SpikeCap?

Den nyaste forskningen relaterad till håravfall
Indisk-hampa

24 Aug 2013, 01:36

1. Finasterid

2. Minoxidil

3. Keto shampoo (nizoral)

4. toppa med en laserhjälm

5. Kosttillskott som Biotin, folic acid, MSM etc

Allt annat kan fara långt åt H

MiltonFriedman

24 Aug 2013, 03:22

Indisk-hampa wrote: man är väldigt dåligt påläst om man hoppas på att en spikecap ska göra ett under.. som Ted säger så har vi faktiskt kommit längre i forskningen att vi vet att ökad blodtillförsel inte påverkar det genetiska håravfallet, vilket är det verkliga problemet.

Nja det har man väl knappast kommit fram till. Laser funkar ju bevisligen särskilt för kvinnor, hur förklarar du det om man tar bort blodcirkulation ur ekvationen? Anledningen till att minoxidil fungerar har väl även det att göra med blodcirkulation, det vidgar blodkärlen och kaliumkanalerna.

Sen om spikecap ger några resultat är en annan fråga.

whyatt

24 Aug 2013, 16:39

De allra flesta som råkar skära sig ytligt i huvudet kan intyga att det kommer rejält med blod, oavsett om man är kal eller tät...så blodflöde har nog de allra flesta plenty av i denna region..genetiskt håravfall är betydligt mer komplicerat än så och verkar inbegripa flertalet faktorer som vi idag tyvärr verkar ha rätt dålig koll på.

Dock är det inte omöjligt att applicerat tryck med piggar mot hjässan kan påverka vävnaderna och hårsäckarna positivt, men precis som Ted skriver så är det många som provat liknande tekniker och än idag saknas det solida bevis.

Om Spikecap, som givetvis läser denna tråd (och kanske också skriver i den?) är klockrent säkra på sin sak, så ställer jag gärna upp och administrerar att välja ut ett 20-tal seriösa forummedlemmar som då på SpikeCap's bekostnad får produkten hemskickad till sig för 3-6 mån utvärdering.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Trick

24 Aug 2013, 17:29

Mkt bra förslag på slutet!
Propecia start 20050701. Priorin sen 20120301

sailor

24 Aug 2013, 19:05

Jag tar gärna en gratis SpikeCap för utvärdering, sign me up! :)
Finasterid 1,25mg/dag sedan 2003 + Dutasterid 0,5mg/vecka sedan 28/8 2012, Toco-8, MSM, D-vitamin, Fungoral

eckardtolle

26 Aug 2013, 02:08

Ha ha!

Fan vilka underbara "Flashback-konspirations-teorier" ni har? Själv jobbar jag på http://www.tullverket.se/ och är tråkigt nog ej någon avlönad "troll-debattör" för Regaine, laserkammar eller spik-huvudbonader. Men företagen bakom dessa produkter sitter "helt säkert" på sina kontor ute i Europa och läser er blogg och smygfilmar er när ni går till bilen på morgonen för att kolla hur mycket hår ni har kvar på era skallar.

Tips! Och om ni nu vill erbjuda er att sköta något "test-center" för företag och nya produkter mot håravfall får ni nog ha åstakomit något mer än en klagomur på nätet. Men kör hårt med att försöka få lite "gratis-produkter"??Har det funkat någon gång?? Jag håller tummarna, hoppas att ni lyckas (för jag har fan fått betala för allt jag köpt för att behålla mina torra hårsäckar). Ps, kommer ni över en låda Priorin från något apotek som vill sponsra er så vill jag gladeligen vara med i er testpanel!

whyatt

26 Aug 2013, 09:40

Kära EckhardTrolle,

Fan vilka underbara "Flashback-konspirations-teorier" ni har?

Kul att du gillar vår skruvade världsbild. Hmm, en tullverkare som hänger på flashback? Då vet du hur de behandlar smygreklam där. På detta forumet är attityden betydligt öppnare, men det finns gränser även här.

Men företagen bakom dessa produkter sitter "helt säkert" på sina kontor ute i Europa och läser er blogg och smygfilmar er när ni går till bilen på morgonen för att kolla hur mycket hår ni har kvar på era skallar.

Men lol, öövveerrddrriivv :D Det rör sig väl om ett svenskt företag som utan problem kan googla sitt eget varumärke och vips kommer man in i denna tråden. Inte direkt konspiratoriskt och JA, liknande events har hänt många gånger innan på detta forum, fråga vilken rutinerad forumsvän som helst.

Tips! Och om ni nu vill erbjuda er att sköta något "test-center" för företag och nya produkter mot håravfall får ni nog ha åstakomit något mer än en klagomur på nätet.

Det har förekommit flertalet gånger i historien att företag har velat göra precis detta med hjälp av forumet. Nu erbjuder forumet Spikecap möjligheten då produkten vore intressant att pröva på bredare front och av personer som är seriösa. Är produkten så bra som man påstår, ja då kommer hundratals enheter att säljas bara tack vare exponeringen på detta forum - är inte det värt en investering på 20 enheter? :)

Ps, kommer ni över en låda Priorin från något apotek som vill sponsra er så vill jag gladeligen vara med i er testpanel!

Humor. Kul :)

Priorin är från ett alldeles för stort företag som inte kunde bry sig mindre om vad som skrivs på detta forum, men, för spikecap är det annorlunda. En stor mängd potentiella kunder läser detta forum, ett seriöst test där det visar sig att deras produkt har potential, är guld värt för Spikecap. I Synnerhet på sikt.

Apotek skulle heller aldrig vilja sponsra eftersom de arbetar som ÅF mot konsument, konstigt att du inte riktigt har koll på det här när du arbetar på Tullverket, men nu vet du.

Tackar för ditt tips. Mitt tips till dig är att läsa lite av litteraturen som ditt nick har skrivit, det kommer göra dig gott.

Lycka till med din Spikecap!
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

hampan81

20 Dec 2013, 21:45

Nån mer som har testat?

swehopp

21 Dec 2013, 17:11

Skulle vilja veta om ni sett resultat, ni som provat? :)
Finasterid Stada 1,25mg/dag

MittVal Sport 1/dag

Cale

30 Dec 2016, 15:13

Så, nu har det gått 3 år sedan den här tråden startades.

Har vi nåt någon framgång med Spikecap? är det något o ha?

kermit

05 Mar 2017, 11:30

Brukar oftast vara så att dom som når framgång dom försvinner och lägger sin tid på annat än å sitta på forumet och leta helbrägdagörelse, så dom ser vi nog inget mer. Kvar är alltid dom som inte fick framgång och tyvärr kanske det ser väldigt mörkt ut då när vi tenderar att tala för allmänheten.

Skriv inlägg