New hair clinic

Nöjd? Missnöjd? Dela med dig av dina erfarenheter.
Danila

07 Dec 2011, 13:26

@NHC

Jag skulle så klart vara intresserad av en rekonstruktion, men i dagsläget tror jag inte mina resurser räcker till. Tills det att tekniken förbättrats och utvecklats kommer jag försöka dölja tidigare ingrepp och kanske, i en inte allt för avlägsen framtid, finns en möjlighet att ha hår igen.

sonny

10 Dec 2011, 18:23

Danila du är ytterligare ett levande bevis på man först och främst aldrig skall sätta sin fot på skräckkliniken No Hair Clinic och starkt överväga om man skall göra en HT överhuvudtaget.

Jag lider med dig och känner din sorg och vrede, vi andra kan bara ta till oss en gnutta av den psykiska tortyr och självisolering som du upplever efter en sån här slakt

Att som företrädare för en verksamhet kunna leva med detta dag ut och dag in genom att märka unga män för livet för att tjäna en slant och bara borsta av sig det som om det vore en skråma på en bil, är synnerligen ett iskall beteende en brist eller total avsaknad av empati och medkänsla som är framträdande hos de flesta psykopater.

Just det här med att alltid skylla ifrån sig och det är alltid någon annans fel som Mats Ingers konstant håller på med är ytterligare ett tecken på psykopati.

http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php

Om man studerar den här trådstarten där det från Mats Ingers omgående förnekade all kännedom om Danilas case och man började svartmålning så fort han inte svarade, det har hänt många innan som postar om dåliga erfarenheter men när det postas smygreklam och överpositiva erfarenheter, då är det ingen som ifrågasätter tongångarna.

Det beteendet på forumet från admin och andra ryggdunkare förenklar inte för framtida olycksfåglar att posta sina case här på forumet och informera oss andra om sina erfarenheter.

Nu tillbaka till offret

Danila det finns hjälp att lindra dina skador, kanske inte helt och hållet men det går säkerligen att förbättra. Jag utgår från att du inte vill limma en hårersättning på knoppen men det kanske blir ett alternativt så länge du går på behandlingar.

De vita fläckarna kan du bättra på genom "nålning" och ett ämne som heter lumigan med det verksamma ämnet Bimatoprost som du droppar med en tops eller tandpetare just i den vita fläcken, finns att köpa på http://goldpharma.com

Nålar kan du köpa på

http://webshop.owndoc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=24&zenid=633673f1f5f23cb500f36b859d8afa70

http://bmctoday.net/practicaldermatology/2010/05/article.asp?f=dermatology-qa-new-directions-in-the-treatment-of-hypopigmented-scars

Andra alternativet är att sätta in grafts i de vita prickarna för då kommer pigmentet tillbaka eftersom graften som sätts i för med sig tillräckligt med pigment för att de vita prickarna skall försvinna

För Keloid ärret är det nog bara laser som gäller, läkarna säger att de kan förbättra såna är med 80 % och sen kan du alltid välja att pigmentera det på olika sätt.

Självklart kostar allt detta pengar men du får väl kolla vad avtalet med No Hair Clinic säger så kan du säkert stämma kliniken inför domstol och lägga ut stämningen på nätet för allmän beskådan vilket möjliggör en snabb förlikning så att du får pengar till att reparera dina skador.

Var stark min vän och kom ihåg att du inte är ensam, det finns många därute som blivit märkta för livet av dessa psykopater och vår uppgift är att varna våra yngre tunnhåriga bröder från att begå samma misstag.

whyatt

11 Dec 2011, 13:24

Okey, här kommer den "hemska" administratören med några rader reflektioner :)

Sonny wrote: Om man studerar den här trådstarten där det från Mats Ingers omgående förnekade all kännedom om Danilas case och man började svartmålning så fort han inte svarade

Vad du refererar till här, utgår jag ifrån är följande: Det här känner vi inte alls igen.. Med bakgrund av vad Danila dessförinnan har beskrivit om sitt fall i denna tråd så måste du ju hålla med om att det inte framkommer sådana detaljer att man från klinikens sida rimligtvis kan räkna ut vem det rör sig om, eller hur? Dessutom tolkar jag inte klinikens svar som ett (enligt dig) "förnekande", hade man skrivit "Nej det här stämmer inte", så hade det varit ett förnekande. Hade Danila beskrivit sitt fall mer detaljerat (te.x datum för ingrepp, operationsort osv) och samma respons från kliniken ändå inkommit, så hade jag varit benägen att hålla med dig, men som du snabbt kan läsa dig till, så skedde inte detta vid tidpunkten.

Du verkar också missa att kliniken faktiskt uppmanar personen att kontakta dem. Det i sig är en indikator på att man från klinikens sida visst vill ta sitt ansvar om det nu är så att man gjort något fel. Långt ifrån alla aktörer på marknaden intresserar sig för sådant. Vad som nu är intressant är vad den drabbade faktiskt kan få tillbaka! Jag tycker absolut kliniken i fråga ska kompensera om det efter undersökning visar sig att mottagen behandling är undermåligt utförd. Här håller jag med dig Sonny om att man från behandlarens sida inte bara kan skylla på "tidigare anställda" utan att man helt enkelt måste förstå att ansvaret i slutänden ligger hos ledningen.

Sonny wrote: det har hänt många innan som postar om dåliga erfarenheter men när det postas smygreklam och överpositiva erfarenheter, då är det ingen som ifrågasätter tongångarna.

Kan man uttrycka sig mer vagt? Nej, förmodligen inte..hur länge har du hängt på forumet? :) Det finns ju mängder av trådar som motbevisar det du skriver.

Sonny wrote: Just det här med att alltid skylla ifrån sig och det är alltid någon annans fel som Mats Ingers konstant håller på med är ytterligare ett tecken på psykopati.

Mannen, du är ämnad för något mycket större än att hänga på detta "adminstyrda" (ryser) forumet! Du besitter ju uppenbarligen gudomliga krafter som bakom tangentbordet kan utföra kvalificerade psykologiska utvärderingar! Säg mig, är jag också en psykopat? :D Och de andra "ryggdunkarna" på forumet, vilken diagnos ställer du på dem?

Sonny wrote: Det beteendet på forumet från admin och andra ryggdunkare förenklar inte för framtida olycksfåglar att posta sina case här på forumet och informera oss andra om sina erfarenheter.

Vad tråkigt att du ser det på detta sättet. Du verkar vara en man med starka åsikter. Du vet minsann hur det ligger till. Världsbilden är glasklar. Eller? ;)

Över till din kritik. Förresten, så synd att du inte är intresserad av att ge konstruktiv kritik (så att forumet eventuellt kan bli ännu bättre) utan uteslutande fokuserar på att "kasta skit". Tyvärr kan man sällan påverka världen i rätt riktning med den approachen.

Jag tycker personligen att det är väldigt enkelt att posta sitt case här på forumet. Jag har till och med skrivit en tråd om hur man publicerar bilder online. Ej heller har något sådant tagits borts av admin (de två fall som jag kan komma ihåg som tagits bort, har gjorts på postarens uppmaning eller genom eget agerande)...så att forumets admin + dennes ryggdunkarapostlar skulle försvåra debatten håller jag absolut inte med om.

Sonny wrote: det finns många därute som blivit märkta för livet av dessa psykopater och vår uppgift är att varna våra yngre tunnhåriga bröder från att begå samma misstag.

Det har du alldeles rätt i. Välkommen till forumet, vi har bedrivet sådana här diskussioner i flera år nu och jag tror många är glada för det.

Det är mycket beklagligt att män och kvinnor känner pressen att lägga sig under kniven för att då "duga". När jag ombeds ge råd i frågor kring håravfall markerar jag väldigt ofta vikten av att värdet som människa ligger i ens handlingar och inte antalet hårstrån på huvudet. Men du förstår Sonny, dessa ord är inte alltid tillräckligt och när så är fallet rekommenderar jag endast en sak: Research. Läs på, förkovra dig och plugga ämnet. Fatta inga beslut utan ordentligt med kunskap. Tyvärr väljer vissa ändå att söka sig in på genvägarna, att hoppa på tåg som riskerar att ta dem till helt fel plats.

Slutligen, lite creds till dig Sonny för att du kommer med tips hur Danila kan förbättra sin kämpiga situation, synd att den insatsen befläckas så av dina tidigare skriverier.
2017-08-06: Scute - Curcumin - TransResveratrol - Rutin - Ashwagandha m.m.

Erik86

11 Dec 2011, 18:03

Har alltid undrat varför ingen klinik/läkare som har utfört såna här typer av operationer, inte bara NHC, alla transplantationskliniker i sverige som har utfört operationer liknande Danilas fall, varför blir dem aldrig stämda? ner stängda? Det finns ju jätte många som har fått sina liv förstörda, slaktade huvud och hår, men inget man ser på nyheterna? läser om i tidningen?

Är kontrakten som dessa transplantations kliniker skriver med dessa personer så säkra att dem inte kan göra något? i princip att allt som händer efter operation är i dina händer? Det måsta ju vara så, varför lägga 100tals tusen kr , och se slaktad ut, och inte ta det vidare och stämma skiten av dem?

har alltid undrat det, orkar dem bara inte eller går det verkligen inte?

Tex för inte så länge sen var det någon som var med på PLUS om misslyckat laser behandling på nån klinik , han hade inte fått vad han förväntat dig, betalat ca 30-40 tusen, men fick inte men för livet iaf, det gjordes ett program om det, men alla dessa slaktade huvuden som transplantations kliniker har gjort under så många år, var är programmen om dem?

whyatt

12 Dec 2011, 10:56

Visst förekommer det att missnöjda patienter går vidare och tar hjälp av rättsväsendet om det inte går att nå en förlikning hos kliniken.

Jag är osäker beträffande de juridiska spörsmålen vid kontraktskrivning, men jag förutsätter att man som legitimerad yrkesutövare inte kan friskriva sig från ett visst ansvar hur som helst, åtminstone inte när det gäller rutinmässigt utförda ingrepp där oförutsägbara komplikationer sällan uppstår...samtidigt är det så att vissa kandidater är mer svårarbetade än andra, kanske till och med till den gräns att de inte bör betraktas som kandidater. Ett tips är att aldrig skriva under något kontrakt utan att det först har gåtts igenom i lugn och ro, gärna med någon insatt persons närvaro.

Jag tycker dock att det idag inte borde vara några konstigheter att från klinikernas sida kunna garantera:

1) En hög överlevnadsprocent @ transplantaten

2) En växtriktning som hos merparten av transplantaten liknande den hos det ursprungliga håret

3) En enligt. branschen rimlig/minimal åverkan på donorområdet

4. En för övrigt naturtrogen replikering av den ursprungliga hårväxten

Kan man inte garantera dessa punkter bör man nog byta verksamhet, kan jag tycka.

Jag har nu i flera år uppmanat ALLA som bestämt sig för att göra en HT eller åtminstone går i HT-tankar, att först fokusera på att lära sig ämnet från flera olika källor, när denna kunskapen besitts sjunker signifikant risken att bli lurad/missnöjd - det finns inga genvägar.

Beträffande hårlaser och kontrakt så har detta ämne varit på tal tidigare. Om jag inte minns fel så var Lookgoods forum först ut att ta upp och granska den branschen. Det visade sig att både resultat, kontrakt och prislapp lämnade mycket över att önska. Milt uttryckt. Förhoppningsvis ledde de diskussionerna till att en mängd unga människor kunde undvika att bli lurade på stora summor, uteblivna förhoppningar osv. Idag ser branschen delvis annorlunda ut där te.x en mindre aktör i Stockholm erbjuder hårlaser till betydligt lägre summor, nästan på en rimlig nivå :)

The=Laser=Studio(Företag)

12 Dec 2011, 11:30

Skulle vilja tillägga att en anledning till att sådana flagranta misslyckanden inte leder till stämningar är SKAMMEN !

Bara att förlora sitt hår upplevs som ett personligt misslyckande och när dessutom transplantationen som skulle lösa problemet misslyckas och lämnar en i en situation värre

än innan - så går luften ur vederbörande och man tenderar dra sig undan. En rättslig process skulle kräva en total exponering av ens hårsituation, och det är verkligen inget man vill utsätta sig för. Känsligt läge, minst sagt.

Vi har precis skickat två kunder för rekonstruktion av tidigare misslyckade HT, där den ena gått med toupe i 5 år och den andra kör rakat på det transplantera området. Katastrofalt dåligt. Obegripligt hur man kan vanställa folk på det viset. Ett fyllo med förbundna ögon hade inte kunnat göra det sämre.

Trots det vill man helst dölja eländet och inte dra igång något som kräver exponering. Rättsläget är ju inte kristallklart precis. Först har man signat ett kontrakt som nästan friskriver kliniken helt ut och sedan ska man bedöma var gränsen går för vad som är acceptabelt inom ramen för praxis. Inte solklart att man skulle vinna trots ett dåligt resultat och då får man snällt blada för rättegångskostnader, etc.

Vänder man sig inledningsvis till en advokat med sitt case lär man få rådet att inte driva saken. I plastikoperationsbranchen vimlar det av katastrofcases och en enorm gråzon med tvivelaktiga fall där offret definitivt inte är nöjd - men väljer att bita ihop och gå vidare.

Man kan också peka på vården i allmänhet . . .när har någon misshandlad och felbehandlad patient kunnat få upprättelse mot en läkarkår som granskar sig själv - helt omöjligt har det visat sig.
Laser 2-3ggr vecka-Minoxidil Sulfat-Alpecin Schampo-Polysorbate 80-Saw Palmetto 320mg/dag-ShouWuWan-30/dag

New=Hair=Clinic

12 Dec 2011, 11:52

Jag debatterar inte på den nivå Sonny befinner sig. Att påpeka att Danila, innan han kom till oss, hade genomgått ingrepp som dels gett honom ett mycket, mycket fulare ärr i nacken än det han fick efter vår rekonstruktion, och dels genomgått en misslyckad skalpreduktion, som resulterat i ett brett och väldigt synligt ärr över kronan, det är inte att skylla ifrån sig. Vi kan inte göra underverk. Det är mycket troligt att Danila inte hade accepterats av mig, om han gjort en konsultation före sitt första ingrepp.

Vi följer aktivt upp våra patienter. Nu under november har vi sökt kontakt med alla patienter som blev opererade under november 2010. INTE EN ENDA har uttryckt missnöje, tvärt om. Därför mår jag bra varje dag jag går till jobbet.

Mats Ingers

whyatt

12 Dec 2011, 12:11

TLS wrote: Man kan också peka på vården i allmänhet . . .när har någon misshandlad och felbehandlad patient kunnat få upprättelse mot en läkarkår som granskar sig själv

Väldigt sant. Jag är förbluffad över den utpräglade silkesvanteattityd gentemot felande vårdutövare som det här landet verkar skrivit in i grundlagen.

Danila

06 Feb 2012, 19:15

Det jag har invänt emot vad det gäller behandlingen på New hair clinic var just att det rörde sig om en rekonstruktion. Jag tyckte att resultatet efter behandlingen vid scandinavian clinic var mycket bristfälligt, hade hört gott om NHC varför jag vände mig till dem för ett utlåtande. Om jag nu hade så fruktansvärt dåliga förutsättningar pga av den tidigare transplantationen hade de haft möjlighet att neka mig behandling. De såg tydligt mina ärr och mina resurser. Som jag tidigare skrivit fick jag mer hår i fronten men det stod fortfarande rakt upp. Ärret efter reduktionen blev inte bättre, dock fick de transplantat att växa i det men med en kraftig ärrsvål. Och som bilderna visar har jag nu dessutom massor av vita fläckar runt huvudet. Jag betalade 110 000kr för att förbättra tidigare ingrepp men anser inte att jag fick vad jag betalade för. Måste dock påpeka att mottagandet och omhändertagandet var mycket bra, inget att klaga på.

Jag kan meddela att jag nu påbörjat en kamouflering av ärren genom micropigmentering vid HIS hair clinic i Göteborg. Jag har hittills gjort två behandlingar och det återstår två och jag måste säga att resultatet än så länge har förbättrat min situation. Jag har genomlidit så mycket skit på grund av mina dåliga beslut så jag hoppas jag denna gång kommer bli nöjd. Uppdaterar så klart med för- och efterbilder när behandlingen är helt genomförd.

whyatt

06 Feb 2012, 21:34

Rekonstruktioner kan vara mycket svåra att sia om, men precis som du själv nämner så finns ju alltid utrymme att tacka nej.

Jag håller verkligen tummarna för dig att din mikropigmentering blir bra och det är ju högst sannolikt! HIS är helt klart kompetenta!

objektiv

09 Feb 2012, 00:03

Danila, jag hoppas verkligen att det går bra med kamofleringen och att du får ett väldigt bra resultat.

RESPEKT och hatten av att du delar med dig av dina erfarenheter och bilder. Helt klart ett av dom mest intressanta och viktiga inläggen på detta forum.

Det finns garanterat många personer på forumet som är i en liknande sits som dig.

Blir väldigt spännande att se dina kommande bilder.

objektiv

22 Feb 2012, 12:08

Danila, det är många som undrar hur det har gått för dig. Skriv gärna en rad och berätta om allt gått bra.

objektiv

15 Mar 2012, 19:28

Danila, var tog du vägen?

Vore generöst om du kunde skriva någon rad hur det gick för dig.

objektiv

08 Apr 2012, 23:53

Lite dåligt av dig Danila att du inte kan skriva och berätta hur det gått.....!

Jag kan meddela att jag nu påbörjat en kamouflering av ärren genom micropigmentering vid HIS hair clinic i Göteborg. Jag har hittills gjort två behandlingar och det återstår två och jag måste säga att resultatet än så länge har förbättrat min situation. Jag har genomlidit så mycket skit på grund av mina dåliga beslut så jag hoppas jag denna gång kommer bli nöjd. Uppdaterar så klart med för- och efterbilder när behandlingen är helt genomförd.

whyatt

10 Apr 2012, 09:30

Objektiv, kul att det går åt rätt håll!

Skapa gärna en egen tråd med din pigmenteringsdokumentation, när du känner dig redo.

Hejsan

10 Apr 2012, 23:30

whyatt wrote: Objektiv, kul att det går åt rätt håll!

Skapa gärna en egen tråd med din pigmenteringsdokumentation, när du känner dig redo.

Han skall alltså skapa en egen tråd som handlar om sig själv fast i själva verket Danila? :D

Danila wrote: Det jag har invänt emot vad det gäller behandlingen på New hair clinic var just att det rörde sig om en rekonstruktion. Jag tyckte att resultatet efter behandlingen vid scandinavian clinic var mycket bristfälligt, hade hört gott om NHC varför jag vände mig till dem för ett utlåtande. Om jag nu hade så fruktansvärt dåliga förutsättningar pga av den tidigare transplantationen hade de haft möjlighet att neka mig behandling. De såg tydligt mina ärr och mina resurser. Som jag tidigare skrivit fick jag mer hår i fronten men det stod fortfarande rakt upp. Ärret efter reduktionen blev inte bättre, dock fick de transplantat att växa i det men med en kraftig ärrsvål. Och som bilderna visar har jag nu dessutom massor av vita fläckar runt huvudet. Jag betalade 110 000kr för att förbättra tidigare ingrepp men anser inte att jag fick vad jag betalade för. Måste dock påpeka att mottagandet och omhändertagandet var mycket bra, inget att klaga på.

hejsan

whyatt

11 Apr 2012, 09:12

Hejsan wrote: Han skall alltså skapa en egen tråd som handlar om sig själv fast i själva verket Danila? :D

Helt rätt Hejsan, visst låter det nytänkande? ;)

Heh så kan det gå när gamla trådar bumpas och citatfunktionen inte används :D

Danila

19 Apr 2012, 08:42

Sorry att jag inte återkopplat. Har helt enkelt glömt bort det, har bytt jobb, stad och lägenhet så det har varit lite annat som tagit upp min tid. Pga renovering har jag ingen dator i lägenheten. Lovar att fixa lite nya bilder snart, troligen till helgen.

objektiv

28 Apr 2012, 17:40

Hej Danila,

Kul att du äntligen svarade, tack.

Väldigt uppskattat från mig och många fler om du återkopplar med lite information hur det gått för dig och några bilder. Är ärren borta?

objektiv

05 May 2012, 20:15

Antar att det inte blir något mer svar och nya bilder. Lite trist.....antar att tystnaden får tala sitt eget språk

Skriv inlägg