Vilken laserhjälm ska man välja?

Laserljus vid behandling av ärftligt håravfall
merhår

13 Jul 2016, 23:18

Hej,

jag är lite nyfiken på ni som använder laserhjälm och vilket märke ni använder samt era resultat av det? Kan någon guida mig i denna djungel och hänvisa till en med dokumenterad god effekt? Vad ska man tänka på när man inhandlar laserhjälm?

guybrush

16 Jul 2016, 19:31

Jag köpte Gesturs laserhjälm 300 dioder för 6papp. Provade i 1 år, funkade inte på mig.

Andra har haft framgång, min är till salu för 500 spänn. Billigare än så finns inte.
Inget! Väntar tålmodigt på Replicel/Tsuji år 2020

Cale

27 Dec 2016, 16:03

hej, kan man fortfarande beställa från denne Gestur?

Om inte, var kan jag beställa en bra laserhjälm som inte är så himla dyr?

hoppas på svar snabbt!

Erik82

31 Dec 2016, 08:39

Det verkar som att han slutat tillverka laserhjälmar. Personligen kan jag varmt rekommendera Lazerfish/Blowfish (lllt-therapy.com). Han kanske inte är billigast men produkterna verkar hålla bra kvalitet samt att servicen är väldigt bra. Jag har mailat honom ett antal gånger med lite olika frågor och han har i princip svarat på minuten.

Sedan finns det även overmachogrande.com med instruktioner för hur du bygger din egen hjälm samt att han tillverkar på beställning och du kan välja antalet lasrar och därmed påverka priset. Jag tycker att hans sida är lite rörig och han verkar lite 'too much', därav att jag själv valde en Blowfish. Hans kunskap och hjälmar är det dock säkert inget fel på.

Kolla på dessa, och du kanske kan hitta något på Ebay för att komma billigare undan (jag har köpt mina begagnade).

Lycka till!
Finasterid 1,25 mg.

Minoxidil foam 5% två gånger per dag.

Hårlaser, Blowfish, 3x10 minuter per vecka.

Fungoral, 2-3 gånger per vecka.

Hälsosamt leverne (träning, sömn, omega-3, d-vitamintillskott etc)

Skriv inlägg