Tappar hår fortfarande efter 4 månader med Minoxidil

Vad kan man göra och hur bör det hanteras?
Tröttmamman

04 Sep 2011, 20:00

Jaha, nu har det gått snart 4 månader med Recrea 2% minoxidil. Den enda effekt det har haft är att skallen nu syns ännu mer igenom och håret rasar fritt.

Det går ju inte att veta om det skulle ha rasat ÄNNU mer utan minoxidil men det blir inte direkt något bra resultat. Såhär tunnhårig var jag inte innan jag började med minoxidil.

Visst, det kanske växer tillbaka lite sen men jag undrar när det ska ge resultat? Har någon blivit typ flintskallig av minoxidil för att sedan få tillbaka en svallande hårman? Eller ska man sluta nu när det inte blivit resultat efter 4 månader?

The=Laser=Studio(Företag)

05 Sep 2011, 14:45

Fyra månader är för kort tid att definitivt utvärdera om Minoxidilen hjälper eller inte.

Att användandet av minox skulle ge MER håravfall än om du avstod, betraktar jag som uteslutet. Viss shedding kan periodvis uppstå, men det är begränsat i tid, och de hår som tappas ersätts med nya i ett senare skede.

Då vi inte känner till varför du tappar hår, blir det svårt att säga något mer exakt än att eftersom det fortsätter, så är de underliggande orsakerna starkare än de motåtgärder(minox) du vidtar .

Du bör med andra ord utöka ditt program för att bekämpa hårtappet . . .
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag

Skriv inlägg