Bra sida

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
threpwood

21 Apr 2016, 21:08

Tycker stämningen här är att saker och ting är så nattsvarta. Här är en bra blogg om forskning och produkter om håravfall som åtminstone jag tycker tyder på att framtiden faktiskt ser ganska ljus ut:)

http://www.hairlosscure2020.com

guybrush

22 Apr 2016, 16:54

Amen brother!

lookgood är bra för att läsa på kring HTs annars händer det inte mycket.

Kolla bara på senaste posten om CB-03-01, den är väl 2-3 år gammal.

Man kan även skita i baldtruthtalk och hairlosstalk, allt finns på hairlosscure2020
Inget! Väntar tålmodigt på Replicel/Tsuji år 2020

whyatt

17 May 2016, 19:47

Ni är varmt välkomna att delge nyheter ni finner ute i hårvärlden här på brädan, det är ju rätt mycket så att det är medlemmarnas egen vilja att bidra som höjer kvalitén på forumet :)

Vad som kanske någonstans gör att en del äldre rävar i håravfallssammanhang kanske inte riktigt blir lika pigga i brallan av hairlosscure2020 och liknande initiativ är att det har rapporterats om liknande positiva nyheter i...över 15 år..och..ja..på tal om nattsvart :)

Också på den tiden fanns det många medlemmar på diverse forum som med optimism och framtidstro la ner många timmar på research samt därigenom hypande förhoppningarna.....och det ledde fram till: Väldigt lite!

Visst hoppas vi alla att något av alla biotekniska företag som försöker lyckas komma fram till en hållbar och effektiv slutprodukt, men jag tror, som det ser ut nu iaf, att framstegen de närmaste åren primärt ligger inom hårkirurgi, "tyvärr"...ingen än mig blir gladare om jag har fel!

Som sagt, saxa gärna in lite nyheter ni hittar online här på brädan, det uppskattar många!
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

jmerkoward

23 Sep 2016, 13:52

Här är en fantastisk artikel om håravfall 2016:

http://hairlossdebate.com/hair-loss-cures/

Skriv inlägg