Italiensk "miakelkräm" snart på markanden

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
Gatsu

02 Aug 2016, 04:31

https://www.hairlosstalk.com/interact/threads/italian-hair-loss-lotion-to-hit-the-market-in-2016.96791/page-61

Vad tror ni om detta? Tycker det låter riktigt spännande. Förhoppningsvis en finasterid -ersättare.

Ska vara på markanden inom några månader verkar det som .
1mg generisk Finasterid varje dag. Regain Pure Shampoo , Ashwaganda och Rhodiola, Biotin ,Vitamin B5,Omega-3 , Vitamin D och NOURISH Hair Growth Support Vitamins.

kermit

07 Aug 2016, 16:41

Jag tror inte att ett botemedel mot all typ av håravfall står bakom dörren, däremot med dagens teknologi och kunskap så är jag rätt viss om att vi står på tröskeln till ersättare av Finasterid och Minoxidil som kommer att vara mycket effektfullare med mindre biverkningar.

Gatsu

07 Aug 2016, 23:20

kermit wrote: Jag tror inte att ett botemedel mot all typ av håravfall står bakom dörren, däremot med dagens teknologi och kunskap så är jag rätt viss om att vi står på tröskeln till ersättare av Finasterid och Minoxidil som kommer att vara mycket effektfullare med mindre biverkningar.

Ja det är min förhoppning.

Krämen har en respekterad Doktor bakom sig (Dr Giovanni Brotzu) och hans patent har nyligen blivit uppköpt av FIDIA som undgår sina tester nu, därav hypen. Plus att personer som blivit testade under Brotzus undersökning kommit ut och sagt att krämen fungerar riktigt bra.

Att krämen ska ge tillbaka 5 års hårväxt vet jag inte om jag köper men hoppas verkligen att den har bromsande egenskaper likt Fin.

Tråden jag länkade till är extremt het och det finns en liknande tråd på ett Italienskt forum med över 99 sidor där de bland annat startat ett group buy för produkten att testa själva.

Som det ser ut som kommer Fidia släppa ett statment gällande produkten i Septemer/Oktober och förhoppningsvis ser vi krämen på hyllorna 2017.
1mg generisk Finasterid varje dag. Regain Pure Shampoo , Ashwaganda och Rhodiola, Biotin ,Vitamin B5,Omega-3 , Vitamin D och NOURISH Hair Growth Support Vitamins.

Tunnare

24 Dec 2016, 23:33

Vad är det här? någon variant av Topic?

Skriv inlägg