Hårförtjocknings produkt

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
whyatt

14 Dec 2007, 00:51

Tror överlag Toppik krossar Dermatch, möjligt att du funkar bättre med den produkten. Beträffande absorberingen behöver man dels se innehållsförteckningen + höra en riktigt god förklaring..i min fantasi känns det som om det knappast kan förbättra penetrationsförmågan..speciellt inte om det fäster både på hårbotten och i stråna? Well, se till att tillverkaren verkligen ger dig en bra förklaring.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Fellow

14 Dec 2007, 00:55

Har mailat både Dermatch och Dr Lee

Toppik används nog mer för att folk är rädda för att "måla" flinten. iofs har jag ännu ganska mycket hår .. elle riaf inga kala fläckar .. så det är nog sant att dermatch funkar extra bra på mig.

Toppik gav mig risigt hår .. dessutom var det svårt o applicera o behålla.

Dermatch kostar 300 spänn typ för typ 6-8 månaders användande beroende på hur mycket man applicerar.

Tiden får utvisa om jag tycker det är en bättre produkt .. men just nu .. förkrossande JA!

Red. Rent teoretiskt borde det ju deffinitivt inte vara en förbättring iaf för absorberingen av minox.. frågan är bara om det förvärrar om man applicerar en timme efter när minoxet är torrt!!

Hitta den här infon ang innehåll iaf:

"Are the ingredients safe? Yes. In fact, the primary ingredients in DermMatch are emollients. Emollients are the main ingredient in most skin moisturizing products. DermMatch also contains botanical and other naturally derived ingredients. The FDA required ingredient list is shown in order of predominance both on the product label and the brochure. More about cosmetic safety."

Skall kolla på innehållsförteckningen när jag kommer hem för ytterligare info.
Program helt avslutat

Fellow

14 Dec 2007, 01:38

Hittade innehållsföteckning (Dermatch) :

Talc, Kaolin, Magnesium Myristate, Quatemium-18 Bentonite, Bismuth Oxychloride, Isopropylmyristate, Octyldodecanol, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Sodium/Stearyl Sulfate, Cetyl Lactate, Isopropyl-Lanolate, TEA-Stearate, Water, Glycol, PEG-6-32, Ammonium Acrylic/Acrylates Copolymer, Methylparabene, Imidazolldinyl Urea, Chlorisothlazolinone, Methylisothiazolinone, Benzyl Alcohol, Triclosan, Fragrance and may contain Titanium Dioxide, Iron Oxides, DC-Red 36 Lake, DC-Red 7 Calcium Lake, DC-yellow 5 Aluminum Lake, Ultramarine Blue.

Ngn som kan uttyda ngt av det här? Skulle ju va konstigt om ngt vore dåligt för håret .. därimot kanske ngt krockat med minoxidilet?

Hittade en till innehållsförteckning .. den verkar skilja sig lite.. HMMMM

Ingredients

Aqua, Octeyldodecanol, Isopropyl Myristate, Ricinus Communis Seed Oil, Glyceryl Ricinoleate, Copemicia Cerifera Wax, Euphoribia Cerifera Wax, Cera Microcristallina, Cetyl Alcohol, Cera Alba, Paraffinum Liquidum, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Sodium Cetearyl Sulfate, Stearic Acid, Tetrahydroxypropyl, Ethylenediamine, Quatemium-26, PEG-150, Propylene Glycol, Methyldibromo Glutaronitrile, Phenoxyethanol, Polyquartemium-7, Methylparaben, Talc, Kaolin, Bismuth Oxychloride, Stearalkonium Hectorite, Magnesium Myristate, Fragrance, May Contain: FD&C Yellow 5 Cl 19140, D&C Red 36 Cl 12085, D&C Red 7 Cl 15850, Iron Oxide Yellow Cl 77492, Iron Oxide Black Cl 77491, Iron Oxide Red Cl 77491, Ultramarine Blue Cl 77510, Barium Sulfate Cl 77120, Titanium Oxide Cl 77891
Program helt avslutat

Arash=the=Abe-a

14 Dec 2007, 03:27

Googlade lite snabbt och visst ser Dermatch ut att vara en intressant concealer produkt. Kanske gör en beställning och provar den snart. Kul iallafall att du trivs med den Fellow.

Beställer du den från dermatch.com eller finns det någon svensk sida som säljer den också? och hur länge räcker en burk hos dig (disc)?
*Finasterid ~1.25mg/dag, tidigare propecia sedan 2006-11-29

*Kirkland Minoxidil 5% 2ggr/dag sedan 2007-02-04

whyatt

14 Dec 2007, 12:29

Fellow, jag lyckades tolka dig tvärtom. Dvs att du först ville applicera sminket, sen dra i minodixilet :) Nej, jag tror inte du behöver oroa dig isåfall. Hmm, ser intressant ut. Får definitivt göra ett test på den produkten, men men, mycket alkohol blire :|
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Fellow

14 Dec 2007, 16:36

Testade mer idag.. Derm som sagt är till för både hår och hårbotten, och jag tror magin med derm är ju om applicerat rätt är just att hårbotten blir "sminkad" om man nu så vill. men det kan va ett problem märkte jag idag.. synar man ordentligt med stark lampa så syns det givetvis att den är "målad". Det gillade jag inte riktigt, för det är tidskrävande att få den perfekt målad! Provade istället att applicera längs hårstråna och bara sporadiskt komma imot hårbotten, samt ta en spegel o applicera på vertex där det funkar.. utan att se målat ut. Blev bättre! Blev lixom lite kamoflagemålning, som hjäloer till. Det fäster lättare än toppik, stannar kvar, ser fräshare ut.. enligt mig. Enda problemet är att det har en mild doft av nån sorts brunkräm man kan känna på tjejer ibland, och att den färgar av sig liiite om man gnuggar huvet mot ngt ljust, ex en kudde.. spec innan det torkat, men det torkar på nolltid. Men håret får en fräsch enighet, och hårlinjen (om man pillar lite med att fadea den med applikatorn), tjockleken får sig en rejäl boost.

Kollade med en polare idag, han kikade väldigt snabbt bara, "hm, det ser tjockare ut" .. yea! Grejen är att det är lite färgat också, från mörkblond till light brown, det märkte han inte ngt spec... främst tjockleken.
Program helt avslutat

Skywalker

14 Dec 2007, 21:43

Hur snabbt avviker effekten av det? Om man inte duschar ur det kan man då gå med en applicering säg två dagar?
Rogaine 5% 2ggr/dag sedan 2005 - 02 -x

Propecia 0,5mg 1ggr/dag sedan 2007 - 07 - 26

Kami

31 Jul 2008, 12:29

Hej alla!

Använder nu Circ shampo för tunnhåriga som jag är nöjd med. Köpte 15 flaskor a 10 kr...
Ketokonazol 2-3ggr/vecka

Kirkland minoxidil

Rogaine Foam

Pherrari

16 Oct 2011, 18:35

Snubblade in på den här tråden lite sent (dök upp i Googlesök), men eftersom jag vid det här laget har erfarenhet av de här produkterna så..

Körde förut med Toppik och hittade det som sagt mycket billigare via deras US sajt, där finns också stora burkar MEN kulören stämde inte alls med den från de svenska burkarna! När jag ringde och påtalade detta faktum sa dom att det kunde bero på att deras version av light brown var avsedd för den amerikanska marknaden där de har en något annorlunda nyans (mer grönaktig) på det som benämns med samma kulördefinition. Som tur är kan man returnera och få pengarna tillbaka.

Numera har jag bytt till Dermmatch, det ger ett överlägset bättre resultat även om man blir lite orolig över en del ingrediensers långsiktiga hälso-miljöpåverkan.

För att applicera Derm på bästa sätt har jag använt medföljande svamppinne i lätt fuktig hårbotten, färgat in allt och sedan borstat ut med en tät naturborste (fortfarande fuktigt) efter det kan man låta självtorka eller ta hårtork. Låt den sista fukten självtorka så det inte blir risigt och borsta sedan igen med den täta borsten ngr ggr.

Så blir resultatet bäst för mig iaf.

Sen ett tips för att inte behöva rengöra allt vitt badrumsporslin från bruna avlagringar efter urtvätt av Dermmatchet är att skölja håret under kökskranen i stället. Rostfria diskbänkar är mer förlåtande o lättare att rengöra, om man nu inte måste smyga med det :)

Skriv inlägg