Nordic New Hair Center - ny seriös konkurrent??

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
rockme

20 Nov 2014, 14:37

Någon som vet nåt om denna kliniken?

nordicnewhaircenter.com

Priset verkar för bra för att vara sant - 21 kr per FUE!

De har väldigt lite info på sin hemsida.. verkar skumt, eller vad tror ni?

ames

20 Nov 2014, 19:30

Har bara hört bra saker. Tycker tex bilden nedan visar på en unik förmåga att konstruera realistiska hårlinjer.

Göran

10 Dec 2014, 22:31

rockme wrote: Någon som vet nåt om denna kliniken?

nordicnewhaircenter.com

Priset verkar för bra för att vara sant - 21 kr per FUE!

De har väldigt lite info på sin hemsida.. verkar skumt, eller vad tror ni?

Nja… Hmm…

Gäsper

18 Oct 2016, 16:49

Dumpar tråden! Är det någon som har erfarenhet av kliniken i Helsingborg?

whyatt

07 Aug 2017, 10:41

Mig veterligen är de som opererar kliniken samma personer som en gång i tiden arbetade på NHC. Enligt uppgift "skar" (branschhumor?) det sig emellan parterna och de valde att gå separata vägar. Detta är rätt många år sedan. Jag vet inte om det finns en good guy och en bad guy i denna story, eller två bad guys eller bara ett missförstånd som eskalerade..

Jag kan vidare tycka att detta tillhör historien och det intressanta idag, om man funderar över någon av klinikerna, är att i lugn och ro gå på konsultation, väl förberedd och utan stress i kroppen. Se till att förstå vad ett ingrepp handlar om och ställ de frågor som känns relevanta. Lägg extra tonvikt vid att få se före/efterbilder av god kvalité och från många vinklar. Att få träffa tidigare patienter är också viktigt för att på riktigt få "se och känna".

Precis som alltid, spring aldrig in i ett ingrepp och jämför förslagsvis ett gäng av kliniker med varandra. Låt heller inte parametrar såsom "pris" och "närhet till klinik" spela avgörande roller när det är hårkirurgi som står på spel, det är i alla fall mina högst subjektiva och icke-medicinska rekommendationer.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

sparrow

22 Aug 2017, 21:01

Priset som uppges. På andra delar av hemsidan talar de om "hårsäcksgrupper", vilket är transplantat/grafts. I priset skriver de "hårsäckar". Det finns en risk att de menar hårstrån i priset. Varför nämner de annars inte hårsäcksgrupper även i prissättningen?

Såhär höll de på i Sverige för 20 år sedan, när de uppgav antalet hårstrån istället för transplantat.

21 kr fue är inte orimligt per grafts fue. Jag har för mig att en kille var på nordic hair (eller vad det kan ha varit?) och fick betala ungefär det priset. Det är ändå 21 000 för 1000 grafts. Och det är väldigt få grafts.

Skriv inlägg