Hur ska man få tag på en laser hjälm?

Laserljus vid behandling av ärftligt håravfall
Furious

04 Mar 2012, 00:03

Hej igen,

Har inte varit här på 4 år och tänkte ta tag i mitt håravfall igen,

En snabb historia är att jag gick till IHS i Göteborg 2006-2008.

Var inte så insatt (det var relativt nytt då) och hårlasern funkade jättebra på mig skall tilläggas och jag hade mycket hår och jobba med då. Efter avslutad kur på ca 1 och ett halvt år trodde jag att det värsta var över.

Ny 4 år senare så har det tunnats ut rejält och tänkte köra ett race med hårlaser igen då det funkade så bra senast. Men vill inte betala 35000 kr för 1 och ett halvt år igen.

Så till min fråga hur ska jag få tag på en hemma hjälm då det verkar som att OMG är omöjlig med att få tag på en hjälm den senaste året och lazerfish tillverkar inte fler hjälmar?

Han säljer däremot ett L.E.D stand kan det vara något?

En avsides fråga funkar inte revita COR med minox?

Svarar gärna på frågor om hårlaser på klinik om nån vill ha info.

whyatt

04 Mar 2012, 09:28

Kul att lasern fungerade bra för dig. Fick du stoppa i dig något piller samtidigt?

Laser är bäst på att behålla/bromsa, sämre på hårtillväxt, i synnerhet när det "verkligen börja tunnas ut", men du har nog nytta av laser igen.

Aldrig funderat på att bygga en själv? Visst är det ett litet projekt att köpa in alla delar/verktyg osv, men det är ingen omöjlighet, i synnerhet inte om man läst lite på OMGs sajt. Tyvärr tror jag det kommer ta ett tag innan OMG är tillbaka på banan beträffande produktionskapaciteten.

LED är intressant men du ska nog inte välja det framför laser och tro att det ger samma effekt.

Varför skulle inte revita COR fungera med minox? FÖrvisso skulle man kunna argumentera att den kvarvarande effekt som COR har i hårbotten timmar efter att produkten applicerats skulle kunna störa ut minoxidileffekten, i synnerhet via peg12-dimethicone, men den tordes vara relativt vattenlöslig. Vid oro får man helt enkelt göra ett schema där båda produkterna, på olika tider, ostört får mysa i hårbotten.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Furious

04 Mar 2012, 13:30

Hej Whyatt igen!

just under början fick jag sågpalm (saw palmetto) .

Det var helt otroligt vad bra lasern fungerade på mig, fick till och med återväxt i vikarna. Även minox intogs.

ett stort MEN var som sagt att då hade jag väldigt mycket hår och var bara i början av mitt synliga håravfall.(vertex hade inte synligt börjat tunnas ut).

Som sagt är inte värdens pilligaste är lite väl bekväm av mig hade velat köpa en färdig

modell.

Vad har hänt med mike?(lazerfish) varför säljer han bara lazer stand (L.E.D) och inga blowfish hjälmar längre?.

Kan en sådan hjälm jämföras vid klinikernas laserhuvar?

Bara fråga på om sessioner osv om det är av intresse.

I värsta fall får jag väl klanka in på en klinik, synd bara att det inte finns några med humana priser i gbg, har någon ett tips är jag gladeligen tacksam.

har

10 Apr 2012, 01:24

Intresserad också.

Vad kör du whyatt?

whyatt

10 Apr 2012, 10:33

Du intog minox? Du menar att du applicerade minox på hjässan?!

Precis du va tidigare ute då och därför är det inte lika säkert att du svarar lika bra nu.

Kontakta Lazerfish och fråga...alltid bäst!

Ja, tanken är att dessa produkter (OMG, Lazerfish) kan jämföras med salongslasrar.

wildebeest

14 Apr 2012, 12:22

Hur brukar det se ut med tullavgifter vid köp av Lfish et cet? Brukar Mike vara förstående om man vill kringgå dessa?

Uppskattar snabba svar..

Edit: Fått svar på min fråga!

pale

15 Aug 2012, 06:14

Tror att om Whyatt visar hur han har byggt sin egna lazer enhet så skulle många bli glada. Det skulle nog uppskattas av många. En PDF med utförliga svenska instruktioner om vart delarna köptes och hur de sattes ihop? haha :) Sorry om du har fått frågan tidigare eller om du redan förklarat hur du byggt den.

whyatt

24 Aug 2012, 10:50

Det är en väldigt bra idé. Tills vidare för jag dock hänvisa till OMG's välgjorda guide:

http://www.overmachogrande.com/index.php?/omg/site_pages/do_it_yourself_introduction/

Ställ gärna byggfrågor vid behov :)

Skriv inlägg