får inte fram finasterid vart jag än vänder mig

Bevisat effektiva i kampen mot håravfall
a`fishwish

16 Feb 2017, 08:05

Kimkitten wrote: Även om man begär ett online-recept av dem? Jag har inga problem att beställa därifrån, låter väldigt märkligt

Vart begär man detta online recept?
Finasterid 1mg ed sedan 2011-06-17

Kimkitten

18 Feb 2017, 22:27

Har du registrerat dig innan du beställer?

a`fishwish

19 Feb 2017, 11:08

Jag är registrerad

Kimkitten

19 Feb 2017, 15:44

Det låter väldigt märkligt, jag mailade precis med en person förra veckan som hade samma bekymmer, men det löste sig när han registerade sig. "beställ vara" - "varukorg" - "elektronisk konsultation" - Voilá, du kan beställa.

HaraldStake

23 Feb 2017, 19:10

Jag är personen Kimkitten mailade med.

För mig fungerade det när jag gick in på sidan utloggad. Sedan sökte jag upp produkten, la till i kassan och tryckte på Beställ. Och nu loggar in och följer det Kimkatten skriver.

Det märkliga är att detta fungerade bara 2 gånger utav säkert 15 försök.

Hollywood

25 Feb 2017, 20:06

a`fishwish wrote: [quote=doktordisko][quote=Ovespajk]Detta ständiga tipsande om Goldpharma. Går ju förfan inte att betala där ens?!

Vad är problemet?
Nej samma här, kan inte heller betala. De kräver att man ska bifoga en bild på recept. Hur löser man det, ni som köper därifrån?
Har detta löst sig? Jag har samma problem...

doktordisko

09 Mar 2017, 13:02

Hollywood wrote: [quote=a`fishwish][quote=doktordisko]

Vad är problemet?

Nej samma här, kan inte heller betala. De kräver att man ska bifoga en bild på recept. Hur löser man det, ni som köper därifrån?
Har detta löst sig? Jag har samma problem...
Samma här..
Proscar 1.25g 1ggr/dag

doktordisko

09 Mar 2017, 18:02

Update från Goldpharma:

Thank you for your email

Regrettably, regulations for international online pharmaceutical services now applicable in Sweden and their current interpretation by the relevant authorities mean that, at this time, we can only supply prescription medicines like Proscar to patients there if they already have a valid prescription from their General Practitioner of their home country or are themselves appropriately license d health care providers. We apologise for the service disruption, and in the event of any further inquiries, please contact us at your earliest convenience.
Proscar 1.25g 1ggr/dag

a`fishwish

21 Mar 2017, 14:01

Kimkitten wrote: Det låter väldigt märkligt, jag mailade precis med en person förra veckan som hade samma bekymmer, men det löste sig när han registerade sig. "beställ vara" - "varukorg" - "elektronisk konsultation" - Voilá, du kan beställa.

Men problemet är ju fortfarande att de kräver ett recept. Hur kommer man förbi det?

Så här ser det ut:

https://www.pixeltopic.com/files/2017/3/mfwdcmttuktaxw.jpg

doktordisko

23 Mar 2017, 13:01

Ja det är stora problem, men kan ju finnas undantag, någon som kunnat beställa??

Eller vet nya vägar att gå?
Proscar 1.25g 1ggr/dag

doktordisko

04 May 2017, 09:33

Uppdatering m?nad 4: 4 m?nader av fin och ketokonazol 2ggr vecka, m?rker ganska stor skillnad, har f?tt mer tydliga vikar, en riktig V-form och ?ven ett tapp i kronan som ?r nytt f?r mig och skr?mmer brallorna av mig om jag ska vars helt ?rlig. Tror att jag har en normal reaktion och hoppas p? att detta ?r en tempor?r shed, men omr?dena i vikarna d?r jag tappar har inte bara blivit tunnare utan och ganska kala. Anv?nde minoxidil foam 2 dagar men fick dj?vulsk huvudv?rk s? best?mde mig f?r att ta fin 1 ?r och utv?rdera, men funderar fortfarande varje dag om jag tagit fel beslut och bara tappar tid. Mina temple points drar ocks? sina sista andetag, s? lite hoppl?st k?nns det definitivt men f?r ge det tid.
Proscar 1.25g 1ggr/dag

encina

04 May 2017, 16:07

doktordisko wrote: Uppdatering m?nad 4: 4 m?nader av fin och ketokonazol 2ggr vecka, m?rker ganska stor skillnad, har f?tt mer tydliga vikar, en riktig V-form och ?ven ett tapp i kronan som ?r nytt f?r mig och skr?mmer brallorna av mig om jag ska vars helt ?rlig. Tror att jag har en normal reaktion och hoppas p? att detta ?r en tempor?r shed, men omr?dena i vikarna d?r jag tappar har inte bara blivit tunnare utan och ganska kala. Anv?nde minoxidil foam 2 dagar men fick dj?vulsk huvudv?rk s? best?mde mig f?r att ta fin 1 ?r och utv?rdera, men funderar fortfarande varje dag om jag tagit fel beslut och bara tappar tid. Mina temple points drar ocks? sina sista andetag, s? lite hoppl?st k?nns det definitivt men f?r ge det tid.

Jag n?r idag tre m?nader p? Finasterid. Jag har sedan tv? veckor tillbaka ?kat dosen fr?n 0.5 till 1 mg, allts? en hel tablett.

Tycker mig se en liten f?rb?ttring p? ena viken fr?n dagen jag b?rjade, medan den andra har f?rs?mrats. Den ?r b?de st?rre ?n tidigare och betydligt tunnare runt h?rlinjen.

S? jag tolkar det som att vi har ungef?r liknande resultat. Och jag ska inte l?ta mig skr?mmas utan det ?r v?l i regel efter ett halv?r det ska b?rja stabiliseras och f?rhoppningsvis f?rb?ttras, vad man l?st.

Jag k?r ?ven p? Fungoral-schampoo 2% tv? g?nger i veckan och har ?ven inlett med Minox p? den s?mre viken varje kv?ll - men har tyv?rr slarvat lite med den processen.

encina

04 May 2017, 16:07

doktordisko wrote: Uppdatering m?nad 4: 4 m?nader av fin och ketokonazol 2ggr vecka, m?rker ganska stor skillnad, har f?tt mer tydliga vikar, en riktig V-form och ?ven ett tapp i kronan som ?r nytt f?r mig och skr?mmer brallorna av mig om jag ska vars helt ?rlig. Tror att jag har en normal reaktion och hoppas p? att detta ?r en tempor?r shed, men omr?dena i vikarna d?r jag tappar har inte bara blivit tunnare utan och ganska kala. Anv?nde minoxidil foam 2 dagar men fick dj?vulsk huvudv?rk s? best?mde mig f?r att ta fin 1 ?r och utv?rdera, men funderar fortfarande varje dag om jag tagit fel beslut och bara tappar tid. Mina temple points drar ocks? sina sista andetag, s? lite hoppl?st k?nns det definitivt men f?r ge det tid.

Jag n?r idag tre m?nader p? Finasterid. Jag har sedan tv? veckor tillbaka ?kat dosen fr?n 0.5 till 1 mg, allts? en hel tablett.

Tycker mig se en liten f?rb?ttring p? ena viken fr?n dagen jag b?rjade, medan den andra har f?rs?mrats. Den ?r b?de st?rre ?n tidigare och betydligt tunnare runt h?rlinjen.

S? jag tolkar det som att vi har ungef?r liknande resultat. Och jag ska inte l?ta mig skr?mmas utan det ?r v?l i regel efter ett halv?r det ska b?rja stabiliseras och f?rhoppningsvis f?rb?ttras, vad man l?st.

Jag k?r ?ven p? Fungoral-schampoo 2% tv? g?nger i veckan och har ?ven inlett med Minox p? den s?mre viken varje kv?ll - men har tyv?rr slarvat lite med den processen.

doktordisko

04 May 2017, 17:23

encina - tagit 1.25mg (proscar) fr?n f?rsta dan s? kanske fick h?ret en shock och b?rjade strejka d?rav det stora tappet. Men sist fick jag inte ut 5mg tabletter s? d? blev det 1mg, hoppas att det inte ska vara n?gon skillnad.

Ena sidan har f?tt mer stryk ?n andra men detta ?r vanligt och brukar v?l justera sig sj?lv med tiden. Tycker du ska best?mma dig, minox eller inte, slarva inte, ta 2 ggr, varje dag, annars ?r det ?r nog sl?seri med b?de tid och pengar.
Proscar 1.25g 1ggr/dag

Skriv inlägg