New hair clinic

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
Danila

30 Oct 2011, 14:17

Vad det gäller företagare inom branschen skulle jag vilja varna för New hair clinic. Genomförde en stor och kostsam rekonstruktion hos dem och resultatet blev fruktansvärt dåligt. Anledningen är troligen att den känsla av estetik som en plastikkirurg har saknas i företaget. Riktningen på transplantaten ser helt konstigt ut och de har heller inte knutit ihop det transplanterade området med kransen utan där var det en stor glipa. Jag valde även att försöka kamouflera ett ärr genom deras nya effektiva metod. De borrade helt enkelt ut FUE grafts som placerades i lika stora utborrade hål. Saken är den att de använde så grova instrument att hela huvudet blev kraftigt vitprickigt. Tycker också att bemötandet var arrogant och nästan aggressivt när jag påpekade misstagen.

Nu besöker jag en plastikkirurg som jag försöka minska spåren efter ingreppen och sedan tatuera skalpen med micropigmentering för att på så sätt kunna ha en rakad frisyr. Hos plastikkirugen fick jag lära mig ord som keloidbildning vilket de på NHC troligen var mycket väl medvetna om men inte sa något. Man genomgår en skönhetsbehandling och sedan vill man knappt visa sig ute pga det nya utseendet, ironin är fullständig.

Nej, akta er för NHC. Skickar gärna lite fina bilder på hur det ser ut efter en weekend hos dem, om det är någon som går i tankarna att göra en HT i Lund :)

whyatt

31 Oct 2011, 09:52

Hej.

Tråkigt att höra om dina upplevelser och jag blir minst sagt förvånad över det du beskriver. Vilken är den ursprungliga kliniken och fick du någon förklaring av dem angående misslyckandet?

Återigen, tråkigt att du inte är nöjd - Vad säger NHC själva om det här?

Du får väldigt gärna lägga upp bilder om du så behagar.

Skalppigmentering låter inte så dumt i det här läget, hoppas det löser sig för dig!
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

New=Hair=Clinic

01 Nov 2011, 13:56

Danila!

Det här känner vi inte alls igen. Var vänlig kontakta oss.

Mats Ingers, New hair Clinic

Hårfighter

02 Nov 2011, 02:32

Självklart är vi intresserad av bilder om det du skriver nu stämmer.

New=Hair=Clinic

07 Nov 2011, 17:12

Danila!

Jag har svårt att tro att du inte följer den här tråden, och då undrar jag varför du inte väljer att höra av dig till oss. Det du skrev var ju ändå rätt anmärkningsvärt. Om det här har hänt på NHC är det åtskilliga år sedan. Med 0,8 mm FUE-instrument, som är det enda vi använder sedan flera år, får man inga "vitprickiga skallar".

Mats Ingers, New Hair Clinic

whyatt

08 Nov 2011, 08:50

Lookgoods forum har sedan starten varit en plattform där kritik mot företagare välkomnats, om den varit befogad.

Än så länge tycker inte jag Danilas kritik kan klassificeras som "påhittad", men givetvis ringer det en och annan varningsklocka när en ny användare kommer med anklagelser mot ett specifikt företag, antyder att det finns bildmaterial (som ej ännu lagts upp???) och sedan lyser med sin frånvaro, trots att företaget i fråga visar intresse.

Danila: Ingen antyder i dagsläget att du är ett troll, men när man kommer med allvarliga anklagelser mot ett företag då får man också kunna backa upp det man påstår.

Du är välkommen att diskutera fallet vidare i den här tråden, publicera dina bilder osv..men agera gärna inom kort om du inte vill förlora trovärdigheten.

Danila

14 Nov 2011, 21:35

Den enda som sänker min trovärdighet är att min dumhet kommer till känna då jag jag inte lyckas publicera några bilder. Har försökt länka dem till dess plats på datorn med hjälp av img taggen, men jag antar att de måste finnas på en web-sida för att länken ska fungera. Det finns inget NHC kan förändra och jag vill helst inte ha något mer med dem att göra. Vill bara att andra ska tänka efter en sista gång innan man bokar upp sig. Det som talar för NCH fördel var att jag gjorde mitt första ingrepp på en annan klinik, men hela poängen var att behandlingen på NCH skulle rekonstruera tidigare misslyckanden men det blev bara en favorit i repris.

(kan alltid maila en bild eller två)

whyatt

14 Nov 2011, 22:31

Danila, det kan inte kallas för dumhet att inte lyckas få online sina bilder, det händer folk hela tiden, därför skrev jag för en tid sedan ihop en liten guide om hur man gör: http://www.lookgood.se/forum/viewtopic.php?id=2243

Danila wrote: Det finns inget NHC kan förändra och jag vill helst inte ha något mer med dem att göra.

Jag köper ditt argument om det är så att du efter ditt ingrepp, när det kunde konstaterats vara "misslyckat", återigen vänt dig till NHC och blivit dåligt bemött - har detta hänt? Om inte, så bör du låta kliniken få kika på resultatet och om båda parter kommer fram till att kirurgen misslyckats, också diskutera kompensation.

Tycka vad man vill om NHC, åsikterna går isär, men jag är övertygad om att de skulle återbetala dig om det visar sig att ingreppets misslyckande berodde på dem.

Lycka till!

Danila

14 Nov 2011, 22:59

Positivt med NHC: Fina lokaler, bra smärtlindring, trygghet.

Negativt: jag hade förväntat mig ett bättre resultat estetiskt. Kanske behöver de ett par år till för att mogna ytterligare i branschen.

Min kompensation var att de skulle ta ut ytterligare 1000 grafts med en viss prisreduktion, vilket jag tror de flesta får som genomgått en behandling där. Måste nog har någon oberoende läkare som ev kan konstatera att resultatet har brister, i annat fall är det ju lätt att oberopa force majeure.

Ska ladda upp fler bilder en annan dag där man ser hårets riktning..

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=a81420111047000603

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=13142011105819bcc3

(verkar inte fungera med forumbilder, lägger upp adresser istället)

Ted

15 Nov 2011, 00:07

De där vita prickarna såg inte så roliga ut. Blir det alltid så efter en FUE?
Kirkelands minox 5% mars 2007 - 12 feb 2010. Rogaine Foam 12 feb - 25 maj 2010 därefter Kirkelands minox 5% igen

Finasterid 1,25 mg sedan juni 2009, 0,625 mg sedan 20 mars 2011, avslutat 27 juni. Regenepure NT 20 aug 2011

Panto3 sedan 1 dec 2009, MSM sedan 5 jan 2010

Lazerfish och Keto 7 juni 2010, Tretinoin 7 okt 2010 - 8 sept 2011

Omega 3 4 jan 2011 till 10 feb 2015, TRX2 14 april 2011

Danila

15 Nov 2011, 10:04

Ted: storleken på instrumenten samt din läkningsförmåga avgör. Troligen kommer man alltid lämna något litet spår. Tips är att kontroller ev gamla ärr, har du förmåga att bygga upp tjocka ärr samt om du har mörkt pigment är nog risken större.

whyatt

15 Nov 2011, 10:21

@ Danila

Vid rakad donor kommer både strip-ärr och FUE-ärr att synas, det är med dagens teknik mer eller mindre ofrånkomligt. Jag har sett både bättre och sämre resultat (ärren) än det du uppvisar. Vad man kan konkludera när man sett din donor är att den inte ser speciellt bra ut rakad.

Den intressanta frågan nu, om du frågar mig är, "vad kan du göra för att förbättra läget?". Jag tror svaret på frågan är, en hel del! Om du vill skapa en tråd under "mitt håravfall" så kan vi där diskutera ditt fall mer ingående, om du vill själv alltså.

Dr. Rassman wrote: Donor Scarring

Since the main advantage of FUE is the elimination of a linear donor incision, it is ironic that donor scarring is the major limitation to successful Follicular Unit Extraction. Although the individual scars of FUE are small, the cumulative scarring from hundreds to thousands of open wounds, left to heal by secondary intention, is significantly greater than from a linear incision. The small white donor scars may not be visible through normal length hair, but it is disingenuous to represent that scaring doesn't exist. The fine white scarring can be seen if the scalp is clipped or shaved, a style that is increasingly common today.

Jag förstår att du inte vill låta håret växa ut speciellt mycket längre med tanke på att ditt håravfall har fortsatt, men håller du alltid det så här kort? I så fall känns du som en tänkbar kandidat för scalp pigmentation.

Du kanske har läst om skalppigmentering? Se följande fall för att få en känsla av vilket resultat man kan förvänta sig:

http://www.hishairclinic.com/warrens-case-study/

http://www.hishairclinic.com/marks-case-study/

http://www.hishairclinic.com/treatment/scar-coverage/

Danila

15 Nov 2011, 14:00

Visst finns det värre exempel. Poängen med rekonstruktionen var att skapa en naturligare look och förbättra ärren. Förbättringen var enligt mig marginell. Jag har det inte så kort vanligtvis, dock krävs det rätt långt hår för att ärrsvålen inte ska resa upp håret. Måste avidentifiera de bilder där jag har längre hår innan dessa kan läggas upp. Tanken var så klart att ha en frisyr.

Som jag tidigare skrev har jag siktet inställt på micropigmentering, efter att ärren blivit platta.

TonyS

16 Nov 2011, 01:11

Använd cicatrix på ärren. Det kan läka dem fortare och kostar ca 350 kr. Jag har läkt ett större ärr väldigt snyggt på det sättet. Eller, mitt ärr läkte snyggt och jag använde krämen enl instruktionen dvs i över 3 mån.

Ju färskare ärr, desto bättre effekt.
Minox 5%, 2 x 1 ml ED, sen slutet 2008. Ketol 2ggr/v sen sommar 2009
Finas 1mg ED, sen 110819 Spiro. 2 x ED, sen 2011-08-25. Blowfish 3 x 6 min EW

New=Hair=Clinic

01 Dec 2011, 16:00

Vill bara avslutningsvis meddela, att jag varit i kontakt med Danila, och gett vår syn på ärendet. De vita prickarna beklagar vi. Till en del är förklaringen förmodligen en tendens att läka med mycket ärrvävnad (hypertrofisk ärrbildning, men INTE keloider). Till en inte oväsentlig del bidrog säkert att de läkare som vid den tidpunkten var verksamma på NHC använde FUE-instrument 1,0 och 1,1 mm. Numera är det 0,8 mm som gäller i nära 100% av fallen.

Jag skulle kunna komma med en lång utläggning, men tror inte att det gagnar någon. Den som vill skaffa sig en uppfattning om vad en klinik står för skall absolut besöka kliniken och dess representanter. Att gå efter omdömen på olika bloggar är en metod med många fallgropar!

Danila

02 Dec 2011, 18:12

Jag får medge att jag kan ha varit lite väl hätsk i mina ordval. Både NHC och jag var väl delvis belägg för våra påståenden. Som jag tidigare skrev var det inget som helst problem med mottagandet och omsorgen. Får väl också medge att engagemanget är bra även om det kan vara effekt av företagets självbevarelsedrift. Efter de år som gått är jag nu helt säker på slutresultatet och det jag ser gör mig fruktansvärt frustrerad. Folk anmärker titt som tätt mitt hår och det har även varit gliringar på mitt jobb. På min förra klubb kom t.o.m en liten unge på 13år fram efter träningen och undrade hur man kunde lägga så mycket pengar på håret, blev helt ställd. Ska tilläggas att jag aldrig har det så rakat som på bilderna.

Jag tyckte också att återväxten i ärret var bra, dock med den effekt att håret runt omkring har fallit av och jag har fått som en lite tuppkam, något som jag också var bekymrad över innan transplantationen. Återväxten på hjässan får väl anses som godkänd men som sagt hade resultatet säkert blivit bättre om bara håret hade riktats 45 grader, nu står det rakt upp samt att det bildats en kanal på sidan. Har även kraftig produktion av sebum vilket gör att jag blir väldigt flottig i hela ansiktet och huvudet, något som jag aldrig lidit av förut. Vet dock inte med säkerhet att det är en effekt av ingreppen men de uppkom först efteråt.

Personen som tidigare har utfört STRIP på mig är en välkänd och erfaren kirurg som också är känd bland personalen vid NHC. Man kan nog alltså inte beskylla kirurgen för det kraftiga ärret. Däremot tror jag inte assistenterna vid förra kliniken hade känsla för hur transplantaten skulle placeras.

Det är inte företrädaren för genuine hair clinic (Geza ingav inget stort förtroende) som sagt att jag har hypertrofisk ärrbildning utan en plastikkirurg i Stockholm. De påtalade även att vänster del av ärret i bakhuvudet tenderade keloidbildning då det hade bildats en röd boll. Ärret upp på hjässan har minskat avsevärt sedan jag gjorde kortisoninjektioner men i stripärret är det bara den röda kulan som försvunnit. Jag är medveten om att detta kan återkomma.

Hoppas nu på att pigmentering ska kunna dölja spåren av ingreppen men är samtidigt rädd att det ska se målat ut och att ärren blir för framträdande. HIS hair clinic har öppnat en studio i göteborg nu och jag kommer ge det en chans iaf. Återkommer med uppföljning i en annan tråd angående resultatet.

New=Hair=Clinic

03 Dec 2011, 10:21

Vill bara lägga till, att i ditt fall gjorde kirurgen stick-and place, och det är hans vinkling av insnitten, som till 100% bestämmer vinklingen för transplantaten. Kirurgen arbetar som sagt inte här längre. Jag vill också beklaga ifall konsultation och/eller information i anslutning till operationen på NHC har underblåst en orealistisk förväntan på att vi med en enda åtgärd skulle kunna ställa allt som blivit fel tidigare till rätta. När det gäller ärren, både det i bakhuvudet och på kronan, är jag säker på att vi skulle kunna komma en bra bit längre med ytterligare FUE-utdrillningar, följda av inplantering av FUE-grafts i de "brunnar" vi skapat i ärren.

Psykosociala konsekvenser av hårproblem är liksom "min grej", och jag har full förståelse för att man kan reagera som du gjort. No bad feelings från vår sida. Jag är säker på att vi skulle kunna göra mycket för dig, om du i framtiden vill ompröva ditt beslut om kontakt med mig.

Erik86

04 Dec 2011, 15:01

Det är väl som vanligt när det gäller transplantation, det är alltid, vi använder inte dem verktygen längre, den kirurgen jobbar inte kvar längre.

Ni vet fullt väl ungefär med tanke på en person som kommer till er på konsultation, baserat på deras förutsättningar, vad dem kan uppnå.

Kommer det tex en ung grabb på ca 19-25, som har historik med hår avfall, tappat en del redan vid den åldern, och med stor sannolikhet kommer bli flint, inte säger ni NEJ, vi vägrar göra transplantation på dig eftersom det kommer se för jävligt ut sen.

Eller nån som redan är totalt flint, har inte mycket donar, kommer till transplantations kliniker, säger ni då att det kommer se ut som tunna dock hår som växer helt ensam på huvudet.

Det jag menar är att transplantations kliniker måste lära sig och säga nej också, men det är ju pengarna ni vill ha, låt en kirurg slakta 100 tals personers hår, sedan sparka honom och skyll på honom, lätt som en plätt.

tomat

04 Dec 2011, 17:00

Det ända New Hair Clinic gör på detta forum är att beklaga sig över liv dom förstört.

"Kirurgen arbetar inte här längre" är den vanligaste ursäkten.

*spysmiley*

Bobban

04 Dec 2011, 18:31

Måste försvara NHC angående vad erik86 skrev. Att dom inte säger nej till till att genomgå en transplantation. Jag har själv för några år sedan varit hos NHC på konsultation med Mats, tror jag var 22-23 år, och vid det tillfället fick jag ett nej till att genomgå en transplantation. Han tyckte då jag skulle vänta och se hur håravfallet skulle fortgå så att resultatet inte skulle bli dåligt och risken för ytterliggare transplantationer skulle bli aktuell.

Dum och desperat som jag var gick jag till nästa klinik och fick en tid direkt.

Så visst håller jag med dig Erik86, att kliniker måste lära sig att säga nej till att utföra ingrepp, speciellt till unga killar som troligtvis kommer att fortsätta tappa hår en bra bit framöver. Men ville bara dela med mig av mitt besök på NHC.
Scalp Micro pigmentation

Skriv inlägg