Biofiber hair

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
whyatt

14 Aug 2016, 15:06

Trick, vi är alla mer eller mindre desperata efter mer hår på denna brädan, så jag förstår att beslutsprocessen inte var lätt att handskas med...och då händer det ju att man begår misstag.

Vad säger kliniken du gjorde detta hos?

Har de någon som helst garanti?

Hur vill du gå vidare?

Jag skrev i tråden tidigare innan du hade bestämt dig att

så tycker jag VERKLIGEN INTE denna typen av produkt/teknik/ingrepp (transplantatssubstitut av syntethår) bör övervägas.

och jag kan för nytillkomna läsare inte nog understryka vikten av den slutsatsen - jag antar att du nu håller med?

Jag tror det här går att reparera men det beror också på hur omfattande ditt immunförsvar reagerar, klinikens skills etc..Vill du plocka ut de som är kvar?
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Trick

15 Aug 2016, 17:37

Tja! Ja! Jag ångrar detta som sagt. Dom säger att det ser bra ut liksom. Men det stämmer inte. Jag kan själv klämma ut var/ pus från hårstråna dom har placerat där. Garanti är det ingen tal om! Men det var dom tydliga med även innan ingreppet, så det kan man inte klandra dom för. Det spelar verkligen ingen roll hur rent du försöker hålla med alla deras rekommendationer. Även dom har rengjort håret flertal gånger. Men lika mkt kliar det och fastnar pluggs/mjäll vid hårstråna som i sin tur leder till att hårstråt lossnar. Vet faktiskt inte hur jag ska göra nu. Är inne på att låta allt "själv" lossna med tiden och hoppas att huden läker in bra efteråt.

För det känns det som att det faktiskt gör efter hårstråt har lossnat. Jag köttade ju på med ca 2000st! Så det är inte bara att plocka bort dom heller.

Absolut håller jag med dig. Men det kändes som en enkel och snabb lösning.

Det som är värst är väl att det kliar och gör ont, spec efter man har svettats eller värt keps. Såren beror nog mest på att jag under natten kliar fram sår
Propecia start 20050701. Priorin sen 20120301

whyatt

20 Aug 2016, 10:17

Det är dags för en second opinion tycker jag. Det bästa är om du kan uppsöka en (eller ett par!) sakkunnig inom området (dermatolog, plastkirurg) som kan skriva ihop en kommentar om det hela - därefter har du bättre koll på i vilken riktning du skall gå.

Att inte utfärda någon form av nöjdkund-garanti när man erbjuder en teknik som har ett allmänt illa rykte på många hårsidor men som man ändå väljer att utsätta människor för är ju i sig en VARNINGSSIGNAL..

Ett uppretat immunförsvar är ett tecken, gör nu inte misstag #2 och ignorera detta.

Dr. Rassman om artificiella hårimplantat - wrote: There are many problems associated with inserting artificial hair into the scalp, including:

- Infection

- Horrible scarring

- Scalp irritation

- Accelerated hair loss

- Infection, infection, infection!!!

Men ta som sagt och besök sakkunnig. Fota det som händer. Dokumentera väl - det kan komma om inte annat rädda andra från att begå liknande misstag.

När du skriver "lossnar", kommer då verkligen allt ut? Inget som lämnats kvar?
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Skriv inlägg