Ni som använder toppik, några frågor

Stort utbud, men långt ifrån allt hjälper..
Boris

14 Aug 2016, 23:17

Hejsan!

Jag funderar på att inhandla toppik. Har googlat och läst på lite, men nu vill jag ha svar från användare på detta forum , då jag tycker det är superbra här.

Mina frågor är:

1. Hur länge räcker en "behandling"? Detta är inte en kostnadsfråga , utan mer ren nyfikenhet, kan man ha det över helgen osv?

2. Hur funkar toppik om man badar? Eller säg att det är varmt och svettas? Rinner det av?

Det va väl mina frågor, som jag hade angående toppik i princip. Funderar på att börja med detta, men är lite nervös då jag svettas en hel del. Ska åka iväg på semester snart oxå, så kan ju vara bra o veta detta oxå !

Svar uppskattas!

Alm

15 Aug 2016, 12:32

hej! ja har använt mig av detta mycket innan min HT och det fungerar riktigt bra.

för att svara på dina frågor.

1. Det är ju helt beroende på hur tunnhårig du är. Men jag använda i fronten och liten på toppen. En burk räkte ungefär en månad (300kr ca). Ja du kan ha i det i flera dagar så länge du inte blöter ner ditt hår. Kanske att man kan förbättra med några "puffar" om de behövs.

2. Nej det fungerar inte, det kommer att lossna. Om det är varmt har jag alldrig märkt att det rinner. Vill man vara helt säker kan man spraya med hårspray lite försiktigt för mer stadga.

Jag tyckte det var guld bärt när jag använde mig av det. Skapligt beroende framkallande dock, haha!

Boris

15 Aug 2016, 13:01

Så rekommendationen är, bada inte med det. Svettas man lite så är det ingen fara att det inte rinner. Har gjort en ht, tänkte bara fylla på lite ifram med toppik. Eller prova lite om inte annat :)

Sprayen är bra grejer för att stabilisera det?

Alm

16 Aug 2016, 23:24

Ja precis. Jag använde/köpte även deras applicator pump eller va den heter istället för att peppra ut topiken. Går åt mycket mindre och att de sätter sig mer i håret istället för hårbotten.

Zetsubou

21 Sep 2016, 16:33

Min erfarenhet är att om man har sovit med Toppik på behöver man lägga på lite mer på morgonen. Det rinner aldrig utan det bara tunnas ut liksom. Då kan det bli så att hårbottnet lyser igenom, och man ser fläckar av Toppik på hårbottnen. Dvs. efter att man sovit eller efter att man duschat men inte tvättat håret så noga. Jag har inte upplevt att det försvunnit för att jag svettats, men jag brukar inte svettas på hårbottnen.
Minoxidil 20mg/ml, 2ggr/dag

Skriv inlägg