Laserhjälmar - funderar på att lägga ned

Laserljus vid behandling av ärftligt håravfall
Gestur

08 Sep 2015, 22:15

Hej allihopa och beklagar att jag inte varit aktiv på forumet ett tag! Jag har under flera månader haft fullt upp med ett enormt spännande projekt (som inte har med hår att göra) som ser ut att kunna ta fart snart. Efter en långsam start på året har det rasslat in ordrar och förfrågningar på mina laserhjälmar, vilket förståss är väldigt kul!

Trots detta funderar jag på att lägga ned hjälmbyggandet, av flera anledningar:

1) Mitt andra projekt, som tar väldigt mycket av min tid och uppmärksamhet

2) Kamraten i Sverige har bytt jobb och stad, och har sagt att han inte längre kan bygga hjälmar åt mig i Sverige (kom ihåg att jag bor på andra sidan jordklotet!). Jag kan utan att gå in på för mycket detaljer tillägga att hans nya jobb är ett absolut drömjobb - han kommer jobba för ett av Sveriges coolaste och internationellt mest välkända tekniska företag. Så jag är ensam kvar!

3) Sista spiken - Tullverket har börjat ta tull på mina paket från "Down Under". Vad jag vet är det bara två som åkt på tull hittills, men draken verkar ha vaknat.

Jag har kört laser sedan 2012 och mitt hår är oförändrat eller bättre än då. Jag slutade med minoxidil i maj i år eftersom jag upplevde hjärtklappningar, och mitt hår är nästan oförändrat sedan jag slutade - förutom att vikarna blivit lite tunnare utan minox. Så endast laser, keto och dermaroller håller mig väl! Många av mina kunder har också upplevt bra resultat. Alltså är min tillit till laserhjälmar och lllt stark; jag lägger ned endast pga. anledningarna ovan.

Så om ni funderar på att lägga en order på en laserhjälm måste ni vara medvetna om att:

A) Hjälmen inte kan byggas i Sverige och måste skickas; och

B) Pga. detta finns det en risk för tull; och

C) Det är sannolikt att jag kommer lägga ned verksamheten inom en snar framtid för att kunna fokusera på andra projekt

whyatt

09 Sep 2015, 09:09

Gestur,

du skall först och främst ha ett tack för ditt engagemang på de tunnhårigas scen.

Ibland erbjuder livet nya spännande utmaningar och då behöver man ofta släppa taget om vissa tidigare landvinningar, så jag har full förståelse för att du rent tidsmässigt inte löser det längre...men kan produktionen överleva om någon förnuftig och kompetent person från Sverige anmäler intresse att ta över, där du mer fungerar som rådgivande mentor?

Man bör ju redan på förhand förstå att det inte är en verksamhet man blir fet på, visst någon tusenlapp eller två per hjälm rör det sig säkert om, men om någon på brädan vill börja bygga hjälmar så ska det nog mest ses som en seriös hobby, i alla fall initialt.

Jag önskar både dig och din "meth cook" lycka till med era exalterande vägval! :P
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Gestur

10 Sep 2015, 00:20

whyatt, tack för de fina orden. Vad gäller din fråga har jag inget bättre svar än "det beror på". Jag anförtrodde byggandet till min kamrat eftersom jag känt honom ett bra tag och han är (förutom jag själv 0:) ) den händigaste personen jag känner, och jag litar 220% både på hans tekniska skicklighet och integritet. Så jag kunde lita på att "min" produkt byggs av en person som i sina byggen kan representera den kvalitet som jag själv strävar att uppnå. Om någon händig person på forumet känner sig manad att ta upp handsken kan de PM:a mig så får vi se…

Annars finns det en god chans att jag flyttar tillbaka till Sverige eller åtminstone Europa då medborgarskap osv. har löst sig "här nere". Men det är en bit i framtiden.

lillebo

12 Nov 2015, 17:50

Gestur kan man fortfarande beställa hjälm av dig och i så fall hur går man tillväga?

Fredflinta

24 Nov 2015, 14:57

Vet inte hur de ser ut nu för gestur. Men när jag gjorde min beställning klickade jag på fliken epost under hans namn och skrev där

Gestur

26 Nov 2015, 22:14

Tjena lillebo, jag har två hjälmar till innan jag lägger ned för denna gång. Båda finns i Sverige. Hör av dig ifall du är intresserad!

Skriv inlägg