regaine foam

Bevisat effektiva i kampen mot håravfall
hejho

10 May 2016, 19:04

Hej!

Jag har haft håravfall i några år. Först köpte jag regaine för några år sedan, den som är en vätska men den var så kladdig så jag orkade inte med den mer än en gång och slutade bry mig. Men nu börjar det bli ganska tydligt och jag funderar på att köpa regaine foam istället men har några frågor:

1) Vilken procent ska man köpa? Sett att det finns de som är under 5% men det är en sådan här?

Finns det både "regaine foam" och "regaine foam extra strength" eller är det samma produkt eller finns det motsvarande produkter som är likadana (billigare) att köpa istället?

https://www.regaine.co.uk/men/mens-hair-loss-products/regaine-men-foam-5-minoxidil

2) Hur kladdig är den? Jag använder aldrig några hårprodukter. Kommer håret se "naturligt" ut?

3) Var hittar jag det till bra pris i Europa för har förstått att den inte finns att köpa på apotek i Sverige (ska börja med att testa hur kladdig den är i en månad så behöver en månads förbrukning till att börja med, är den alltför kladdig den med så struntar jag nog i det och accepterar mitt öde)

4) Hur vanligt är det att man tappar mycket hår i början? Hört att man tappar hår i minst tre månader innan det stabiliseras. Känns lite halvjobbigt då man helst inte vill det ska bli värre men det finns väl inte risk att det inte växer ut igen :-/

5) hur sannolikt är det att man får återväxt?

Tusen tack!

whyatt

15 May 2016, 12:16

Yo och välkommen :)

1. 5% versionen som du länkar till verkar fullgod. Finns också från Kirkland:

http://www.kirklandminoxidiluk.co.uk/product/kirkland-5-foam-12-month-supply/

2. Användare rapporterar att den torkare rätt så snabbt. Givetvis kan du efter nån timme eller så tillföra te.x. ett torrschampo för att få en mattare look.

3. Jag gissar att ebay kan funka, för kirkland: se länk ovan.

4. Det sägs att extra svagt hår kan få svårt att växa tillbaka efter att det har sheddats..men initialt är det sällan ett stort problem. Dock bör man känna till att det kommer shedding perioder lite då och då.

5. "Minor regrowth" är inte ovanligt hos personer som startar tidigt...men kosmetiskt betydande återväxt är sällsynt.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Erik-W

02 Sep 2016, 21:13

Jag har börjat använda Rogaine foam 2 ggr/dag samt Revita 1 gång/dag sedan 1 vecka tillbaka. Jag har läst att många har fått ett ökat håravfall de första veckorna. Många upplever även en kliande hårbotten och att det verkligen känns att Rogaine verkar under huden. En del får även finnar och några nämner att rogaine luktar unket. Personligen har jag inte känt av ett skit under den här veckan. Varken ökat håravfall eller kliande & illaluktande hårbotten. Börjar nästan undra om det är någon fejk-rogaine jag skaffat... Om man inte sheddar något initialt, betyder det då att Rogaine inte har någon effekt på just mitt håravfall?

Erik-W

19 Dec 2016, 06:31

Jag har nu använt rogaine foam 2ggr/dag och revita 1 gång/dag i 4 månader. Jag upplever inga som helst resultat. Tappar fortfarande hår. Ser inga nya småhår. (Inte heller några bieffekter alls.)

Tycker ni att jag ska sluta med behandlingen eller finns det fortfarande en chans att det kommer att hjälpa?

Väldigt tacksam för svar!!!

B.Wayne

05 Jan 2017, 22:17

whyatt wrote: Yo och välkommen :)

1. 5% versionen som du länkar till verkar fullgod. Finns också från Kirkland:

http://www.kirklandminoxidiluk.co.uk/product/kirkland-5-foam-12-month-supply/

2. Användare rapporterar att den torkare rätt så snabbt. Givetvis kan du efter nån timme eller så tillföra te.x. ett torrschampo för att få en mattare look.

3. Jag gissar att ebay kan funka, för kirkland: se länk ovan.

4. Det sägs att extra svagt hår kan få svårt att växa tillbaka efter att det har sheddats..men initialt är det sällan ett stort problem. Dock bör man känna till att det kommer shedding perioder lite då och då.

5. "Minor regrowth" är inte ovanligt hos personer som startar tidigt...men kosmetiskt betydande återväxt är sällsynt.

Har du använt minox från sidan du länkar?
Finasterid 1,25mg, Minoxidil foam, keto

Skriv inlägg