Shedding

Bevisat effektiva i kampen mot håravfall
Erik-W

01 Oct 2016, 18:35

Jag undrar hur länge det är rimligt att shedda efter det att man börjat med Rogaine Foam och Revita. Jag har använt det i 1 månad nu och tappar fortfarande mycket hår. Det tog nog visserligen 1-2 veckor innan jag började uppleva att jag tappade mer hår än innan (även om jag tappade mycket innan också). Jag tycker själv att jag har betydligt mindre hår på huvudet idag än innan behandlingsstarten. Jag vet att shedding är en del i behandlingen, men hur lång tid "brukar" det ta innan det upphör? Jag har läst att det kan hålla på i upp till 3 månader. Vad säger ni?

Erik-W

26 Feb 2017, 22:50

Jag har nu använt Rogaine Foam 2 ggr/dag plus Revita 1 gång/dag i 6 månader. Jag tappar fortfarande massvis med hår och ser inga nya hårstrån på huvudet. Möjligtvis att det hår jag har kvar har blivit tjockare, men några andra resultat ser jag inte. Tycker ni att jag bör sluta använda Rogaine eller är det värt att fortsätta? Det är trots allt inte gratis och det är ganska jobbigt att smeta in det på huvudet varje morgon och kväll. Hur hade ni gjort om ni endast hade haft mina "resultat" efter 6 månader?

aroxx

27 Feb 2017, 07:46

Erik.W wrote: Jag har nu använt Rogaine Foam 2 ggr/dag plus Revita 1 gång/dag i 6 månader. Jag tappar fortfarande massvis med hår och ser inga nya hårstrån på huvudet. Möjligtvis att det hår jag har kvar har blivit tjockare, men några andra resultat ser jag inte. Tycker ni att jag bör sluta använda Rogaine eller är det värt att fortsätta? Det är trots allt inte gratis och det är ganska jobbigt att smeta in det på huvudet varje morgon och kväll. Hur hade ni gjort om ni endast hade haft mina "resultat" efter 6 månader?

Jag tycker du ska sluta om du fortfarande sheddar efter 6 månader. Rogaine fungerar inte för alla. Kanske ska börja fundera på att prova något annat? Hur som helst, lycka till!

Erik-W

28 Feb 2017, 08:52

Funderar på att byta foam mot kirkland liquid och se om jag svarar bättre på det...

Skriv inlägg