Balayam

Stort utbud, men långt ifrån allt hjälper..
cm

01 Mar 2015, 07:51

Någon som testat Balayam?

ratsallad

12 Jun 2016, 22:12

Lite gammal tråd men jag svarar eftersom jag provade tekniken att gnugga naglarna mot varandra under en månad förra året. Jag kontaktade först en person som gjort det under ett år. Han tyckte det var jobbigt, 20 min varje dag men han upplevde en förbättring. Samtidigt åt han både sawpalmetto och pumpafröolja så kanske berodde effekten på detta.

Så jag satte igång och gnuggade naglarna mot varandra ca 10-15 minuter varje dag. Man får en sorts skum känsla i händerna efteråt som strålar upp i underarmarna. Jag upplevde också att det kliade i hårbotten. Efter 3 veckor började jag känna mig lite dåsig i huvudet efter varje session. Till slut fick jag helt oväntat ett rent fruktansvärt huvudvärksanfall som varade under ca 5 sekunder och som avtog under nån halvminut. Jag tänkte att "oj, jag har nog gjort detta för mycket. Imorgon kör jag bara nån minut". Dagen efter gjorde jag balayam i 10 sekunder och genast var huvudvärken tillbaks fast än värre än dagen innan och dubbelt så länge. Det var en hemsk känsla. Aldrig haft sån intensiv huvudvärk. Jag trodde nästan att jag fått en hjärnblödning. Under en veckas tid hade jag svårt att sova och under ett par månader hade jag problem med huvudvärk. Saker som var enkla innan tycktes kräva en helt annan sorts koncentration.

Jag kontaktade sjukvården. De sa att jag inte skulle oroa mig. Och visst det blev långsamt bättre. Eftersom jag därefter var förkyld under en längre tid så gjorde de till slut en magnetröntgen. Jag hade delvis fyllda bihålor i käken men vad jag vet hittade de ingen hjärnblödning, om de nu letade efter det. Jag tror det även var en kombination av spänningshuvudvärk pga av den onaturlig rörelse det är att göra gnuggningarna. Samt att nerverna blev överstimulerade på något sätt. Det sitter en massa nervtrådar under naglarna har jag förstått. Hur som helst kan du nog gissa dig till mitt råd. Jag önskar att jag aldrig gjort balayama. Jag tror att effekterna av incidenten är nästan borta nu även om mina naglar var känsliga under lång tid. Jag kunde inte ens klappa händerna särskilt länge då jag märkte hur det satte igång huvudvärken igen.

Det enda jag tar mot håravfall idag är brännässlepulver och vetegroddar. Det får mitt hår både på huvud, kropp och naglar att växa snabbare. Jobbigt eftersom jag känner mig skäggig redan dagen efter rakning. Det hjälper dock inte mot det genetiska håravfallet eftersom det beror på andra orsaker. Jag blir sakta men säkert allt tunnhårigare. Jag vill inte ta finasterid utan provade pumpafrö och pumpafröolja och tyckte det hjälpte lite men efter ett tag blev jag allergisk. Jag har väl i princip gett upp hoppet om att få mitt hår tillbaks. Alla försök har i princip varit förgäves och endast gett bieffekter. Jag får acceptera att jag får köra snaggat om några år.

Skriv inlägg