Minoxidil - skillnad på bieffekter mellan märken?

Orolig? Ventilera dina erfarenheter och tankar här..
RG1527

25 Mar 2014, 12:46

Howdy gott folk.

Är en långvarig läsare här på forumet. Mitt håravfall är än så länge begränsat men det märks ändå i vikarna och fronten. Efter en stunds funderande beställde jag en batch på 6 månaders Kirkland Minoxidil. Pepp och redo körde man igång - men bieffekterna kom som en chock under 2 dygn bara.

Började med lätt värmande hjässa. Det övergick senare till lätt huvudvärk, vilket sedan blev brutal huvudvärk. Därefter började yrseln och synen blev därav lite ofokuserad. Det hela avrundades med hjärtklappning. Tjena liksom. Jag slutade efter tre sparsamma doseringar. Nu sitter man med massa burkar minoxidil och typ 450 spänn fattigare. Kul.

Nu till frågan:

Har någon här upplevt dessa (typiska) bieffekter och sedan övergått till ett annat märke och fått det att funka? Blir det skillnad med Rogaine eller Lipogaine tro? Kanske foam är "skonsammare"? Eller kan det vara bättre att gå ner på 2%? Eller är det helt enkelt kört för min del med minoxidil?

rewind

03 Apr 2014, 18:04

En del personer verkar inte tåla minoxidil speciellt bra... står ju också i bifogade bladet att om man upplever kraftiga biverkningar ska man sluta ta det.

Jag själv har testat både flytande och foam 5%, började med flytande och kommer ihåg att jag hade ganska mycket huvudvärk de första veckorna, verkar vara vanligt att man får det.

Just nu kör jag kirkland foam och upplever ingen speciell huvudvärk av det, kanske att man känner sig något tung i skallen ibland men inget märkvärdigt. Applicerar dock bara 1 gång/dag.

Hjärtklappning eller mer som att hjärtat slår dubbelslag brukar jag uppleva precis efter jag applicerat, verkar också vara vanligt men kan inte säga om det är skadligt.

Testa försiktigt några veckor men upplever du fortfarande stora obehag/biverkningar kanske det inte är något för dig.

Skriv inlägg