Ny här, vill ha hjälp och tips!

Vad kan man göra och hur bör det hanteras?
skånetösen

08 Jan 2012, 19:57

Hej på er!

Tror mina problem började någon gång runt 20 års åldern. Mitt hår tunnas helt enkelt ut över hela hjässan men mest uppe på huvudet.

Har gjort lite engagerade försök under årens lopp men har "förträngt" mellan varven. Var bland annat på hårakademin i Helsingfors där dom konstaterade att möjlksockret och nån form av parasit tunnade ut och tillintetgjorde mina hårrötter. Efter det skickades jag på någon konstig smärtsam behandling där dem "hackade" min hårbotten med en avklippt borste... inte helt medicinskt trovärdigt faktiskt. Sen har jag varit hos lite homopater och dylikt.. Allt detta var ganska länge sen så jag kommer inte riktigt ihåg vilka preparat och schampo som jag använde då, känner dock igen lite av de som beskrivs här men vet inte säkert.

De senaste åren har jag mer fokuserat på att dölja och förtränga och blonderat och osv.

Under tiden har jag hunnit få en son och därför inte haft tid att fokusera eller spendera tid på mig själv direkt.

Nu behöver jag lite av era tips - tacksamt

Tänker gå till vårdcentralen i veckan och få en remis, är det till en hudläkare man ska gå. Bor i Sthlm och såg att det finns en hudklinik på SÖS, kanske är det dit alltså?

Sen har jag slarvat med schampo. Vilket ska jag använda. Tror jag använde Nisim tidigare. Är det bra eller ska jag köpa nåt annat?

Jag har ju inte fått en diagnos men jag tror tyvärr det är ärftlighet. På min pappas sida är det väldigt "fjunigt" hår.

Provade även priorin för ett tag sen men slarvade lite med dosen. Är villig att göra ett nytt försök eller ska jag prova nått annat?

Är som sagt grön här och behöver lite tips.

En sak jag gör med jämna mellanrum är att masserar/borstar men en svinborst borste för att stimulera och öka blodcirkulationen. Ser att en del här investerat i en laser och den borde ju vara bra mkt mer effektiv.

Tusen tack för era tips!

Skriv inlägg