Är du kvinna och har gjort en håtransplantion?

Vad kan man göra och hur bör det hanteras?
josjo

03 May 2011, 10:30

Hej! Jag har ett högt hårfäste och detta har stört mig under en längre tid. Jag har det senaste året funderat allt mer på att göra en hårtransplantion.

Min fråga till er är hur ni har upplevt operationen. Är ni nöjda med resultatet? Räckte en operation? Ärr? Vart gjorde ni den?

Jag är även orolig att min ansiktsform kommer förändras på ett negativt sätt. Någon som har upplevt detta?

whyatt

24 May 2011, 16:17

Hur ser din hårlinje ut idag?

Hur mycket önskar du sänka hårlinjen?

När man gör den här typen av ingrepp är det extra viktigt att en realistisk täthet uppnås, att transplantaten verkligen växer i en korrekt riktning samt "smälter in" väl med omgivande hår.

Normalt sett transplanterar man via STRIP eller FUE beroende på patientens förutsättningar.

Sällan rekommenderas "sänka hårlinjen" genom att kirurgiskt placera den befintliga hårlinjen längre ned, men några få kirurger i världen menar trots allt på att de klarar av det. Jag har sett några få resultat som ser bra ut. Kabaker är ett namn som kommer mig till minnes, får kolla upp det närmare. Lite googlande gav: http://www.cosmeticsurgery.com/articles/archive/an~182/

Vad du än gör, spring inte in i något!
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

josjo

24 May 2011, 17:41

Jag har faktiskt genomgått operationen för 5 dagar sedan. Hos Mats Ingers på New hair clinic. Om jag bli nöjd eller inte får vi se om 1 år. Jag har sänkt hårlinjen 1 cm i mitten och 2 cm på vikarna, så det är ingen drastisk förändring.

whyatt

17 Jun 2011, 14:21

Då håller vi tummarna för dig. Vet du något om hur stor area som det transplanterades till?
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Skriv inlägg