Tunnhårig tjej som fått livet (och håret) tillbaka!!

Vad kan man göra och hur bör det hanteras?
Rekoj

24 May 2012, 11:38

Hoppas jag har lagt in detta på rätt ställe nu! Jag vill bara berätta för er hur suuupernöjd jag är med min hårersättning som jag nu haft i 3 veckor. Det tog mig x antal månader från det att jag började fundera på detta tills jag gjorde slag i saken, och det är det bästa jag någonsin gjort! Har varit mer eller mindre tunnhårig sedan 23-års åldern men ända fram tills jag var 34 såg det ok ut ändå.....sen blev det bara värre och värre! Sista två åren har jag inte ens velat gå ut, tidigare har jag varit som alla andra....typ social och älskat att göra saker och umgås med vänner och familj. Hur som helst..... självklart skulle jag helst ha eget hår men detta är så nära man kan komma och jag känner mig snyggare än någonsin, och det ser faktiskt helt verkligt ut!! Ville bara dela med mig av detta om det finns någon därute som också funderar på detta, och om ni vill kan jag absolut lägga ut bilder här på forumet. Kram på er alla från en som är mer än nöjd!

whyatt

07 Jun 2012, 10:14

Hej och välkommen hit!

Vad roligt att höra :)

Du har helt rätt inställning i frågan och jag är övertygad om att din nyvunna energi kommer bana vägen för ännu mer livskvalité!

Du får absolut posta bilder på din HE.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Hårfighter

01 Jul 2012, 02:05

Hej Rekoj!

Kul att du hittat en lösning och att du trivs och är nöjd med det.

Skulle gärna vilja veta mer samt se lite bilder.

badrodin

16 Aug 2012, 07:57

jag har också hårersättning sedan 5 år tillbaka och vissa dagar tycker jag är fruktansvärda, just nu är jag nere i en depression och tycker alla tittar på mitt hår. Jag frågar dom i min familj som vet om att jag har hårersättning om det syns men alla säger nej, ändå känns det ibland fruktansvärt jobbigt. Samtidigt kan jag inte vara utan. Jag har ju dessutom mitt hår i nacken och sidorna kvar så hårersättningen är fast sytt med mitt egna hår.

Mitt hår kostar 1050kr i månaden då ingår 7 besök för att sjustera håret var 8:e vecka. Man får ett nytt hår varje år då håret slits. Själv har jag hår precis där axlarna börjar. Så kostnaden beror på hur långt hår du vill ha. Kanske beror det även på hur mycket hår som fattas. Jag har ju tappat håret jag hade när jag kom dit ibörjan så idag har jag inget hår alls där uppe.

Skriv inlägg