Testar en kur...

Vad kan man göra och hur bör det hanteras?
Tanten

27 Jul 2012, 00:00

med ett finsk tillverkare. Alltså för mig inhemskt. Jag bor i Finland. Om det hjälper kan jag ännu inte uttala mig. Startade den 4/7 -12 så har inte hunnit..., Men vid ca 6 månadre ska det märkas om något händer. Så står det i bruksanvisningen.

Serien heter ACOMAX

Schampo, hårbalsam,hårlotion och vitamintabletter.

I morgon (läs fredag, det är natt nu!) ska jag skriva mera utförligt vad det innehåller och hur man gör. Blir så långt nu och timmen är sen här.

Kan i alla fall nämna att jag blev tunnhårig på hjässan omkring 2004 - 2006. Intog under 2½ år metothrexan ( ett svagt cellgift) mot mina reuma-inflammationer. Då blev det tunnt och fick en för mig ovanlig mjuk konsistens.

Sedan har det inte riktigt fixat sig igen.

Går nu också på tyroxin sedan ca 3 år för att jag har förlåg egenproduktion. Ingen stor brist men den finns.

Som sagt, återkommer om min kur . Sedan får ni följa mig på resan om det hjälper eller inte! Ingen av oss vet det nu men till jul ska vi väl ha något svar - hoppas jag!

Hälsar "tanten" 61 år.

whyatt

27 Jul 2012, 09:26

Hej tanten och välkommen :)

Acomax har funnits med länge i spelet och jag kan bara önska lycka till med kuren! Jag tror definitivt den kanske kan hjälpa till att balansera en hjässa i obalans (klåda, kliande, mjäll mm.). Samtidigt känns det lite oseriöst när tillverkaren påstår att produkterna är effektiva (så som jag tolkar produkttexterna) mot håravfallstyper (totalis, areata) som aldrig ens varit nära att framgångsrikt kunna behandlas.

Cellgifter är, som namnet antyder, gift och gift skadar. Tror du det är cellgifterna som skadat din sköldkörtelproduktion eller har du haft problem med den innan din cellgiftsbehandling?

Har du något annat behandlingsprogram idag mot dina inflammationer?
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Tanten

27 Jul 2012, 20:40

Jag vet inte om cellgift skadat min sköldkörtel. Men vet att ungefär samtidigt som jag tog cellgift, eventuellt lite efteråt, konstaterades att jag har 5 små knutor på sköldkörteln. ofarliga men ska vara under uppsikt. och lite senare då att jag borde ta lite tillskott tyroxin.

I de papper och bipacksedlar jag fått med, kommer inget fram om 'totalis, areata' ......Om schampo står...förebygger mjäll,hjälper vid irriterad hårbotten och klåda.ämnet Radix som ingår hjälper mot seborré och psoriasis.Verkar lugnande på hår botten.

Om balsam står bl.a att det sluter hårets fjäll och skyddar således mot luftföroreningar.

Lotion: Den förebygger häravfall och skallighet.Stimulerar mikroblodcirkulationen i hårbotten och främjar hårsäckens upptag av näring.Balanserar och lugnar hårbotten...ger näring,naturlig stadga och glans...

Tabletterna: innehåller E-vitamin,pantotensyra,folsyra,zink,mangan, biotin,selen,fiskgelatin,fiskprotein,PABA.

Om det hjälper får vi se...jag ska nu testa i alla fall och köra alla fyra produkterna.Tiden frår utvisa och jag ska hålla er underrättade om hur det går!

Jag har lagt om kosten och tagit ner kolhydrater och äter bara ren (så ren man nu får) mat. Egen tillverkning från råvara och med minsta möjliga tillsatser. Inte överdrivet fett men riktigt smör, olja... Och det har visat sig att ledinflammationerna hålls nere och jag öär sällan förkyld. Högst 1 gång /år men nu tror jag att det inte varit något sedan minst 1½ år. jag blev op i ryggen för 2 år sedan vilket bidrar till stor lättnad också. Med mindre infl. . Har också kommit bra i gång med motion och träning anpassad för mig personligen.

Det visade sig att cellgift sist och slutligen inte hämmade ledinfl. på mig. Men , det tog ner immunförsvaret otroligt! Jag var förkyld konstant. Fick sårnader i mun, näsa, underliv,,,varhelst det finns slemhinnor! Så inget att förlora fastän jag bröt intaget! Mot läkarnas vilja!! men senare medgav de att det var helt rätt så...

Nåja, vi får se nu. Jag kör och sedan vet jag!

ml

29 Jul 2012, 23:26

Tanten wrote: med ett finsk tillverkare. Alltså för mig inhemskt. Jag bor i Finland. Om det hjälper kan jag ännu inte uttala mig. Startade den 4/7 -12 så har inte hunnit..., Men vid ca 6 månadre ska det märkas om något händer. Så står det i bruksanvisningen.

Serien heter ACOMAX

Schampo, hårbalsam,hårlotion och vitamintabletter.

I morgon (läs fredag, det är natt nu!) ska jag skriva mera utförligt vad det innehåller och hur man gör. Blir så långt nu och timmen är sen här.

Kan i alla fall nämna att jag blev tunnhårig på hjässan omkring 2004 - 2006. Intog under 2½ år metothrexan ( ett svagt cellgift) mot mina reuma-inflammationer. Då blev det tunnt och fick en för mig ovanlig mjuk konsistens.

Sedan har det inte riktigt fixat sig igen.

Går nu också på tyroxin sedan ca 3 år för att jag har förlåg egenproduktion. Ingen stor brist men den finns.

Som sagt, återkommer om min kur . Sedan får ni följa mig på resan om det hjälper eller inte! Ingen av oss vet det nu men till jul ska vi väl ha något svar - hoppas jag!

Hälsar "tanten" 61 år.

Lycka till! :) Ska bli intressant att följa hur det går för dig. Håller tummar och tår att det kommer fungera.

Tanten

30 Jul 2012, 21:27

Tack! Kan behövas :)

whyatt

31 Jul 2012, 11:19

I de papper och bipacksedlar jag fått med, kommer inget fram om 'totalis, areata' ......Om schampo står...förebygger mjäll,hjälper vid irriterad hårbotten och klåda.ämnet Radix som ingår hjälper mot seborré och psoriasis.Verkar lugnande på hår botten.

Jag refererar till information om produkterna skriven på tillverkarens hemsida.

E-vitamin,pantotensyra,folsyra,zink,mangan, biotin,selen,fiskgelatin,fiskprotein,PABA.

Hade tagit tabletterna med lite koksfett och kanske också slängt in en fisk eller krillolja, helst den sistnämnda.

Egen tillverkning från råvara och med minsta möjliga tillsatser. Inte överdrivet fett men riktigt smör, olja... Och det har visat sig att ledinflammationerna hålls nere och jag öär sällan förkyld.

Bra vägval, helt klart

Det visade sig att cellgift sist och slutligen inte hämmade ledinfl. på mig. Men , det tog ner immunförsvaret otroligt! Jag var förkyld konstant. Fick sårnader i mun, näsa, underliv,,,varhelst det finns slemhinnor!

Dina läkare gjorde nog så gott de kunde och menade bara väl. Tyvärr blir det fel ibland. Skönt för dig att du nu vänt skutan åt rätt håll!
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Skriv inlägg