 20:30

Jag återupplivar denna tråden för att jag har blivit orolig återigen, jag får verkligen aldrig morgonstånd, när jag vaknar på nätterna har jag ibland ett svagt stånd. Nu har även mitt pubishår börjat bli grått/vitt, ska tilläggas att jag är blond så det kanske kan bero på det, men jag hade helt svart hår förr. Jag är rädd att propecia kan vara orsaken, jag har tyvärr läst skitmycket om det på nätet. Jag knapprade det för 3 år sedan nu. Min sexlust har nog även minskat.



Jag är 22, och min läkare sa att båda sakerna kan bero på åldern. Men innan propecia hade jag hårda morgonstånd varje morgon, och nu är de borta.

tedlin01
Posts: 985
Joined: 05 Jun 2011, 23:06

03 Aug 2011, 21:55

Varför är det så viktigt med morgonstånd? De e väll bara jobbigt o behöva lägga sig i badkaret o kissa? .. skämt o sido.. Är det värt det? .. Mår du psykiskt bättre av de resultaten du fått av Propecia i kombination med bieffekterna eller mådde du bättre utan?
Pensionerad.. Men testat det mesta..

Fellow
Posts: 862
Joined: 12 Nov 2007, 16:12

03 Aug 2011, 22:06

goranpersson wrote: Jag återupplivar denna tråden för att jag har blivit orolig återigen, jag får verkligen aldrig morgonstånd, när jag vaknar på nätterna har jag ibland ett svagt stånd. Nu har även mitt pubishår börjat bli grått/vitt, ska tilläggas att jag är blond så det kanske kan bero på det, men jag hade helt svart hår förr. Jag är rädd att propecia kan vara orsaken, jag har tyvärr läst skitmycket om det på nätet. Jag knapprade det för 3 år sedan nu. Min sexlust har nog även minskat.



Jag är 22, och min läkare sa att båda sakerna kan bero på åldern. Men innan propecia hade jag hårda morgonstånd varje morgon, och nu är de borta.

Vänta nu, du är 22 år och doktorn trodde ditt gråa pubishår, obefintliga morgonstånd och sänkt libido berodde på åldern?



:)
Program helt avslutat

goranpersson
Posts: 64
Joined: 10 Aug 2009, 23:44

03 Aug 2011, 22:11

Fellow wrote: [quote=goranpersson]Jag återupplivar denna tråden för att jag har blivit orolig återigen, jag får verkligen aldrig morgonstånd, när jag vaknar på nätterna har jag ibland ett svagt stånd. Nu har även mitt pubishår börjat bli grått/vitt, ska tilläggas att jag är blond så det kanske kan bero på det, men jag hade helt svart hår förr. Jag är rädd att propecia kan vara orsaken, jag har tyvärr läst skitmycket om det på nätet. Jag knapprade det för 3 år sedan nu. Min sexlust har nog även minskat.



Jag är 22, och min läkare sa att båda sakerna kan bero på åldern. Men innan propecia hade jag hårda morgonstånd varje morgon, och nu är de borta.

Vänta nu, du är 22 år och doktorn trodde ditt gråa pubishår, obefintliga morgonstånd och sänkt libido berodde på åldern?



:)
Inte speciellt kul för mig, men ja så är fallet.

Skriv inlägg